Na zakupy po… więcej niż produkt – Portal PR - 24PR




Na zakupy po… więcej niż produkt

13.12.2012 Kategoria: Handel. Autor: admin

Zakupowe szaleństwo czy przemyślane pozyskiwanie pożądanych towarów? Kobiety, mężczyźni, dzieci, młodzież… wszyscy jesteśmy konsumentami i nieźle się z tym czujemy. Czego szukamy w sklepach i na ile nasze poszukiwania są świadome?

Produkt

Zakupy są obecnie prawdziwym rytuałem, elementem stylu życia, a dla wielu osób także rodzajem rozrywki. Z powodzeniem wykorzystują to handlowcy, prezentując oferty w coraz bardziej wymyślny sposób. Dzięki nim wiemy, jak urządzić mieszkanie, w co się ubierać, a co jeść. Do koszyka wkładamy przy tym często produkty, których  nie potrzebujemy. Z drugiej jednak strony, rosnąca liczba dostępnych towarów i usług oraz echa kryzysu widoczne w wielu portfelach sprawiają, że zaczynamy zastanawiać się nad kierunkiem wydatków. Rośnie też odporność na niektóre formy reklamy oraz świadomość istnienia pewnych mechanizmów marketingowych. A klient świadomy to klient wymagający. Dawno porzuciliśmy zwyczaj nabywania samych produktów – oczekujemy czegoś więcej.

fot_polskie frykasy

Opowieść

Wchodzimy do sklepu, zbliżamy się do wybranego stoiska i sięgamy po… historię. Buty to styl życia, wiertarka daje męstwo, a herbata wprowadza rodzinny klimat. Aby opowieść nie służyła tylko celom sprzedażowym, lecz dawała nam, klientom poczucie słusznego zakupu, powinna stanowić przyjemną oprawę dla samego towaru. – Ważne jest, by stworzony kontekst był spójny z rzeczywistymi walorami oferty – podkreśla Anna Zybura, dyrektor handlowy wprowadzonej właśnie na rynek marki słodyczy, Polskie Frykasy – Jeśli np. branża spożywcza chce czerpać z tradycji i folkloru, robi to w nawiązaniu do artykułów i smaków (jak owoce), które  mają faktycznie rodzime korzenie. Szczególnie w okresie wzmożonych poszukiwań upominków, warto zwracać uwagę, czy produkt, jego opis i opakowanie nie są tylko efektownie wyglądającymi, przypadkowymi elementami. Jeśli dobrze wybierzemy raz, z pewnością chętnie będziemy wracać do nich również w przyszłości.

Promocja

Już w listopadzie półki sklepowe zaczęły kusić świątecznymi okazjami, które trwać będą niemal cały grudzień, aż przejdą w wyprzedaże noworoczne. Potem czekają nas oferty wiosenne, letnie i wiele, wiele innych. Jak wskazują badania ARC Rynek i Opinia,88% konsumentów zwraca uwagę w trakcie zakupówna promocje. Jednocześnie, ponad połowa badanych kupuje promowany produkt wyłącznie wtedy, gdy jest przekonana do danej marki (59%), a co trzeci respondent korzysta z promocji bez względu na markę. Chętnie sięgamy zarówno po okresowe obniżki cenowe lub gratisy, jak i po długofalowe programy lojalnościowe. Pamiętajmy jednak, aby upewnić się, że proponowany rabat jest rzeczywiście korzystny w stosunku do ceny pierwotnej i dotyczy towaru o odpowiedniej jakości. Nie bójmy się pytać, porównywać, sprawdzać w Internecie.

Miejsce i Cena

Eksponowanie wybranych elementów oferty na wysokości oczu lub rozplanowanie sklepu tak, by klient odwiedził jak najwięcej stoisk, to znane od lat chwyty marketingowe. Nie są one żadną tajemnicą i możemy się przed nimi próbować bronić, np. przygotowując sobie listę zakupów. Kwestia różnic cenowych między towarami tej samej grupy asortymentowej powinna być natomiast rozstrzygana z uwzględnieniem zasobności portfela, a także jakości nabywanych towarów. Część konsumentów nie dąży przy tym do ograniczania kosztów, a wręcz przeciwnie, wybiera sklepy i artykuły, które nie schodzą poniżej pewnego pułapu płatności. – Wysoki standard oferty i odpowiednia dla niego cena nie zawsze skierowane są wyłącznie do nielicznych, określonych odbiorców. Istnieją bowiem sytuacje, gdy wszyscy sięgamy po dobra bardziej luksusowe i mamy wobec nich konkretne oczekiwania – dodaje Anna Zybura z Polskich Frykasów. Ważne, abyśmy mieli wybór oraz jasną informację o tym, co kupujemy

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.