CRM – tajemnica sukcesu agencji ślubnych – Portal PR - 24PR




CRM – tajemnica sukcesu agencji ślubnych

20.06.2012 Kategoria: Biznes, Komputery, Technologie. Autor: SIGMA

Organizacja ślubu i wesela to dla młodej pary nie lada wyzwanie. Wybór zaproszeń, rezerwacja sali, znalezienie orkiestry czy didżeja, dekoracja sali i kościoła, dobór menu – to tylko niewielka część spraw, które należy załatwić z odpowiednim wyprzedzeniem. Aby czas oczekiwania na własny, upragniony ślub nie był drogą przez mękę, wiele par decyduje się na skorzystanie z usług firm, które profesjonalnie zajmują się organizacją ślubów i wesel.

Coraz szybsze tempo życia, szczególnie w dużych miastach, sprawia, że domy weselne oraz firmy zajmujące się organizacją ślubów i wesel przeżywają dziś prawdziwy rozkwit. Pojawiają się nowe agencje ślubne, które oferują kompleksowe usługi – począwszy od kwestii organizacyjnych i logistycznych, a skończywszy na doradztwie ślubnym. Dla młodej pary pochłoniętej przygotowaniami do ślubu to wielkie ułatwienie. Konsultant ślubny podsuwa gotowe pomysły i załatwia wszystkie formalności, a także przypomina o ważnych terminach – przymiarki sukni, wysyłki zaproszeń czy wpłaty zaliczki za rezerwację lokalu. Jak usprawnić działanie takiej firmy, aby od samego początku realizowała wszystkie zlecenia młodej pary w terminie i tym samym zdobywała coraz większą rzeszę zaufanych klientów? Bo jak wiadomo – opinia na temat firmy przechodzi z ust do ust i stanowi ważny czynnik w pozyskiwaniu klientów.

Tajemnicą sukcesu takich firm może być sprytne wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, które automatyzują pracę i pozwalają zaoszczędzić czas. Domy weselne i agencje ślubne powinny sięgnąć po systemy klasy CRM (Customer Relationship Management), czyli aplikacje biznesowe, które wspomagają zarządzanie poszczególnymi zleceniami, ułatwiają kontakt z klientem i automatyzują wiele czynności.

A jak to wygląda w praktyce? Młoda para zgłasza się do agencji ślubnej z prośbą o kompleksową organizację ślubu i wesela. Firmy dysponujące rozwiązaniem CRM już na początku współpracy z klientem zyskują przewagę nad konkurencją, ponieważ system posiada zintegrowaną bazę danych o kliencie, która jest stopniowo rozbudowywana o nowe pozycje i aktualizowana w czasie rzeczywistym. Dzięki temu konsultant pochłonięty pracą przy kilku projektach może w każdej chwili sprawdzić status realizacji konkretnego zlecenia i natychmiast odpowiedzieć klientowi na jego zapytania. Co więcej, system pozwala stworzyć harmonogram działań dla konkretnego klienta, dzięki czemu każdy, nawet najmniejszy element uroczystości ślubnych i weselnych, jest dokładnie zaplanowany, nie pozostawiając miejsca na jakiekolwiek uchybienia. Z kolei automatyczne przypominanie o ważnych terminach eliminuje możliwość, że jakaś data przez przypadek umknie konsultantowi.

– Systemy klasy CRM znacznie upraszczają organizację tego typu imprez, ponieważ pozwalają sprawnie zarządzać poszczególnymi zleceniami, kontaktować się z kontrahentami i podwykonawcami. CRM pozwala na gromadzenie informacji o dostawcach, takich jak kwiaciarnie, salony sukien ślubnych, zespoły muzyczne czy sale weselne, z którymi agencje ślubne współpracują na bieżąco. System umożliwia ich analizowanie i dobór wedle preferencji klienta. Należy pamiętać, że CRM dostarcza nie tylko informacji o klientach, ale tak naprawdę umożliwia zarządzanie dowolnym rodzajem danych jaki przyjdzie nam do głowy, np. dotyczących dostawców, pośredników, partnerów biznesowych – mówi Monika Burdach, Business Solutions Marketing Manager w dziale Microsoft Dynamics firmy Microsoft. – Myślę, że takie rozwiązania są przyszłością branży ślubnej, która obecnie ma na rynku coraz silniejszą konkurencję. Nowo powstające agencje ślubne powinny również liczyć się z tym, że klienci stają się coraz bardziej wymagający, nie pozostawiając im miejsca na błędy spowodowane czynnikiem ludzkim. Dlatego właśnie idealnym rozwiązaniem jest korzystanie z zaawansowanej technologii – dodaje Monika Burdach.

Konsultanci ślubni pełnią dziś rolę reżyserów dnia ślubu i wesela, dlatego powierzając im misję stworzenia klimatu tej uroczystości, zrzucamy na ich barki ogromną odpowiedzialność. Powodzenie całego przedsięwzięcia to być albo nie być dla agencji ślubnej. Nie ma tu miejsca na jakiekolwiek uchybienia, ponieważ wielość forów dyskusyjnych oraz portali ślubnych sprawia, że negatywne opinie na temat firmy rozchodzą się niezwykle szybko. Dlatego tak ważne jest pilnowanie, by wszystko było dopięte na ostatni guzik.

– Konsultant, który ma wsparcie w postaci systemu CRM może na bieżąco monitorować postępy pracy podwykonawców, by móc w każdej chwili udzielić klientowi informacji na temat terminu oglądania wybranych lokali, wyboru oprawy muzycznej czy ostatecznych modyfikacji w menu. Co ważne, konsultant, który dysponuje pełną bazą wiedzy na temat danego klienta, jest w stanie być równocześnie znakomitym doradcą ślubnym, znającym potrzeby i preferencje przyszłych małżonków. Dzięki temu może doskonale wykorzystywać okazje sprzedażowe, proponując dodatkowe usługi – komentuje Monika Burdach.

Obecnie systemy CRM są dostępne za pośrednictwem urządzeń przenośnych, takich jak smartfony czy tablety, stąd konsultant może w każdej chwili zajrzeć do listy zleceń i automatycznie dokonać jej realizacji w szybki i prosty sposób. Może również skorzystać z licznych opcji „social,” umożliwiających działanie w wirtualnej sieci – komunikować się w czasie rzeczywistym ze współpracownikami i klientami, zapewniając efektywniejszą współpracę i większą produktywność działania oraz zwiększając satysfakcję klienta.

– Dzięki wirtualnemu „social” konsultant otrzymuje powiadomienia w czasie rzeczywistym o ważnych działaniach i wydarzeniach. Ma wgląd w aktualizację statusów i komunikatów pozostałych współpracowników, może zadawać pytania, zgłaszać uwagi czy sugestie, wyszukiwać informacje oraz otrzymywać je od innych użytkowników, co pozwala na szybką i wydajną współpracę podczas realizacji działań – podsumowuje Monika Burdach.

Agencje ślubne są dziś swoistymi studiami produkcyjnymi, w których krok po kroku planowane i realizowane są wielkie przedsięwzięcia, takie jak ślub i wesele. Ponieważ przemianom obyczajowym w tym zakresie towarzyszą rosnące wymagania i coraz większa kreatywność klientów, warto sięgnąć po narzędzia technologiczne, które pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki drzemie w pomysłach przyszłych małżonków dotyczących tego wyjątkowego dnia.

***

Informacje o firmie:

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 7, która sprzedała się już na świecie w rekordowej liczbie 240 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzec bezpieczeństwa internetowego dzieci „3…2..1…Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

***

Microsoft Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: v-piotrk@microsoft.com

Agnieszka Zarzycka
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: Agnieszka.Zarzycka@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.