Frost & Sullivan: Rozwiązania Human-Machine Interface w motoryzacji – Portal PR - 24PR




Frost & Sullivan: Rozwiązania Human-Machine Interface w motoryzacji

21.02.2012 Kategoria: Badania rynkowe, MOTO. Autor: admin

Przemysł motoryzacyjny zaczyna coraz częściej wykorzystywać rozwiązania HMI (ang. Human Machine Interface, HMI), aby rozwiązać problem rozpraszania kierowcy. Głównym celem jest tutaj ustalanie priorytetów dotyczących informacji oraz zmniejszenie obciążenia prowadzącego samochód.

Z nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, dotyczącej europejskiego i północnoamerykańskiego rynku samochodowych rozwiązań HMI, do roku 2017 w Europie 16 mln samochodów będzie wyposażonych w podstawowy interfejs głosowy, 6,9 mln w zaawansowany interfejs głosowy, a w 1,2 mln w pokrętła wielofunkcyjne.

Coraz bardziej popularnym trendem jest integracja różnych interfejsów w zakresie zapewniania komfortu i bezpieczeństwa użytkownika w ramach pojedynczego systemu. Muiltimodalne rozwiązania HMI pomogą ograniczyć złożoność systemu, skupiając się na zapotrzebowaniu klienta na różne interfejsy.

„Producenci (ang. Original Equipment Manufacturer, OEM) i dostawcy nieustannie pracują nad ustalaniem pierwszeństwa informacji pochodzących z systemów informacyjno-rozrywkowych oraz smartfonów w celu zminimalizowania czynników rozpraszających uwagę kierowcy i zwiększenia bezpieczeństwa” – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. „Podstawowym celem HMI jest uproszczenie interakcji kierowcy z samochodem. W związku z tym producenci poszukują optymalnego rozwiązania tego problemu poprzez dostarczenie takiego samego projektu rozwiązań HMI w całej linii produktów, aby zminimalizować rozpraszanie kierowcy i ułatwić używanie interfejsu”.

Większość funkcji stosowanych w pojazdach wymaga dostarczenia kierowcy dużej ilości informacji. Przyczynia się to do rozpraszania uwagi podczas jazdy, jednocześnie zwiększając ryzyko wypadku. Co za tym idzie, efektywne zarządzanie przepływem informacji stanowi duże wyzwanie. „Informacje muszą zostać rozdzielone pomiędzy różne wyświetlacze w samochodzie, a kanały wejścia muszą być ergonomicznie rozmieszczone” – dodają analitycy Frost & Sullivan.

Głównym wyzwaniem jest zaprojektowanie interfejsu użytkownika, który będzie jednocześnie prosty, łatwo dostępny, w mniejszym stopniu rozpraszający kierowcę oraz niezbyt drogi. Lokalizacja interfejsu użytkownika oraz rodzaj prezentowanych informacji w zależności od warunków jazdy stanowią główne problemy podczas opracowywania efektywnego HMI.

Podczas projektowania rozwiązań HMI trzeba pamiętać, że najważniejszą kwestią jest prowadzenie samochodu. Zapewnienie rezerwowych interfejsów dla aplikacji zapewni odporne na usterki środowisko, w którym w przypadku awarii jednego interfejsu zawsze dostępna będzie inna opcja, która przejmie kontrolę.

Elementy kontrolne HMI są mocno związane z wygodą prowadzenia i łatwością wykorzystania. Producenci muszą zatem oferować takie rozwiązania, do jakich konsumenci są przyzwyczajeni. Skróci to proces uczenia się i ułatwi kierowcom wykorzystywanie różnych funkcji za pomocą elementów kontrolnych, które są im znane.

„Obecnie, wiele innowacyjnych rozwiązań HMI jest oferowanych w średnich i niskich segmentach jako pakiety opcjonalne” – podsumowują analitycy Frost & Sullivan. „Aby zmaksymalizować potencjał wzrostu, konieczne będzie oferowanie innowacyjnych rozwiązań HMI we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego w standardzie.”

Jeśli chcieliby Państwo otrzymać więcej informacji dotyczących niniejszej analizy, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, pod adresem joanna.lewandowska@frost.com. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych.

Strategiczna Analiza Europejskiego i Północnoamerykańskiego Rynku Samochodowych Rozwiązań HMI jest częścią programu Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw: Motoryzacja i transport, który obejmuje również analizy prowadzone na następujących rynkach: Analiza wykonawcza europejskich i północnoamerykańskich koncepcji i usług w zakresie motoryzacyjnego App Store, Strategiczna analiza europejskiego rynku tanich systemów nawigacji OEM oraz Strategiczna analiza europejskiego rynku samochodowych rozwiązań HMI.
Strategiczna Analiza Europejskiego i Północnoamerykańskiego Rynku Samochodowych Rozwiązań HMI (M6CF-18)

O Frost & Sullivan:
Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach.

http://www.frost.com

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.