TelePolska: Raport UKE nie zaskoczył, ale daje do myślenia – Portal PR - 24PR




TelePolska: Raport UKE nie zaskoczył, ale daje do myślenia

16.02.2012 Kategoria: Telekomunikacja. Autor: abeoNET

Chociaż abonentów telefonii stacjonarnej ubywa, to rynek tych usług wciąż ma się całkiem dobrze. Jak pokazał niedawny raport przygotowany na zlecenie UKE, niemal 40 proc. Polaków posiada telefon stacjonarny i większość nie zamierza z niego rezygnować. Nie jest tym zaskoczona Agnieszka Kamińska, Kierownik ds. Trade Marketingu w spółce TelePolska, której zdaniem obecna sytuacja na rynku powinna sprzyjać klientom, głównie dzięki korzystnej pakietyzacji usług a także spadkom cen usług telekomunikacyjnych.

Czy wiesz, że…
  • Ponad 90 % osób korzysta z telefonu stacjonarnego tylko w celach prywatnych?
  • Najliczniejszą grupą użytkowników telefonów domowych są osoby, które płacą miesięczne rachunki od 51 do 100 zł (40% posiadaczy telefonu)?
  • Największy wpływ na decyzję o zmianie operatora ma wysokość abonamentu za świadczone usługi?

Jak pokazują wyniki raportu badania konsumenckiego „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku. Klienci indywidualni”, przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), spada liczba abonentów telefonii stacjonarnej. Podczas gdy w roku 2009, posiadanie telefonu w domu deklarowało 51,4 proc. badanych, na koniec roku 2011 było ich niespełna 39 proc. Co ciekawe, w tym okresie odsetek osób deklarujących korzystanie wyłącznie z telefonu stacjonarnego, zwiększył się o 0,8 proc. i wynosi obecnie 11,3 proc.

Najważniejsza dla konsumentów, przy wyborze operatora telefonii stacjonarnej, jest atrakcyjność cenowa oferty oraz atrakcyjność promocji i rabatów. Takie kryterium wyboru przez abonentów może być szansą dla mniejszych firm świadczących usługi telekomunikacyjne. Według Agnieszki Kamińskiej, Kierownik ds. Trade Marketingu w TelePolska sp. z o.o.: Alternatywni operatorzy, skutecznie optymalizując swoje koszty, mogą konkurować cenami świadczonych usług z większymi podmiotami, co jak pokazują wyniki raportu, ankietowani uznali za bardzo istotny dla nich argument posiadania telefonu.

Agnieszka Kamińska zwraca również uwagę na fakt, że 1/5 badanych wciąż nie zdaje sobie sprawy z możliwości zmiany operatora wraz z przeniesieniem dotychczasowego numeru telefonu: To wciąż duży odsetek – komentuje – TelePolska jako operator alternatywny odnotowuje ciągły przyrost abonentów. Niższa cena, którą możemy zaoferować, oraz unikatowy na rynku polskim program Społeczny Operator Telekomunikacyjny, to atuty, które dostrzega coraz więcej konsumentów.

Badania przeprowadzone na zlecenie UKE wykazały również, inną ciekawą zależność. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, średnia kwota wydatków na telefon stacjonarny systematycznie spadała z 70 zł w 2009 r., do 62 zł w 2011 r. Wzrosła natomiast średnia cena opłat za abonament z 44,50 zł do 49 zł. Jest to efekt tego, że abonenci wykazują zainteresowanie ofertą planów taryfowych z pakietami minut wliczonymi w abonament, dopasowanymi do ich indywidualnych potrzeb związanych z korzystaniem z telefonu.

Wyniki badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku pokazały, że na rynku telefonii stacjonarnej, pomimo niewielkiego trendu spadkowego, użytkowników jest ciągle dużo. Aspekt ceny, jak również łączenie usług głosowych z innymi usługami w pakiety, np. telefon stacjonarny i telewizja, czy telefon stacjonarny i Internet, powinien być zatem dobrym drogowskazem dla uczestników rynku telefonii stacjonarnej.

TelePolska Sp. z o.o. to niezależny operator telekomunikacyjny, należący do grupy kapitałowej Tele-Polska Holding S.A. notowanej na rynku NewConnect, prowadzonym przez GPW w Warszawie. TelePolska działa na polskim rynku od 2001 roku. Klientom biznesowym oferuje funkcjonalne rozwiązania telekomunikacyjne obniżające koszty i umożliwiające większą efektywność komunikacji. W swojej ofercie posiada również atrakcyjne cenowo usługi dla odbiorców indywidualnych. Priorytetem działalności TelePolska jest świadczenie najwyższej jakości usług przy zachowaniu konkurencyjnej ceny i profesjonalnej obsługi Klienta. Od czerwca 2010 r. TelePolska realizuje inicjatywę Społeczny Operator Telekomunikacyjny, przeznaczając cześć swoich dochodów dla organizacji, które kierują swoją pomoc do potrzebujących, w szczególności do dzieci. Więcej informacji o TelePolsce: www.telepolska.pl, oraz o projekcie SOT: www.spolecznyoperator.pl.

Dodatkowych informacji udziela:

Agnieszka Nierychlewska
agnieszka@magnifico.com.pl
Tel. 661 461 480

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.