Fanpage Trends za styczeń 2012 – Portal PR - 24PR




Fanpage Trends za styczeń 2012

09.02.2012 Kategoria: Social media. Autor: admin

W styczniu polski Facebook żył informacjami na temat regulacji ACTA. Fanpage’e powstałe w ramach protestu przeciwko ACTA bardzo dobrze radziły sobie pod względem liczby zaangażowanych fanów oraz „liczby osób, które o tym mówią”.

Dotychczas najpopularniejszym fanpage’om udawało się  zgromadzić maksymalnie po nieco ponad 100 tys. osób w ciągu miesiąca. „Nie dla ACTA w Polsce” zdobyła ponad 200 tys. osób w… cztery dni i ma obecnie ponad 220 tys. fanów, zaś „Komentarz usunięty przez ACTA” – ponad 180 tys. Wskaźniki świadczące o stopniu zaangażowania fanów w treści na fanpage’ach – jak Interactivity Index – związanych z protestem przeciw ACTA były niespotykanie wysokie, co świadczy o ogromnej liczbie „lajków”, wypowiedzi i komentarzy oraz innych form angażowania.

Styczniowy ranking stron według średniej dziennej „liczby osób, które o tym mówią”  został również zdominowany przez fanpage’e dotyczące ACTA.  Aż cztery takie strony („Nie dla ACTA”, „Nie dla ACTA w Polsce”, „Komentarz usunięty przez ACTA”, „Ty głosujesz na ACTA, ja nie głosuję na Ciebie”) znalazły się w pierwszej szóstce zestawienia. Pozostałe dwa to Demotywatory oraz KWEJK.pl.

Wśród największych komercyjnych stron na Facebooku zmieniła się kolejność pierwszej piątki. Niezmiennie królują Demotywatory (ponad 1,16 mln fanów), na drugim miejscu uplasował się KWEJK.pl (ponad 790 tys.) wyprzedzając tym samym Kuba-Wojewodzki (ponad 770 tys.). Na czwarte miejsce wrócił fanpage Allegro, spychając na piątą pozycję Serce i Rozum.

W raporcie Fanpage Trends po raz drugi znalazł się ranking najpopularniejszych fanpage’y blogów. Największą liczbą fanów cieszą się: Ubóstwiam zakupy!, Moje wypieki oraz MAFFASHION. W kategorii e-commerce największą liczbę fanów mają: Allegro, jachcenawakacje.pl oraz zlotewyprzedaze.pl, natomiast pod względem liczby zaangażowanych fanów najlepiej radziły sobie: Kocham buty i torebki oraz www.deezee.pl.

Największe strony z kategorii IT/elektronika to: Nokia Poland, Nikon Polska i Sony Ericsson Poland. Fanpage Playa zanotował rekordową liczbę nowych fanów – stronie Playa udało się pozyskać ponad 124 tys. nowych fanów w ciągu jednego miesiąca – dzięki czemu umocnił swoją drugą pozycję w kategorii telekomunikacja. Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się strona Serce i Rozum, a na trzecim Orange.

Fanpage Trends to cykliczne raporty na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku publikowane na początku każdego miesiąca. Szczegółowy raport Fanpage Trends za styczeń 2012 – z aktualnymi rankingami stron markowych z podziałem na 24 kategorie (m.in. alkohole, banki, muzyka, samochody, telekomunikacja, zakupy grupowe) – można pobrać bezpłatnie ze strony Fanpage Trender: www.fanpagetrender.com/pl/fanpage-trends/201201

Fanpage Trender

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.