Euro 2012 – polska duma, polski wstyd – Portal PR - 24PR




Euro 2012 – polska duma, polski wstyd

20.06.2012 Kategoria: Badania rynkowe. Autor: admin

Przez cztery czerwcowe dni – między meczem z Rosją a ostatnim spotkaniem grupowym z Czechami – cała Polska żyła nadzieją i dumą. Jak pokazuje badanie Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) – emocje towarzyszące Reprezentacji Polski w piłce nożnej zmieniały się wraz z sukcesami oraz porażkami Polaków. Remis z Rosją spowodował znaczny wzrost odsetka osób dumnych z polskiej drużyny na EURO 2012 – z 67% w dniu meczu ze sborną do aż 89% dzień po. Radość i euforia nie trwała jednak długo.

Dni rozgrywek grupowych w ramach EURO 2012 z pewnością zapiszą się w pamięci Polaków. Z prowadzonego codziennie monitoringu IIBR wynika, że– tuż po meczu z Rosją wzrósł znacznie odsetek osób dumnych z Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Wyskoki wskaźnik dumy z polskiej drużyny utrzymywał się do dnia meczu z Czechami. W dniach między pojedynkiem z Rosją a starciem z Czechami wstyd z gry Reprezentacji Polski odczuwali tylko nieliczni ankietowani (2-3%). Przegrana z drużyną czeską spowodowała jednak powrót do stanu sprzed meczu ze sborną. Zawód, jaki kibice przeżyli 16 czerwca sprowadził odsetek osób dumnych z polskiej piłki tuż poniżej poziomu sprzed meczu z Czechami. Trend jest jednak wyraźny i można oczekiwać dalszych spadków.

Wykres 1. W jakim stopniu zgadzasz się z każdym z poniższych stwierdzeń?

„Realizacja badania dzień po dniu metodą CAWI pozwoliła zmierzyć swojego rodzaju kardiogram nastrojów związanych z występami Polaków na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej. W badaniu uchwyciliśmy gorący puls emocji, opinii i postaw związanych z kibicowaniem narodowej drużynie w krytycznym momencie rozgrywek. Jeszcze raz okazało się, że realizacjia badań on-line stanowi doskonałe narzędzie do szybkiego pomiaru interesujących nas faktów społecznych” – podkreśla Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IIBR.

Badanie IIBR pokazuje także jak dzień po dniu zmieniały się obawy związane ze słabą grą Polaków w turnieju. Po remisie z Grecją przez dwa kolejne dni około 1/3 badanych denerwowała się słabą grą piłkarzy (37%). Odsetek ten wzrósł dzień przed meczem z Rosją (do 49% w dniu 11.06) aby spaść w sam dzień rozgrywki (do 35%). Po spotkaniu ze sborną nastąpiła euforia a odsetek zawiedzionych oscylował przez 3 dni wokół bardzo niskich 12%-15%. Mecz z Czechami przyniósł jednak zmianę w postrzeganiu Reprezentacji Polski. W dniu rozgrywki z czeską drużyną zdenerwowanie odczuwało już 24% ankietowanych. Po zakończeniu przygody Reprezentacji Polski w EURO 2012 pytanie to nie było już więcej zadawane.

O badaniu

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 9-17 czerwca 2012 roku na losowej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-50 lat.

O IIBR
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych specjalizuje się w jakościowych i ilościowych badaniach marketingowych realizowanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii internetowych oraz analizie i badaniach stron internetowych, wykorzystuje także tradycyjne metody badawcze. W ofercie znajdują się m. in. badania kondycji marki, komunikacji marketingowej, satysfakcji klientów oraz wiele innych rodzajów badań dostarczających pogłębionej wiedzy o konsumentach.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.