Kod kreskowy GS1 w Internecie – Portal PR - 24PR




Kod kreskowy GS1 w Internecie

04.04.2012 Kategoria: E-biznes, Handel, Technologie. Autor: admin

W sektorze e-handlu oraz aplikacjach mobilnych niepoprawna identyfikacja produktu, błędny opis lub brak zdjęć to problem wielu sklepów internetowych, dostawców usług w sieci oraz twórców aplikacji na telefony komórkowe. Badania dowodzą, że w przypadku niewiarygodnych danych o produkcie aż 80% konsumentów jest gotowych do rezygnacji z jego zakupu, a duża część z nich przestaje korzystać z serwisu internetowego lub aplikacji.

Warto zatem już dziś zatroszczyć się, aby produkty były poprawnie identyfikowane w nowych kanałach sprzedaży: Internecie i aplikacjach mobilnych.

Obecnie dane dotyczące produktów są rozproszone, ogromne ilości produktów są nieprawidłowo opisywane, a wielu dostawców rozwiązań buduje własne bazy produktów.

Ideą nowo uruchomionego portalu produktywsieci.pl jest skupienie całego wirtualnego środowiska informacji o produktach w jednym miejscu i złączenie go w jeden ekosystem. Jest on oparty o sprawdzony standard identyfikacji produktów – Globalny Numer Identyfikacyjny (GTIN), który z sukcesem stosuje się w handlu tradycyjnym już od ponad 30 lat i przedstawiany jest na opakowaniach w KODZIE KRESKOWYM.

„Celem portalu produktywsieci.pl nie jest gromadzenie danych. Jego idea polega na udostępnianiu informacji mówiącej, gdzie można znaleźć wiarygodne dane opisujące produkt. Aby dane były jednoznaczne i poprawne, potrzebny jest unikalny indeks opisujący produkt, który będzie kluczem do tych informacji. Dla nas tym indeksem jest numer GTIN i nazwa produktu. Chcielibyśmy, aby dzięki współpracy z naszymi partnerami to połączenie stało się referencyjnym indeksem dla całego rynku e-commerce.“– tłumaczy Elżbieta Hałas, Kierownik Centrum GS1 Polska w Instytucie Logistyki i Magazynowania (ILiM).

Portal produktywsieci.pl to zatem szansa dla rozwoju współpracy ILiM oraz wszystkich firm, które publicznie udostępniają dane o produktach: portali branżowych, dużych sklepów internetowych, serwisów opiniotwórczych, społecznościowych, porównywarek cen, portali aukcyjnych i zakupów grupowych.

Oprócz agregacji danych z różnych współpracujących serwisów portal produktywsieci.pl umożliwia skanowanie kodu kreskowego przy wykorzystaniu kamerki internetowej komputera. Udostępnia podstawowe dane dotyczące produktu (obowiązkowo numer GTIN produktu i nazwę), które są zbierane przez Instytut Logistyki i Magazynowania od firm uczestniczących w systemie kodów kreskowych w Polsce, do którego należy ponad 18 tysięcy przedsiębiorstw i instytucji. Portal analizuje i udostępnia dane dotyczące ceny produktu, opinii na jego temat, oraz innych rozszerzonych danych (np. informacji czy dany lek jest dopuszczony do obrotu w Polsce). Oferuje także wszystkim zainteresowanym możliwość skorzystania z bezpłatnego narzędzia dostępu do bazy kodów kreskowych (API), którą można wykorzystać przy rozwoju np. własnej aplikacji mobilnej lub sklepu internetowego.

Została już nawiązana współpraca z ważnymi aktorami rynku e-commerce m.in. Grupą Nokaut, firmami Skąpiec i Opineo. Udostępniane są bardzo ciekawe dane dotyczące m.in. zamienników leków, które można uzyskać za pośrednictwem Krajowej Bazy Produktów Ochrony Zdrowia.

Instytut Logistyki i Magazynowania jest otwarty na współpracę z branżowymi partnerami danych, którzy są zainteresowani budową referencyjnej bazy produktów w Polsce z udziałem producentów i dystrybutorów będących uczestnikami systemu GS1. Podobne działania podjęło wiele organizacji GS1 w Europie.

Proponowany model współpracy w żaden sposób nie ogranicza możliwości rozwoju własnych rozwiązań Partnera, ani nie zakłada konkurencji z rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Stanowi nowy kanał promocji rozwiązań na wspólnej platformie technologicznej skupionej wokół kodu kreskowego, której najistotniejszą cechą jest jakość i wiarygodność danych.

www.produktywsieci.pl

Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.