Jak wybrać dobrą lokalizację budynku biurowego ? – Portal PR - 24PR




Jak wybrać dobrą lokalizację budynku biurowego ?

28.03.2012 Kategoria: NIERUCHOMOŚCI. Autor: admin

Lokalizacja jest jednym z ważniejszych determinantów przy wyborze nowej siedziby dla przedsiębiorstwa. Odpowiednio dobrana może ułatwić funkcjonowanie firmy, ma także wpływ na wysokość kosztów prowadzonej działalności. Niektóre miasta charakteryzują się właściwą sobie specyfikacją, dzięki uwarunkowaniom historycznym i terytorialnym czy specjalizacji szkolnictwa w określonej dziedzinie. Dla przykładu Wrocław znany jest z dobrych informatyków, Łódź – ekonomistów, a Katowice – techników. Co więcej, niektóre miasta zachęcając inwestorów do otwierania swoich przedsiębiorstw w danym miejscu oferują także atrakcyjne dofinansowania.
Po dokonaniu wyboru konkretnego miasta, należy zdecydować się na umiejscowienie siedziby w obrębie określonych dzielnic i preferowanej odległości od centrum. Wybór optymalnego miejsca na biuro jest dla przedsiębiorstw dużym wyzwaniem ściśle związanym nie tylko z branżą, ale także z rodzajem prowadzonej działalności. Lokalizacja biur dla bezpośredniego kontaktu z konsumentami, jak biura obsługi klienta, placówki handlowe, obsługa posprzedażowa, powinna charakteryzować się dobrą dostępnością komunikacyjną i dobrą widocznością, przez co siedziby front office znajdują się w centrach miast, bądź przy głównych ciągach komunikacyjnych. Przy wyborze lokalizacji istotny jest czynnik wpływający na prestiż, dlatego biurowce charakteryzują się wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi, nowoczesną konstrukcją czy charakterystycznym designer, a wszystkie te czynniki mają wpływ na zwiększenie kosztów najmu.

Restrykcyjna polityka kosztowa skłania coraz więcej przedsiębiorstw do lokowania swoich siedzib poza Warszawą i nie w ścisłym centrum miast regionalnych. Pozwala to generować oszczędności zarówno po stronie kosztów najmu i eksploatacji zajmowanej powierzchni biurowej, jak i po stronie kosztów zatrudnienia. Obniżenie kosztów jest istotne w szczególności dla procesów back office oraz branży outsourcingowej. Dla tych przedsiębiorstw istotna jest dostępność komunikacyjna dla pracowników, ale dużo mniejsze znaczenie ma ekspozycja biura. Dlatego siedziby back office znajdują się poza ścisłym centrum miast, dzięki czemu możliwy jest do osiągnięcia relatywnie niski koszt najmu i eksploatacji.

Lokalizacja poza centrum miasta nie tylko umożliwia obniżenie kosztów działalności, ale pozwala na pozostanie „niewidocznym” dla ostatecznego klienta. Budynki, w których odbywa się obsługa wewnętrznych procesów przedsiębiorstwa tj. – zarządzanie zasobami ludzkimi, księgowość, call centre, logistyka czy składowanie powinien charakteryzować przede wszystkim komfort pracy i efektywność wykorzystania powierzchni. Należy pamiętać, że oszczędności mogą być osiągnięte dzięki lokalizacji, a nie kosztem jakości wykonania i standardu biurowca. Przykładem nieruchomości dopasowanej do potrzeb branży outsourcingowej jest Park Biznesu Teofilów – nowoczesna inwestycja biurowa w Łodzi, oferująca atrakcyjne powierzchnie najmu stworzone specjalnie dla sektora BPO oraz usług.

Łukasz Maciak
Dyrektor Inwestycji Komercyjnych Funduszy Nieruchomości Arka
Inwestor Parku Biznesu Teofilów

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.