Raport postrzegania systemów CLM – Portal PR - 24PR




Raport postrzegania systemów CLM

05.07.2012 Kategoria: Badania rynkowe, Infografika24. Autor: admin

Fakt, że systemy Closed Loop Marketing (CLM) są coraz powszechniej stosowane w branży farmaceutycznej nikogo już raczej nie zaskakuje. Active Pharma postanowiła sprawdzić, jak rozwiązania oparte o to narzędzie są postrzegane przez trzy najważniejsze grupy odbiorców – menedżerów, przedstawicieli medycznych oraz lekarzy.

Badanie przeprowadzono na grupie 513 lekarzy oraz niespełna 100 osobowej grupie przedstawicieli medycznych i menedżerów. Na podstawie zebranych danych powstał raport, który potwierdził przypuszczenia Active Pharma na temat wartości, jakie wnosi do pracy przedstawicieli medycznych system CLM.

Aż 86% ankietowanych lekarzy potwierdziło, iż ta forma wizyty pozwala znacznie lepiej zapamiętać przekazywane przez przedstawiciela informacje.

93% przedstawicieli stwierdziło, że forma prezentacji, jaką wymusza stosowanie rozwiązań CLM, wymaga znacznie lepszego przygotowania do wizyty niż forma klasyczna – ulotka. Dzięki temu jakość wizyty znacząco wzrasta, a przedstawiciel jest traktowany przez lekarza jako partner. Badanie dowiodło również, iż większość menedżerów zauważa znaczne oszczędności związane z przejściem z klasycznych działań opartych na dystrybucji ulotek na działania interaktywne, wykorzystujące spersonalizowane prezentacje na urządzeniach przenośnych.

Pośrednią korzyścią wdrażania systemu CLM okazała się niezwykle silna integracja Przedstawicieli Medycznych z menedżerami odpowiedzialnymi za projekt. Dzięki zaangażowaniu obu grup w proces przygotowania odpowiedniej prezentacji, Przedstawiciele chętniej wykorzystywali w swojej pracy otrzymane narzędzie.

Active Pharma jest doświadczonym ekspertem realizującym kampanie CLM w Polsce i Europie.
Jako lider na polskim rynku CLM wdrażamy autorskie rozwiązania i badamy rynek mając na uwadze indywidualne potrzeby klientów.

www.activepharma.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.