Rozszerzona rzeczywistość Aurasma zmienia oblicze papierowych gazet. – Portal PR - 24PR




Rozszerzona rzeczywistość Aurasma zmienia oblicze papierowych gazet.

06.09.2012 Kategoria: media. Autor: admin

Czytelnik już nie musi się zastanawiać jak wyglądały kulisy interesującego go wydarzenia, wystarczy, że nakieruje na zdjęcie w gazecie obiektyw kamery w smartfonie i pojawi mu się dedykowany do tego zdarzenia film. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości (AR, augmented reality) przeglądając papierowe wydanie gazety lub magazynu czytelnik może zobaczyć relację z wydarzenia, o którym właśnie czyta nie ruszając się z wygodnego fotela.

Do kiosków właśnie trafił kwartalnik Viva!Moda dla którego została przygotowana aplikacja na smartfony i tablety, która pozwala na dostęp do dodatkowych treści w technologii augmented reality (rozszerzonej rzeczywistości). Tym samym Edipresse Polska, wraz z partnerem technologicznym – poznańską firmą Appchance , specjalizującą się w tworzeniu aplikacji na smartfony i tablety jako pierwsze wydawnictwo w Europie Środkowo Wschodniej wprowadziło dostosowaną do własnych potrzeb aplikację, bazującą na technologii Aurasma.

„Działania łączące świat wirtualny z rzeczywistym są naturalnym krokiem w rozwoju prasy papierowej. Nie każdy czytelnik, chce przeglądać swój ulubiony magazyn na tablecie, wielu lubi czuć zapach i dotyk papieru. Rozszerzona rzeczywistość pozwala na wykorzystanie dostępnej technologii bez rezygnacji z tego, co lubimy i co sprawia nam przyjemność”, twierdzi Maciej Borowiak,współwłaściciel firmy Appchance.

Technologia ta umożliwia rozpoznawanie obrazów, pod którymi kryje się dodatkowa treść w postaci filmu, animacji lub dźwięku. Tym samym „VIVA! moda” dołączyła do listy globalnych magazynów takich jak Vogue UK, GQ USA, Elle Turkey czy Marie Claire Italy, które posiadają już własną, obrandowaną aplikację wykorzystującą wspomnianą technologię.

„Apilkacja VIVA! Moda, a w zasadzie content wyświetlany w ramach rozszerzonej rzeczywistości, stanowi bardzo atrakcyjna wartość dodana dla Czytelników naszego modowego kwartalnika. Poza tym aplikacja jest także innowacyjnym narzędziem umozliwajacym rozszerzenie standardowej oferty reklamowej Edipresse. W przyszłości, wspólnie z naszymi Partnerami: Appchance i Aurasma, zaproponujemy zarówno naszym odbiorcom, jak i reklamodawcom, znacznie bogatsza ofertę w ramach aplikacji.” – powiedział Michał Malinowski, dyrektor ds. marketingu mobilnego Edipresse.

W najnowszym numerze kwartalnika „VIVA! moda”, we współpracy z Chanel, przygotowany został film, w którym przed Czytelnikami odkryto kulisy powstawania sesji beauty, zamieszczonej w jesiennym wydaniu magazynu. W ten sposób Czytelnicy przeniosą się w wirtualny świat i zobaczą to, co do tej pory było dla nich niedostępne.

„Możliwości zastosowania Aurasmy są ogromne. Możemy ją wykorzystywać w gazetach, magazynach, ale także w książkach, na pudełkach produktów czy w instrukcjach obsługi. Wyobraźmy sobie jak przyjemnie korzystałoby  się z książki kucharskiej, gdyby wprost z jej stron rad, w postaci filmów, udzielał  nam mistrz tego fachu.” dodaje Borowiak.

Rozszerzona rzeczywistość funkcjonuje od kilkudziesięciu lat, a została stworzona w  latach 60-tych na potrzeby amerykańskich sił powietrznych, lecz dopiero teraz, dzięki technologiom takim jak Aurasma oraz dokonującej się na naszych oczach rewolucji mobilnej technologia AR staje się dostępna dla masowego odbiorcy.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.