Dr Irena Eris najsilniejszą marka na polskim rynku – Portal PR - 24PR




Dr Irena Eris najsilniejszą marka na polskim rynku

13.12.2011 Kategoria: Marka. Autor: admin

The Superbrands Ltd. to międzynarodowa organizacja powołana z myślą o promowaniu i nagradzaniu sukcesów marek. W pięciu polskich edycjach programu tzw. Rada Marek ̶ niezależne gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu ̶ wyłaniała grupę liderów, opierając się o ich rozpoznawalność, unikalny charakter korzyści, które oferują, czy siłę więzi z klientami.

Tym razem do grona jurorów udało się zaprosić aż 38 osobistości. Co ważne ̶ w ich doborze został zachowany pełen parytet płci, gwarantujący obiektywizm oceny produktów i usług skierowanych do kobiet i mężczyzn. Po raz pierwszy w historii polskiej edycji Superbrands o klasyfikacji najsilniejszych marek na krajowym rynku zadecydowała jednak nie tylko Rada, ale także grupa blisko 2800 osób biorących udział w badaniu konsumenckim. Na pozycje marek złożyły się skonsolidowane wyniki głosowania jurorów i konsumentów.

Superbrands dystansuje się od idei rankingu. Różnice w ocenie są niezwykle subtelne, a sama idea marki ̶ zjawiska istniejącego w sferze subiektywnej percepcji ̶ na tyle nieuchwytna, że klasyfikacja musi pozostać umowna. Niemniej jednak wyróżnienie marek ocenionych najwyżej pozwala śledzić trendy; dlatego, jak co roku, Superbrands Polska podaje do wiadomości TOP 20 najsilniejszych marek na rynku oraz TOP 10 najsilniejszych rodzimych brandów konsumenckich. Wkrótce organizacja ujawni także zestawienia marek biznesowych, uczelni oraz miast i regionów.

Niekwestionowanym liderem tegorocznej edycji jest marka Apple, która wyprzedziła niepodzielnie w ostatnich edycjach panującą Coca-Colę. Koncern założony przez Jobsa i Wozniaka na swoją pozycję pracował kilka lat: w 4 edycji z 2009 roku został sklasyfikowany na 3 miejscu, w 2010 ‒ na drugim, w tym roku po raz pierwszy stanął na najwyższym stopniu podium. W pierwszej dwudziestce znalazły się jeszcze dwa jego flagowe produkty: iPhone oraz iPod.

To nie jedyne marki w tej grupie związane z nowymi technologiami; 2 lata temu do czołówki wdarły się przebojem: wyszukiwarka Google i serwis społecznościowy Facebook, w tym roku odpowiednio na 3 i 5 miejscu zestawienia. Na miejscu 18 uplasował się Microsoft.
Niezmiennie wysokie pozycje od początku istnienia polskiej edycji Superbrands zajmują marki motoryzacyjne: Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi i Volvo; w tym roku do grupy liderów dołączyło Ferrari. W czołowej 20-tce po raz pierwszy znalazła się IKEA, dobre miejsca zachowały: McDonald’s i Nike. Nie bez znaczenia pozostają na rynku preferencje najmłodszych konsumentów, czego świadectwem jest niezagrożona od kilku lat pozycja LEGO i Disney’a.

Wielkim wygranym tegorocznej edycji programu jest Dr Irena Eris. Jedna z dwóch (obok TVN) rodzimych marek w pierwszej dwudziestce zestawienia i lider kategorii „Kosmetyki” w walce o serca i umysły Polek zwyciężyła z marką Chanel, w poprzednich edycjach przewodzącą tabeli.
W klasyfikacji marek rodzimych silną pozycję zajmują marki medialne: TVN (na 19 pozycji w zestawieniu ogólnym), TVN 24, Gazeta Wyborcza oraz RMF FM. Zestawienie potwierdza także narodową słabość do rozkoszy podniebienia ̶ po miejsca w pierwszej krajowej dziesiątce sięgnęły E. Wedel i Wedlowskie Ptasie Mleczko, A. Blikle oraz Żubrówka. Obok nich w czołówce znalazł się jeszcze portal aukcyjny Allegro.pl.

W nadchodzących miesiącach historie sukcesu wybranych marek trafią do kolejnej edycji Albumu Superbrands, cieszącego się na świecie opinią „biblii brandingu”. Album zostanie zaprezentowany podczas kolejnej Gali Superbrands.

Superbrands TOP 20

1. Apple
2. Coca Cola
3. Google.pl
4. iPhone
5. Facebook
6. iPod
7. IKEA
8. Porsche
9. Mercedes-Benz
10. Ferrari
11. BMW
12. McDonald’s
13. Nike
14. Disney
15. LEGO
16. Dr Irena Eris
17. Audi
18. Microsoft
19. TVN
20. Volvo

Polskie marki konsumenckie – TOP 10

1. Dr Irena Eris
2. TVN
3. Allegro.pl
4. E.Wedel
5. TVN24
6. Wedlowskie Ptasie Mleczko
7. A. Blikle
8. Gazeta Wyborcza
9. Żubrówka
10. RMF FM

COMPETITA strategy consultants

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.