Audi Urban Future Award 2012: w kierunku nowej mobilności – Portal PR - 24PR




Audi Urban Future Award 2012: w kierunku nowej mobilności

14.03.2012 Kategoria: konferencje, MOTO. Autor: admin

Audi chce nadal uczyć się od miast i pomóc w kształtowaniu miejskiej przyszłości. W związku z drugą edycją nagrody Audi Urban Future 2012, sześć międzynarodowych biur architektonicznych zajmie się bliżej sześcioma regionami metropolitalnymi: Są to Boston/Waszyngton, Stambuł, Bombaj, Delta Rzeki Perłowej, São Paulo oraz Tokio. Na przykładzie tych miast, uczestnicy programu tworzą indywidualne wizje ruchu miejskiego w przyszłości.
Najbardziej innowacyjny i przyszłościowy projekt zostanie uhonorowany nagrodą drugiej edycji Audi Urban Future Award, która zostanie przyznana w październiku w Stambule.

„Chcemy zrozumieć miasto, by móc opracować rozwiązania wspierające zarządzanie mobilnością w mieście przyszłości”, mówi Rupert Stadler, Prezes Zarządu spółki AUDI AG. Jedno jest pewne: miejskie struktury coraz intensywniej determinują mobilność, a liczby mówią same za siebie. Około roku 1800 istniały tylko trzy miasta (Londyn, Pekin, Tokio) z milionem lub więcej mieszkańców, dziś jest ich na świecie już 442.

W 2030 r., prawdopodobnie aż 70 procent ludności świata mieszkać będzie w megamiastach. Są to miasta zamieszkałe przez ponad osiem milionów mieszkańców. Think tank pod auspicjami Audi Urban Future to miejsce, w którym stawia się czoła tym wyzwaniom i dyskutuje na ich temat.

Audi Connect wskazuje drogę w sieciową przyszłość

Już pomysły autorstwa Jürgena Mayera H., laureata pierwszej nagrody Audi Urban Future z 2010 roku, wpłynęły znacząco na rozwój techniczny w dziedzinie tzw. pilotowanej jazdy. Wizja Mayera opisuje całkowite połączenie miasta w sieć: wszystkie samochody komunikują się ze sobą oraz ze swoim otoczeniem, z ludźmi, z infrastrukturą, z budynkami. W takim mieście przyszłości nie ma parkingów. Samochody znajdują się w ciągłym ruchu, strefy dla pieszych odzyskują przestrzeń. Dzięki opcji „Audi connect”, Audi już dziś oferuje wiele funkcji mobilności połączonej w sieć: począwszy od nawigacji w oparciu o zdjęcia z Google Earth czy Google Street View po systemy wspomagania kierowcy, które dowiozą go zrelaksowanego do celu bez ryzyka wypadku.

Audi łączy w sieć nie tylko samochód, ale również siebie jako firmę.
W celu lepszego przewidywania przyszłych potrzeb w zakresie mobilności, producent samochodów w klasie premium, zapoczątkował inicjatywę Audi Urban Future. Jest ona parasolem dla czterech dużych działań: największej wartości nagrody architektonicznej w Niemczech (Award), sympozjum na temat wiedzy networkingowej (Summit), oraz różnych projektów badawczych (Research). Czwartym działaniem jest zespół Insight Team, który działa wtedy, gdy następuje konfrontacja wiedzy wewnętrznej z ekspertyzami i doświadczeniem z zewnątrz organizacji. Sześcioro pracowników spółki AUDI AG z obszarów: design, komunikacja, rozwój techniczny oraz strategia marki i korporacji wychwytuje takie sygnały i implementuje je do wewnątrz firmy.

Audi Urban Future Award 2012

W centrum uwagi przyznawanej raz na dwa lata nagrody, znajduje się sześć światowych metropolii oraz ich infrastrukturalne wyzwania. Każde miasto rozwija się indywidualnie i na swój sposób przekazuje impulsy zmian społecznych i strukturalnych. Bombaj to jeden z najgęściej zaludnionych obszarów metropolitalnych na świecie. Delta Rzeki Perłowej wkrótce będzie domem dla 80 milionów ludzi. „Zmiany te powinny nas zainteresować jako producenta stawiającego na najwyższą jakość, ponieważ fakt ten jest nowym wyzwaniem dla nas oraz naszych modelów biznesowych”, podkreśla Rupert Stadler.

Do wzięcia udziału w edycji konkursu w 2012 roku, Audi zaprosiło sześć międzynarodowych renomowanych biur architektonicznych, które wyróżniają się doświadczeniem oraz wiedzą w zakresie rozwoju miast i planowania infrastruktury w ich obszarze metropolitalnym. Są to: CRIT (Bombaj), Höweler & Yoon Architecture (Boston/Waszyngton), Junya Ishigami + Associates (Tokio), NODE Architecture & Urbanism (Delta Rzeki Perłowej), Superpool (Stambuł) oraz Urban-Think Tank (São Paulo). W tym roku, po raz pierwszy, architektów wspiera lokalny kurator, który podkreśla znaczenie oraz odpowiednie zaimplementowanie inicjatyw w mieście.

Każda metropolia ma swój własny charakter i specjalne warunki. W związku z tym, jest swoistym „laboratorium” dla przyszłych szans i zagrożeń mobilności indywidualnej.

Boston/Waszyngton: Po II wojnie światowej, region Boston/Waszyngton rozwijał się szybko. Podczas gdy liczba mieszkańców na terenach miejskich pozostała w przybliżeniu ta sama, liczba mieszkańców na przedmieściach wzrosła z 6 do 30 milionów mieszkańców. Coraz większe strumienie osób dojeżdżających do pracy stwarzają niespodziewane wyzwania w dziedzinie transportu i systemów komunikacyjnych.

Stambuł: Ze względu na topograficzną lokalizację nad Bosforem wraz z ciekami wodnymi i stałym zagrożeniem trzęsieniami ziemi, w przyszłości Stambuł nie odciąży sieci dróg poprzez np. dalszą rozbudowę metra. Jako prosperujące miasto Stambuł będzie zatem w przyszłości zależny od samochodu. W jaki sposób zapobiec całkowitemu zakorkowaniu się miasta?

Bombaj: Na jednym kilometrze kwadratowym mieszka tu ok. 28 tys. mieszkańców. To ponad siedem razy więcej niż w Berlinie. Miasto nie może już rosnąć w poziome, musi rozwijać się w pionie. W jaki sposób tak wiele osób porusza się w takim ścisku? Czy inteligentne koncepcje mobilności mogą rozwiązać sytuację?

Delta Rzeki Perłowej: Delta Rzeki Perłowej będzie niedługo zamieszkiwana przez 80 milionów ludzi, z czego 80 procent to migranci. Region poszukuje nowej tożsamości. Drogi są przeznaczone dla samochodów, nie ma przestrzeni publicznej dla innych użytkowników dróg (pieszych, rowerzystów, itp.). Jakie formy mobilności mogą się tu sprawdzić?

São Paulo: Metropolia przemysłowa wokół São Paulo obejmuje prawie jedną dziesiątą populacji Brazylii. São Paulo zrośnie się w przyszłości z Rio de Janeiro. To zjawisko stanowi nowe wyzwanie dla projektów infrastrukturalnych.
Systemy transportowe nie mogą zostać zaplanowane. Infrastruktura powstaje częściowo w niekontrolowany sposób – nieformalnie. Jakie wnioski można wyciągnąć z tego zjawiska?

Tokio: Tokio jest miastem maksymalnie „ztechnologizowanym” oraz zorganizowanym. Wszystkie formy mobilności (samochód, autobus, pociąg) osiągnęły status dojrzałości. Co oznacza tu mobilność indywidualna, w jaki sposób działa? Jak ludzie korzystają z różnych systemów transportowych, jak systemy te przechodzą z jednego w drugi, jak uzupełniają się nawzajem?

Dokumentacja miejska międzynarodowych architektów

Zadaniem architektów jest wskazanie rozwiązań dla konkretnych wyzwań regionów metropolitalnych. Wyniki ich badań, składające się z informacji o czynnikach społecznych, technologicznych oraz geograficznych, powinny posłużyć miastom, jako instrukcja obsługi, dostarczając pomysłów przejścia w kierunku zrównoważonej mobilności. Każda metropolia wnosi różne potencjały na rzecz zastosowania zoptymalizowanej indywidualnej mobilności w przyszłości. „Naszym celem jest zrozumienie warunków lokalnych w miastach i przełożenie ich na światowe trendy. Korzystamy z tych odkryć, by móc dalej rozwijać naszą innowacyjną działalność”, mówi Stadler.

Swoje pierwsze pomysły architekci zaprezentują wiosną podczas warsztatów w Ingolstadt. Wspólnie z ekspertami Audi, będą dyskutować oraz zajrzą za kulisy firmy. Pozwolenie ekspertom zewnętrznym na tak głęboki wgląd w technologię i rozwój firmy to bardzo niecodzienna praktyka. Jednak architekci powinni znać możliwości techniczne i wizje Audi, by móc rozwinąć je dalej lub zachęcić do krytycznego myślenia.

Międzynarodowe jury nagrodzi zwycięski projekt w Stambule

Wyniki zostaną zaprezentowane w październiku w Stambule. Również tam odbędzie się rozdanie nagród. Międzynarodowe jury składające się z uznanych ekspertów zadecyduje, komu należy się zwycięstwo. Zwycięski projekt będzie podstawą szczegółowej dokumentacji na temat miejskiej demografii, infrastruktury jak i zasobów. Będzie także impulsem do promowania nowych długoterminowych projektów praktycznych oraz ich realizacji.

Spółka Stylepark AG już po raz drugi jest kuratorem tej inicjatywy.
Christian Gärtner, Prezes Stylepark, cieszy się ze względu na nowe spostrzeżenia oraz przełomowe odkrycia: „Przy wyborze biur architektonicznych, zwróciliśmy szczególną uwagę na to, czy ich praca w znaczący sposób przyczyniała się do zrozumienia rozwoju ich regionu. Dzięki temu doświadczeniu oraz wiedzy w połączeniu z technologicznym know-how Audi, możemy spodziewać się konkretnych pomysłów z realnymi szansami na realizację miejskiej mobilności przyszłości.“

InicjatywA Audi Urban Future.

Koncern AUDI

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.