Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna ,,Ciśnienie na życie” – Portal PR - 24PR




Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna ,,Ciśnienie na życie”

30.11.2012 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia tętniczego, wsparcie obchodów Światowego Dnia Serca i sporządzenie raportu na temat czynników ryzyka chorób układu krążenia – to tylko niektóre z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej ,,Ciśnienie na życie”, organizowanej przez Grupę Polpharma.  Przedstawiciele akcji będą zachęcać Polaków do troski o zdrowie.

Akcja ,,Ciśnienie na życie” ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 roku „Nadciśnienie tętnicze – czy wiemy o nim wszystko?”, wiele osób po pięćdziesiątym roku życia nie zamierza diagnozować stanu swojego zdrowia. Co więcej, wśród badanych dominują złe nawyki żywieniowe oraz brak ruchu. Tymczasem z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.

Jednym z głównych zadań kampanii będzie przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Za każdy wykonany po­miar ciśnienia Grupa Polpharma przekaże złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Badania będą wykonywane w centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz na ważnych konferencjach (m.in.  Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach). Kampania ,,Ciśnienie na życie” zawita też na uniwersytety trzeciego wieku, by przekonać aktywnych seniorów do regularnych badań układu krążenia.

,,Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych to wielka szansa  zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności wciąż aktywnych osób poniżej 65 roku życia, który pomimo nowoczesnej medycyny należy w Polsce wciąż do najwyższych w Europie. Możliwość wykonania badania oraz konsultacji jego wyniku w miejscu codziennej aktywności, to istotna wartość naszej kampanii „Ciśnienie na życie” – komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii „Ciśnienie na życie”.

Działania kampanii ,,Ciśnienie na życie” będą trwać do końca 2013 roku. Akcję zwieńczy sporządzenie raportu ,,Serce Polaka”, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego. Istotnym przedsięwzięciem będzie także wsparcie najbliższych obchodów Światowego Dnia Serca, które przypadają 29 września 2013 roku.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.