Światowy Dzień Rekomendacji – Portal PR - 24PR




Światowy Dzień Rekomendacji

14.03.2012 Kategoria: Daty, MARKETING. Autor: admin

15 marca, z okazji Światowego Dnia Rekomendacji, rusza nowy, długofalowy program społeczny o nazwie „Rekomendujcie!” Jego celem jest popularyzowanie wśród konsumentów prawa do dzielenia się doświadczeniami oraz do rekomendowania tego, co uważamy za dobre, słuszne, godne polecenia, co nam się podoba. Pierwszym miejscem, które pomaga w komunikowaniu się konsumentów, jest uruchomiona strona „Rekomendujcie!” na Facebooku. Inicjatorem i promotorem programu jest agencja marketingowa Streetcom Polska.

15 marca 1962 roku prezydent John F. Kennedy wygłosił przemówienie w Kongresie Stanów Zjednoczonych, w którym sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa, do reprezentacji. Na pamiątkę tego wydarzenia w 1983 roku pierwszy raz obchodzono w USA Dzień Konsumenta ( w Polsce od 2000 roku). Prezydent Kennedy zasłynął również ze sformułowania „Konsumenci to my wszyscy”.

Streetcom postanowił sformułować oraz podkreślić piąte prawo konsumentów: do rekomendacji! Zainicjował przy tym obchody Światowego Dnia Rekomendacji 15 marca każdego roku i rozpoczął długofalowy program „Rekomendujcie!”. Zaproszeni do niego zostają wszyscy, ponieważ jesteśmy członkami ogromnej społeczności konsumentów.

Program „Rekomendujcie!” to nowa inicjatywa o charakterze społecznym. Hasło przewodne programu brzmi: „Mamy prawo do rekomendowania tego, co dobre!”. Celem akcji jest wzmacnianie pozytywnych relacji między konsumentami i popularyzowanie prawa do dzielenia się dobrymi doświadczeniami oraz rekomendowania tego, co uważamy za słuszne, godne polecenia. Jedną z często wymienianych cech narodowych Polaków jest podobno narzekanie. A przecież lubimy chwalić i polecać innym to, co lubimy!

W ramach programu tworzone będą miejsca, które pomogą w komunikowaniu się konsumentów i dawaniu rekomendacji. Pierwszym z nich jest fanpage Rekomendujcie! Zapraszamy!

Postanowiliśmy stworzyć program społeczny, zainspirowani otwartością konsumentów należących do wielkiej społeczności Streetcom, z którą mamy stały kontakt. Tworząc program, pragniemy zaprosić wszystkich do nieustannego wymieniania informacji na temat tego, co jest dobre i warte polecania. Wszyscy chętnie korzystamy z prawa do rekomendowania sobie nawzajem tego, co lubimy, cenimy. Program może przy tym udowodnić, że łatka przyczepiona do Polaków – wiecznych maruderów – nie jest prawdziwa. Dlatego misją akcji „Rekomendujcie” jest tworzenie miejsc i generowanie okazji do wymieniania pozytywnych opinii. Wieloletnie doświadczenie agencji pozwala mieć pewność, że każdy człowiek może stać się opiniotwórczy dla swojego otoczenia i dlatego zwracamy się do wszystkich konsumentów z prośbą o włączanie się do akcji i wpływanie na pozytywniejsze spojrzenie na rzeczywistość.” – mówi Iwona Gniedziejko-Płuciennik, odpowiadająca za program „Rekomendujcie!” w agencji Streetcom.

Rekomendujcie! Jest akcją społeczną zainicjowaną i prowadzoną przez Streetcom Polska Sp. z o.o., pierwszą i największą w Polsce agencją prowadzącą działania promocyjne oparte na marketingu rekomendacji konsumenckich. Społeczność Ekspertów Streetcom, testujących i oceniających wybrane produkty, liczy ponad 200 tysięcy osób. Marketing rekomendacji jest jedną z podstawowych metod budowania relacji z konsumentem, wykorzystywaną od dawna na rynkach USA i Europy Zachodniej. W Polsce wciąż zdobywa uznanie marketerów jako narzędzie służące do promowania produktów i badania rynku. Klientami Streetcom jest wiele światowych firm i międzynarodowych marek. Agencja prowadzi działania także na Litwie, Węgrzech i w Czechach. Od 2004 roku w Polsce agencja przeprowadziła kilkaset kampanii dla produktów i usług z różnych branż.

W 2009 roku Streetcom wystąpił z inicjatywą promowania dobrych praktyk w marketingu szeptanym i jest autorem Kodeksu Etycznego Marketingu Szeptanego. 15 marca 2012 roku ogłosił Światowym Dniem Rekomendacji i rozpoczął długofalowy program Rekomendujcie, zapraszając wszystkich konsumentów do uczestniczenia w akcji na Facebooku.

www.streetcom.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.