Polacy zaniepokojeni swoją przyszłością na emeryturze – Portal PR - 24PR




Polacy zaniepokojeni swoją przyszłością na emeryturze

27.04.2012 Kategoria: Makrodane, Rynki. Autor: admin

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie agencji On Board PR wynika, że głównymi emocjami, które towarzyszą Polakom na myśl o wysokości ich przyszłej emerytury są lęk (31 proc.) oraz niepokój (56 proc.). Jedynie blisko co dziesiąty Polak jest spokojny o swoją przyszłość na emeryturze. Polacy również z optymizmem nie patrzą na perspektywę wydłużenia wieku emerytalnego do 67. roku życia. Zdaniem zdecydowanej większości (88 proc.) po wprowadzeniu reformy w Polsce nie będzie pracy dla seniorów.

Polacy na swoją przyszłość na emeryturze nie patrzą przez pryzmat różowych okularów. Ich obawy są naturalną rzeczą przed wprowadzaniem czegoś nowego i nieznanego. Wyzwaniem dla rządzących a także w olbrzymiej mierze dla instytucji finansowych jest niwelowanie wszelkich niepokoi poprzez prowadzenie rozsądnej strategii komunikacyjnej i informacyjnej. Pokazania ludziom, produktów finansowych i możliwości zabezpieczenia swojej przyszłości poprzez dodatkowe oszczędzanie. Musimy pamiętać, że często przyczyną lęków i obaw jest po prostu niewiedza – komentuje Katarzyna Szczypek, Head of Finance Department w On Board Public Relations.

Wydłużenie wieku emerytalnego rodzi lęk przed wykluczeniem na rynku pracy w związku ze zwiększoną konkurencją. Wizja bezrobocia wśród seniorów okazuje się być dla Polaków jak najbardziej realną wizją – komentuje Marcin Duma z Instytutu Homo Homini.

***

Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski, którzy nie korzystają z uprawnień emerytalnych z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby wynosiła 1103 jednostek.

Powyższe wyniki są częścią większego projektu badawczego dotyczącego postaw Polaków w stosunku do oszczędzania środków na przyszłą emeryturę. Będzie to kolejne z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z Instytutem Homo Homini. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Pełne wyniki raportu będą dostępne w połowie maja na stronie www.onboard.pl.

On Board Public Relations Sp. z o.o.,

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.