Ulga dla ciężkich nóg – Portal PR - 24PR




Ulga dla ciężkich nóg

06.06.2012 Kategoria: zdrowie. Autor: Koncept PR

Żyły nie lubią upałów. Gdy temperatura idzie w górę, nasze nogi coraz bardziej puchną. Dlatego panie, które mają na nogach żylaki, powinny teraz poświęcić im więcej uwagi. My polecamy skuteczne ćwiczenia, kojące schładzanie i wspomaganie suplementami.

Żylaki pojawiają się w wyniku zmniejszonej elastyczności ścian żył, które odprowadzają krew do serca. Gromadząca się w żyłach krew rozszerza je i w rezultacie na nogach pojawia się żylak.

Na żylaki pracujemy latami. Uczucie ciężkości nóg, drętwienie i kurcze łydek, opuchlizna wokół kostki to pierwsze sygnały choroby, które jednak często bagatelizujemy. Dopiero pojawienie się drobnych prześwitujących pajączków skłania nas do wizyty u specjalisty.

Pierwsze objawy niewydolności żylnej

Najbardziej widocznym objawem choroby są żylaki. Jednak niepokojące są pierwsze sygnały takie jak:

-uczucie ciężkości w nogach
-opuchlizna wokół kostek
-swędzenie, skurcze lub ból łydek
-widoczna sinawa siateczka naczyń lub poszerzone, niebieskie żyły na łydkach.

PIELĘGNACJA, KTÓRA PRZYNOSI ULGĘ

Niezawodnym sposobem, który skutecznie pomaga pozbyć się opuchlizny jest schładzanie nóg zimnym prysznicem.

Zaczynamy od stóp, a następnie przesuwamy prysznic w górę. To prosty zabieg, który orzeźwia, obkurcza naczynia krwionośne i zapobiega zastojom.

Jednak nie zawsze możemy pozwolić sobie na krótki prysznic. W takiej sytuacji niezawodny jest chłodzący VenoSystem Spray, który łagodzi uczucie ciężkich i zmęczonych nóg. Spray zawiera mleczan mentylu, który daje uczucie chłodzenia i odświeżenia zmęczonych nóg, a dzięki zawartości hesperydyny, poprawia napięcia ściany naczyń żylnych.

Ulgę obolałym nogom z pewnością przyniesie kilkuminutowy masaż szorstką rękawicą. Pamiętajmy, by ruchy były okrężne, od dołu do góry, zawsze w kierunku serca. Taki zabieg pobudza krążenie krwi i limfy. Masaż możemy wykonać tuż po prysznicu lub w trakcie nakładania balsamu.

Latem, gdy po całym dni naszego nogi są ciężkie, a wokół kostek pojawia się opuchlizna, możemy zastosować domową krioterapię. Wystarczy, że polejemy nogi zimną wodą, a kostki obłożymy zimnym kompresem z lodu.

Raz w tygodniu zafundujmy nogom dłuższą kąpiel. Wymoczmy nogi w wodzie z dodatkiem soli kuchennej (5 łyżek soli na 4 litry wody) i oliwy z oliwek. Możemy dolać do wanny naparu z mięty, który działa chłodząco i odprężająco.

W trakcie snu poduszkę zamiast pod głowę kładźmy pod piętami.

ZDROWA DIETA

Jeśli chcemy uniknąć dolegliwości związanych z krążeniem żylnym powinniśmy przestrzegać odpowiedniej diety.

Za opuchliznę i uczucie ciężkości nóg może odpowiadać zastój wody w organizmie. Dlatego bardzo ważne jest kontrolowane spożycie soli, sodu i innych substancji chemicznych. Pamiętajmy o tym, że sól znajduje się nie tylko w naszych solniczkach. Producenci żywności dodają ją także do gotowych dań, sosów, zup w proszku.
Aby pozbyć się obrzęków jedzmy owoce i warzywa, które zawierają wodę i działają moczopędnie (ananasy, ziemniaki, seler, pietruszkę).

Latem jedzmy arbuzy, truskawki, czereśnie, oraz pomidory i ogórki.

Produkty, które spożywamy powinny zawierać błonnik, który usprawnia przemianę i zapobiega zaparciom. Błonnik znajdziemy w płatkach owsianych, owocach, warzywach, kaszach, pełnoziarnistym pieczywie.

Pijmy 2 litry niskosodowej wody mineralnej dziennie. Jeśli w nocy dopadają nas skurcze łydek pomoże wypicie szklanki kakao, które zawiera magnez.

Nie wolno nam się przejadać. Jedzmy mało, często i systematycznie (przynajmniej pięć posiłków dziennie). W naszej diecie nie może zabraknąć witamin E i C, które wpływają na przepuszczalność i wytrzymałość naczyń.

Jedzmy więc dużo ryb (sardynki, łosoś), migdałów, soi, nasion słonecznika, pomidorów, szpinaku, brokułów, kapusty.

Przyjmujmy preparaty wzmacniające ściany żył i zapobiegające pękaniu naczyń.

FITNESS DLA NÓG

Na dobre krążenie w żyłach nie ma nic lepszego od pracujących mięśni nóg.

Aby woda nie zalegała w tkankach, a krew krążyła bez przeszkód należy jak najczęściej się ruszać. Aktywny styl życia pomaga zapobiegać nie tylko puchnięciu nóg ale także przeciwdziała powstawaniu żylaków.

Pomaga umiarkowana aktywność: taniec, pływanie, intensywniejsze spacery, jazda na rowerze lub rolkach, bieganie (koniecznie w obuwiu tłumiącym wstrząsy). Zamiast jeździć windą, chodźmy po schodach.

Doskonałą gimnastyką dla nóg jest także chodzenie na bosaka.

Nogi w ruchu

Podpowiadamy kilka prostych ćwiczeń, które przyniosą ulgę dla zmęczonych nóg.

Usiądź prosto, złącz i wyprostuj nogi. Lekko zegnij stopy. Plecy trzymaj prosto. Unieś do góry jedną nogę maksymalnie wysoko jak potrafisz. Wytrzymaj 5 sekund. Następnie zmień nogę. Po kilkunastu sekundach rozluźnij ciało. Ćwiczenie powtórz kilkanaście razy w ciągu dnia.

Usiądź swobodnie. Nogi wyciągnij przed siebie. Lekko podnieś nogi do góry. Zataczaj kółka palcami raz jednej raz drugiej stopy. Ćwiczenie powtórz kilkanaście razy.

Stań w lekkim rozkroku, Ręce oprzyj na biodrach. Unoś się na palcach i po trzech sekundach lekko opadaj. Ćwiczenie powtarzaj kilkanaście razy dziennie. Ćwicz spokojnie i powoli.

Stań prosto. Zwróć uwagę, by stopy dokładnie spoczywały na podłodze. Jedną nogę odstaw lekko do tyłu. Przenieś cały ciężar ciała na nogę odstawioną do tyłu. Wytrzymaj 5 sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Następnie to samo ćwiczenie wykonaj na drugą nogę. Ćwiczenie powtórz kilkanaście razy.

Przygotuj niską podstawkę. Ustaw stopy tak, aby palce były oparte na podstawce, a pięty zwisały swobodnie na podłodze. Wspinaj się na palce i powracaj do pozycji wyjściowej. Zamiast podstawki możesz użyć niskiego schodka. Ćwiczenie wykonuj kilkanaście razy dziennie w kilku seriach. Skup się na jego precyzyjnym wykonywaniu. Im dokładnie rozciągniesz mięśnie, tym ćwiczenie przyniesie lepsze efekty.

Stań prosto. Przed sobą ustaw krzesło, na którym oprzyj ręce. Prawą nogę zegnij delikatnie w kolanie wykonując krótki i płynny ruch. Lewą nogę unieś powoli do tyłu. Lewa noga powinna być wyprostowana. To doskonałe ćwiczenie, które pomaga wysmuklić łydki!

Połóż się na plecach. Zegnij nogę w kolanie unosząc ją do tyłu. Złap za stopę i dociśnij do klatki piersiowej.

Bardzo dobrym ćwiczeniem, które pozwoli wzmocnić nogi jest kilkuminutowy bieg w miejscu z jednoczesnym uderzaniem piętami w pośladki.

SKUTECZNE WSPOMAGANIE OD WEWNĄTRZ

Funkcjonowanie pracy żył można poprawić poprzez przyjmowanie specjalnych preparatów, których zadaniem jest usprawnienie krążenia.

Preparaty te zawierają bioflawanoidy na bazie diosminy i hesperydyny. Z myślą o osobach skarżących się na uczucie ciężkich i zmęczonych nóg naukowcy opracowali VenoSystem suplement diety, który sprzyja prawidłowemu funkcjonowaniu krążenia żylnego, zwiększając wytrzymałość i zmniejszając przepuszczalność naczyń.

SKŁADNIKI AKTYWNE: DIOSMINA I HESPERYDYNA

Diosmina to jeden z najsilniejszych flawonoidów, który działa ochronnie na naczynia krwionośne wpływa pośrednio na zwiększenie napięcia żył przez hamowanie enzymu rozkładającego noradrenalinę, przy czym wzrost napięcia żylnego zależy od podanej dawki. Diosmina uszczelnia naczynia w mikrokrążeniu, obniża ciśnienie limfatyczne, zmniejsza zastój żylny w kończynach, działa przeciwzapalnie*.

Diosmina dostępna jest jako związek otrzymywany półsyntetycznie oraz jako oczyszczona frakcja flawonoidowa (wyizolowane bioflawonoidy) diosminy z hesperydyną.

Obecnie preparaty diosminy są wytwarzane z hesperydyny, której źródłem jest ekstrakt z niedojrzałych owoców jednego z gatunków pomarańczy.

Hesperydyna to flawonoid, który występuje między innymi w cytrynach, pomarańczach i liściach mięty pieprzowej. Pozyskiwana jest głownie miąższu, skóry i pestek.

Hesperydyna poprawia stan naczyń wpływając na ich elastyczność oraz zwiększa szczelność śródbłonka naczyń włosowatych, zmniejszając ich przepuszczalność**.

Na rynku dostępnych jest wiele preparatów zawierających diosminę i hesperydynę. Różnią się one skutecznością, w zależności od dawki oraz postaci leku, która decyduje o jego przyswajalności.

JAKA JEST SKALA PROBLEMU?

Lekarze nie mają wątpliwości – niewydolność żylna staje się coraz poważniejszym problemem.

Światowe statystyki podają, że na żylaki choruje 68% kobiet i 57 % mężczyzn.

W Polsce blisko 30% kobiet cierpi na dolegliwości żylne nóg. Co gorsza, ponad 40% z nich bagatelizuje pierwsze oznaki choroby.

Większość osób zgłaszających się do lekarza cierpi już na chorobę w zaawansowanym stadium. Żylaki i niewydolność żylna znajduje się na 7. miejscu w grupie 28 najczęściej spotykanych przewlekłych chorób.

Specjaliści uważają, że najważniejszym czynnikiem, który determinuje powstawanie żylaków są geny. Prawdopodobieństwo dziedziczenia choroby określają od 50 do nawet 70 %!

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.