Sport Management Polska wypromuje Energa Basket Cup – Portal PR - 24PR




Sport Management Polska wypromuje Energa Basket Cup

09.02.2012 Kategoria: Agencje reklamowe. Autor: admin

Koncern energetyczny Energa wybrał Sport Management Polska (SMP) do wsparcia działań komunikacyjnych związanych z turniejem koszykarskim „Energa Basket Cup”. Zakres obowiązków przy czwartej edycji tych największych koszykarskich rozgrywek dla uczniów szkół podstawowych obejmuje działania z zakresu public relations i zintegrowanego doradztwa strategicznego.

O wyborze agencji przesądziły efekty wcześniejszej współpracy oraz bogate doświadczenie i sukcesy SMP w dziedzinie marketingu i PR-u sportowego. Wsparcie „Energa Basket Cup” przez profesjonalną agencję zajmującą się marketingiem sportowym i public relations stanowi także kolejny krok w rozwoju programu.

Program „Energa Basket Cup”, którego partnerem jest Szkolny Związek Sportowy, skierowany jest do ponad 13 tys. szkół podstawowych w całej Polsce. W dotychczasowych trzech edycjach turnieju udział wzięło ponad 225 tys. chłopców i dziewcząt, co sytuuje te rozgrywki na pozycji lidera wśród programów sportowych angażujących dzieci. W samym tylko sezonie 2010/11 w programie wzięło udział ponad 75.000 uczestników, reprezentujących aż 5.800 szkół podstawowych z całej Polski.

Struktura rozgrywek jest wieloetapowa – zaczyna się od rozgrywek dzielnicowych i miejskich, następnie gminnych, powiatowych oraz rejonowych i wojewódzkich. W województwach, w których zgłasza się najwięcej drużyn rozgrywany jest jeszcze dodatkowy etap półfinałów. Tym samym, w skrajnym przypadku, aby awansować do finału krajowego należy pokonać aż 5-8 szczebli rozgrywek.

 

 

Skala projektu sprawia, że jego obsługa pod kątem public relations jest olbrzymim wyzwaniem zarówno logistycznym jak i kreatywnym – podkreśla Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska – Prawie codziennie od września do czerwca toczą się mecze na różnych poziomach rozgrywek o czym warto poinformować lokalne czy regionalne media. W okresie kwiecień-czerwiec 2011 obsługiwaliśmy już dla Energi końcówkę poprzedniej edycji programu – fazę finałów wojewódzkich i finał krajowy. Tylko w samym tym trzymiesięcznym okresie zrealizowaliśmy wtedy 51 kampanii informacyjnych docierając do 765 redakcji mediowych. Nie było to zadanie łatwe, ale ponowne obdarzenie nas zaufaniem przez Energę świadczy o jakości i skuteczności naszych usług.

Poprzez wspieranie młodych sportowców koncern Energa chce działać na rzecz propagowania rywalizacji sportowej w duchu „Fair Play”, upowszechniania aktywnego stylu życia oraz motywowanie do systematycznego i wytrwałego uprawiania sportu.

Koszykówka jest jednym z najpopularniejszych sportów w Polsce, ale brakuje profesjonalnie zorganizowanych rozgrywek dla dzieci i młodzieży. „Energa Basket Cup” wypełnia tę lukę. – zaznacza Ireneusz Kulka, dyrektor Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA S.A. – mecenasa rozgrywek.

Głównym celem programu jest jednak zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej oraz wychowanie w sportowym duchu Fair Play. Korzyści wynikające z programu to przede wszystkim popularyzacja zdrowego trybu życia, propagowanie uczciwej, zdrowej i sportowej rywalizacji oraz systematycznej i wytrwałej pracy. Dzięki programowi dzieci mogą realizować swoje pasje i marzenia, biorąc udział w profesjonalnie zorganizowanych rozgrywkach ogólnopolskich  – dodaje dyrektor Kulka.

Energa Basket Cup to jeden z najwartościowszych programów sportowych dla dzieci. Szczególną wartością jest również funkcjonowanie programu w tak niekoniunkturalnej dyscyplinie jaką jest dzisiaj koszykówka. Niewielu marketerów angażuje się bowiem w budowę fundamentów dyscyplin – jeżeli już to zazwyczaj w piłce nożnej. Natomiast EBC to program, który może poruszyć polską koszykówkę. Ze względu na skalę zawodów jest prawie pewne, że każda przyszła polska gwiazda koszykówki będzie wywodziła się z tych rozgrywek – zaznacza Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

***

ENERGA – grupa kapitałowa zajmująca się wytwarzaniem, obrotem i dystrybucją energii elektrycznej i cieplnej. Prowadzi również działalność związaną z oświetleniem ulicznym, projektowaniem, zaopatrzeniem materiałowym, wykonawstwem sieciowym i transportem specjalistycznym oraz usługami hotelowymi i informatycznymi.

Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej. Jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze ¼ powierzchni Polski. Eksploatuje ponad 188 tys. km linii elektrycznych, którymi przesyła ponad 19 TWh energii rocznie.

Produkuje ponad 4,5 mln MWh energii elektrycznej w 53 obiektach wytwórczych, w tym w elektrowni węglowej w Ostrołęce, elektrociepłowniach, elektrowni wodnej we Włocławku i licznych małych siłowniach wodnych. Moce zainstalowane Grupy ENERGA wynoszą około 1200 MW .

***

ENERGA SPORT

Energa od wielu lat aktywnie uczestniczy w życiu społecznym, wspierając m.in. sport wyczynowy, sport osób niepełnosprawnych oraz rozwój kultury fizycznej dzieci i młodzieży. Poprzez te działania ENERGA wspomaga budowanie pozytywnego klimatu społecznego, który wyzwala dobrą energię do pracy i współpracy.

Sportowców z logo ENERGI na strojach można zobaczyć na boiskach i w halach podczas rozgrywek wielu dyscyplin w Polsce. Spółka jest sponsorem zawodowych zespołów koszykarskich ENERGA Czarni Słupsk i ENERGA Katarzynki Toruń oraz piłkarskiej Lechii Gdańsk.

Energa wspiera także grupy młodzieżowe siatkarskiej Gedanii Gdańsk oraz hokejowego Stoczniowca Gdańsk. Od lat angażuje się także w rozwój lekkiej atletyki poprzez współpracę z Sopockim Klubem Lekkoatletycznym.

Energa wspierała także złotych medalistów olimpijskich Leszka Blanika (skoki, gimnastyka sportowa) i Adama Korola (wioślarstwo).

***

Sport Management Polska (SMP) to lider rynku marketingu i konsultingu sportowego w Polsce. Firma istnieje od roku 2002. Sport Management Polska jest jedyną firmą w Polsce i jedną z niewielu firm w Europie łączącą tak różnorodne i rozległe merytorycznie dziedziny biznesu sportowego jak marketing, sponsoring, konsulting i management sportowy oraz usługi PR w sektorze sportu.

Sport Management Polska jest znany z realizacji różnorodnych projektów sportowych. Zasłynął m.in. wypromowaniem polskiego pływania w latach 2005-2008 oraz wielkimi transakcjami futbolowymi (ITI – Legia Warszawa, Allianz – Górnik Zabrze). Zrealizował także Ekspedycję Campus Syberia-Mongolia 2009 oraz był wyłącznym przedstawicielem takich związków sportowych jak Polski Związek Pływacki, Polski Związek Lekkiej Atletyki czy Polski Związek Taekwondo. SMP współpracował także z KSW – największą europejską federacją MMA czy RMF Morocco Chalenge – pierwszym w historii polskim rajdem pustynnym.

Sport Management Polska jest firmą znaną z wysokiej jakości usług i kompetencji. Realizuje szereg projektów doradczych dla marketerów. SMP pracował m.in. dla Allianz, Bioton, Telefonia Dialog, McDonald’s, Energa, Campus, Michelin, Coca Cola, Tauron, Manufaktura, PKE, T-Mobile i wielu innych. Realizuje także szereg projektów związanych z EURO 2012.

Sport Management Polska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.