Trendy na rynku hostingu w Polsce i na Świecie w roku 2013 – Portal PR - 24PR




Trendy na rynku hostingu w Polsce i na Świecie w roku 2013

25.01.2013 Kategoria: Technologie. Autor: admin

Rozpoczął się rok 2013, a wraz z jego początkiem Gartner przystąpił do corocznej analizy rynku usług hostingu zarządzanego pt. „2013 Managed Hosting Magic Quadrant” wyróżniając przy tym 5 najważniejszych trendów. Tymczasem na polskim rynku specjaliści Warsaw Data Center obserwują wzrost znaczenia 3 narzędzi ograniczania kosztów.

Zdaniem ekspertów Warsaw Data Center firmy i organizacje szukające oszczędności w zakresie wynajmu infrastruktury IT powinny ograniczać ryzyko strat finansowych i utraty zaufania korzystając z trzech ważnych narzędzi:

  1. gwarancji umownych – dotyczących jakości i ciągłości usług, ale też zgodności z przepisami,
  2. zdalnej samoobsługi – pełnej kontroli nad usługami i sprzętem,
  3. pro-aktywnego wsparcia ze strony Data Center – wyprzedzania ważnych decyzji biznesowych i technicznych fachowymi rekomendacjami.

„Czasy kryzysu zmieniają oczekiwania polskich klientów wynajmujących serwery dedykowane – oczekują oni wyższej jakości usługi i gwarancji zgodności z wymogami prawnymi, swobody w samodzielnym, zdalnym zarządzaniu wynajętą infrastrukturą, ale z drugiej strony pro-aktywnego podejścia dostawcy usługi w sytuacjach wymagających podjęcia ważnych decyzji” – relacjonuje stan polskiego rynku Grzegorz Brzeski z Warsaw Data Center.

Z kolei analitycy Gartnera przygotowujący kolejną edycję magicznego kwadrantu dla hostingu zarządzanego wyróżnili 5 ważnych, rynkowych trendów:

  Infrastruktura jest tylko środkiem do celu – w zależności od potrzeb biznesowych klienta w zakresie skalowalności, dostępności, wydajności, czy bezpieczeństwa optymalny może okazać się jeden z kilku modeli korzystania z infrastruktury IT – z wirtualizacją lub bez, na dedykowanych serwerach lub współdzielonych, zarządzanych lub samoobsługowych,

  Integracja rozwiązań jest kluczem do sukcesu – wszelkie rozwiązania składające się z więcej niż jednego urządzenia, środowiska, czy systemu wymagają nie tylko początkowej konfiguracji, ale też doskonalenia konfiguracji w czasie (fine-tuningu) wraz ze zmieniającymi się parametrami korzystania, czy potrzebami klienta; stopień i sposób integracji może znacznie wpływać na ponoszone koszty oraz osiągane efekty biznesowe,

Standaryzacja ułatwia życie – korzystanie ze standardowych rozwiązań jest korzystne i zalecane przez analityków Gartnera zarówno przy wdrożeniu, customizacji, czy integracji rozwiązania, ponieważ ogranicza koszty i redukuje liczbę popełnianych błędów, w szczególności ludzkich,

  Każdy rodzaj infrastruktury wymaga zarządzania – pojedynczy serwer dedykowany, czy też rozbudowane rozwiązanie Cloud IaaS – każde rozwiązanie infrastrukturalne wymaga monitoringu sprawności i wydajności, aplikowania aktualizacji, wykonywania kopii bezpieczeństwa, czy procedur disaster recovery; Gartner wskazuje na konieczność ustalenia odpowiedzialności za te obszary,

  Proaktywna obsługa klienta jest ważnym wyróżnikiem – Gartner zauważa, że pasywna obsługa prostych zapytań klienta kształtuje się na rynku na równym poziomie, podczas gdy prawdziwym wyróżnikiem (ang. Unique Selling Point) jest udzielanie wsparcia w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu celów biznesowych, a nie tylko technicznych, w szczególności w trybie wyprzedzającym, a nie reagującym na zapytania.

„Udostępnienie serwerów on-line nie wystarcza już nawet najmniej wymagającym klientom. Paradoksalnie to właśnie klienci francuskich, czy niemieckich dostawców hostingu najgłośniej domagają się lepszej obsługi klienta i szukają lepszej oferty – nie tylko cenowej. Dlatego w Warsaw Data Center (WDC) mówimy o standardzie Premium świadczonych usług. Z jednej strony spełniamy formalno-prawne i biznesowe wymogi dzięki odpowiednim zapisom umownym oraz certyfikacji ISO zintegrowanego systemu zarządzania, ale co ważniejsze równolegle dajemy klientom swobodę własnoręcznego zarządzania wynajętą infrastrukturą jednocześnie stale monitorując wszelkie wskaźniki i parametry, aby w razie potrzeby wyjść do klienta z propozycją podjęcia działań leżących w jego interesie” – wyjaśnia Grzegorz Brzeski. „Nie czekamy na telefon od klienta, to my dzwonimy. Dzięki temu unikamy niepewności, problemów, frustracji po obu stronach słuchawki”.

Warsaw Data Center

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.