Mecwaldowski wydaje album fotograficzny – Portal PR - 24PR




Mecwaldowski wydaje album fotograficzny

05.12.2011 Kategoria: Ksiązki. Autor: admin

„MECEK.KOM” to tytuł nowego albumu fotograficznego, który w tym tygodniu trafi do księgarń. Jego pomysłodawcą i autorem zdjęć jest Wojciech Mecwaldowski – jeden z najpopularniejszych polskich aktorów. Mecwaldowski jest znany m.in. z filmów: „Aleja gówniarzy”, „Lejdis”, „Bezmiar sprawiedliwości” oraz seriali: „Usta, usta”, „Pitbul” i „Stacja”. Wszystkie zdjęcia zawarte w albumie zostały wykonane telefonami komórkowymi Nokia.

Dzięki swojej pracy w branży filmowej Mecwaldowski miał szanse fotografować miejsca i osoby, które nie są dostępne dla każdego. Bohaterami jego zdjęć są najczęściej znane postacie, przedstawione niejednokrotnie w prywatnych sytuacjach. W „MECEK.KOM” można zobaczyć m. in. Tomasza Kota, Pawła Wilczaka, Daniela Olbrychskiego, Marcina Dorocińskiego, Joannę Liszowską, Alicję Bachledę Curuś, Magdalenę Cielecką, Grażynę Szapołowską i wielu innych. Mecwaldowskiemu za pomocą telefonu komórkowego udaje się jednak uchwycić także interesujące miejsca i zjawiska.

Ciekawostką albumu jest interaktywny tag NFC, w który jest wyposażony publikacja. Za pomocą telefonów komórkowych Nokia posiadających technologię NFC (m.in. Nokia C7-00, Nokia N9, Nokia 700, Nokia 701) możemy wysłuchać komentarzy do wszystkich zdjęć. Narratorem opowieści jest Tomasz Kot.

Pasja Wojciecha Mecwaldowskiego do fotografowania narodziła się w zakładzie „Foto. Mecwaldowski”, który prowadził jego dziadek. Choć ostatecznie Mecwaldowski wybrał drogę filmową, w albumie „MECEK.KOM” udało mu się idealnie połączyć obie pasje.

Partnerem albumu „MECEK.KOM” jest firma Nokia, a za koordynację projektu odpowiada Fundacja Sztuk Wizualnych – organizator Miesiąca Fotografii w Krakowie (MFK), jednego z czołowych europejskich festiwali fotografii. Fundacja zajmuje się również działalnością wydawniczą, w tym self-publishingiem ze wsparciem eksperckim. Self-publishing oznacza samodzielną publikację stworzonego przez siebie dzieła (książki, albumu) bez udziału wydawnictwa – autor wszystkim zajmuje się sam. Wydając jednak pozycję fotograficzną, jego twórcy przydaje się partner posiadający wiedzę, doświadczenie i zaplecze, które pomogą przeprowadzić go przez projekt. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Fundacja oferuje self-autorom swoje wsparcie merytoryczne i organizacyjne. Pomaga dobrać najlepsze zdjęcia, opracować estetyczną kompozycję albumu, znaleźć właściwą drukarnię etc.

– Album Wojtka Mecwaldowskiego to świetny przykład na to, że nie trzeba być profesjonalnym fotografem, aby spełnić swoje marzenie o własnym albumie – mówi Tomasz Gutkowski, dyrektor MFK – Pokazuje to także, że żywot naszych zdjęć nie musi się ograniczać do funkcjonowania w galeriach na portalach społecznościowych. Jak widać, można zrobić z nich elegancką, poważną i ciekawą publikację, którą z dumą można położyć na półce – dodaje Gutkowski.

Album ”MECEK.KOM” trafi do sprzedaży jeszcze w tym tygodniu. Publikację można będzie znaleźć w sieci Empik oraz innych dobrych księgarniach, a także w internetowym sklepie Fundacji.
Specyfikacja:

Tytuł: MECEK.KOM
Autor: Wojciech Mecwaldowski
Stron: 112
Ilustracji: 50
Okładka: twarda
Format: 14,5×19,5cm
ISBN: 978-83-62978-01-4
Koordynacja projektu: Fundacja Sztuk Wizualnych
Album wyposażony w tag NFC; o zdjęciach opowiada Tomek Kot

FUNDACJA SZTUK WIZUALNYCH
Fundacja Sztuk Wizualnych to organizator Miesiąca Fotografii w Krakowie (MFK), jednego z czołowych europejskich festiwali fotografii. W nadchodzącym, 2012 r. odbędzie się jubileuszowa, 10. edycja festiwalu. Fundacja zajmuje się także działalnością wydawniczą: w katalogu ma zarówno pozycje albumowe, jak też opracowania teoretyczne na temat fotografii. Współpracuje z dziesiątkami instytucji kulturalnych w kraju i zagranicą, bierze udział w międzynarodowych sieciach współpracy i w najważniejszych wydarzeniach fotograficznych na całym świecie.

NOKIA
Firma Nokia jest globalnym liderem w dziedzinie komunikacji mobilnej, a jej produkty stały się integralną częścią życia ludzi na całym świecie. Każdego dnia ponad 1,3 mld ludzi korzysta z urządzeń Nokia, by zdobywać i dzielić się swoimi doświadczeniami, mieć dostęp do informacji, znaleźć drogę lub po prostu porozmawiać. Innowacje firmy w dziedzinie technologii i wzornictwa sprawiły, że Nokia to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie.

Hill & Knowlton Poland

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.