Ruszył X. Jubileuszowy Konkurs GrandFront – Portal PR - 24PR




Ruszył X. Jubileuszowy Konkurs GrandFront

02.03.2012 Kategoria: Konkursy, media. Autor: admin

1 marca rozpoczął się X. Jubileuszowy Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku. O zwycięstwo w tym najbardziej cenionym i prestiżowym polskim konkursie grafiki prasowej rywalizować mogą strony tytułowe dzienników oraz okładki czasopism opublikowanych w 2011 roku. Z okazji jubileuszu Konkursu przyznane zostaną także specjalne Jubileuszowe Nagrody GrandFront dla najlepszych, zwycięskich prac z dotychczasowych edycji Konkursu, wyboru których dokonają redakcje biorące udział w tegorocznej edycji.

Do udziału w Konkursie Izba Wydawców Prasy zaprasza wydawców, redaktorów gazet i czasopism, a także twórców grafiki prasowej. Nagrodą GrandFront wyróżnione zostaną najlepsza strona tytułowa gazety oraz najlepsza okładka czasopisma. Laureatów wytypuje Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej: dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Ponadto zwycięzcy poszczególnych kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodami ArtFront. Dodatkowo Jury będzie miało możliwość przyznania Nagrody Specjalnej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą tekst, ideę i rozwiązania graficzne.

W związku z dziesiątymi urodzinami Konkursu, przyznana zostanie Jubileuszowa Nagroda GrandFront, którą nagrodzone zostaną najlepsze prace spośród laureatów poprzednich edycji Konkursu – począwszy od 2002 roku. Zwycięzców tej nagrody wybiorą przedstawiciele redakcji biorących udział w tegorocznym Konkursie.

W Konkursie uczestniczyć mogą wszystkie redakcje, których tytuły, zgodnie z datą wydawniczą, ukazały się w 2011 roku, posiadają własny numer ISSN oraz są samodzielnie dystrybuowane. Termin zgłaszania prac konkursowych upływa 26 marca 2012 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny. Informacje dotyczące wymogów zgłoszeniowych, regulaminu Konkursu, składu Jury znajdują się na stronie internetowej Konkursu .

Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi 22 maja 2012 roku, podczas uroczystej Gali Finałowej na Zamku Królewskim w Warszawie.

Prace do Konkursu można zgłaszać w trzech kategoriach w grupie gazet i dziesięciu kategoriach w grupie czasopism:

– w grupie gazet:

– dzienniki ogólnokrajowe,

– dzienniki regionalne,

– czasopisma i gazety lokalne (tytuły prasowe o zasięgu poniżej województwa).

– w grupie czasopism:

– czasopisma opinii,

– magazyny wielotematyczne,

– popularne czasopisma poradnicze dla kobiet,

– czasopisma o gwiazdach,

– czasopisma branżowe,

– czasopisma hobbystyczne,

– czasopisma o domu i ogrodzie,

– czasopisma motoryzacyjne,

– czasopisma komputerowe,

– magazyny offowe.

Organizowany już po raz dziesiąty Konkurs to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Jest miejscem prezentacji najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet i czasopism, a statuetka GrandFront jest znakiem najlepszych pomysłów związanych z redagowaniem graficznym prasy oraz najwyżej jakości rozwiązań edytorskich.

Tradycyjnie wydarzenie wspierają firmy działające na rzecz polskiego rynku medialnego, takie jak: Empik, Poczta Polska, Polska Agencja Prasowa, Ruch S.A., QuadWinkowski oraz ZAIKS, a także Wydawcy Prasy, wśród których są: Agora SA, Wydawnictwo Bauer, Edipresse Polska, Gruner+Jahr Polska, Marquard Media Polska, Media Regionalne, Murator SA, Spółdzielnia Polityka, Grupa Wydawnicza Polskapresse oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Telewizja Polska, Polskie Radio oraz miesięcznik Press.

Więcej informacji o Konkursie znaleźć można na stronie internetowej: www.grandfront.pl.

PRIMUM Public Relations

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.