Rekordowa liczba zgłoszeń w 10 edycji Konkursu Klubu Twórców Reklamy – Portal PR - 24PR




Rekordowa liczba zgłoszeń w 10 edycji Konkursu Klubu Twórców Reklamy

05.04.2013 Kategoria: Konkursy. Autor: admin

W okrągłą, 10-tą rocznicę konkursu KTR do jurorów napłynęła największa w historii liczba741 zgłoszeń. Pochodzą one aż od 197 różnych podmiotów m.in. agencji komunikacji marketingowej, mediów, jednostek samorządowych i indywidualnych twórców. Zwycięskie prasce zostaną wyłonione spośród 11 kategorii 23 kwietnia podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie.

Liczba zgłoszeń do tegorocznego KTR potwierdza prestiż i znaczenie tego konkursu dla całej branży komunikacji marketingowej. – Cieszy nas to, gdyż dobry polski konkurs reklamy powinien być swoistym przeglądem najlepszych lokalnych prac powstających głównie na zamówienie lokalnych marketerów – powiedział Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu KTR. – Ważne jest, by do konkursu wpływało jak najwięcej zrealizowanych konceptów, daje to możliwość zobaczenia średniego poziomu kreacji i wyznaczenia benczmarków rynku – dodaje.
Prace napływające do KTR świadczą także o trendach w branży komunikacji marketingowej. Co cieszy organizatorów, stale rośnie liczba zgłoszeń w kategoriach: Design, Active Advertising, Ilustracja oraz Media Interaktywne. Rokrocznie wpływa stabilna ilość pr Film, Warsztat Filmowy, Kampania.
Z kolei stały spadek można zauważyć w przypadku kategorii Reklama Drukowana, a także od tego roku w kategorii Fotografia. – Stanowi to odzwierciedlenie zmian, które zachodzą w komunikacji
i powolnego spadku znaczenia mediów klasycznych na rzecz mediów cyfrowych i myślenia Active. W tej kategorii pojawiły się też, po raz pierwszy, zgłoszenia od członków nowego działającego w SAR klubu zrzeszającego firmy eventowe. Kolejną nowością jest pojawienie się podkategorii Innowacyjne Technologie (kategoria Media Interaktywne), do której od razu zgłoszono wiele, dobrze ocenionych przez jury prac –
stwierdziła Anka Zimecka, szef projektu.
Liczba zgłoszeń na tle ostatnich lat:

            Kategoria

2007 r.

2008 r.

2009 r.

2010 r.

2011 r.

2012 r.

2013 r.

Reklama Film

116

106

83

99

106

82

94

Reklama Radio

36

54

26

35

37

32

16

Reklama Drukowana

180

143

167

62

90

80

60

Design

60

52

57

71

68

105

115

Active Advertising

25

51

34

57

67

91

117

Media Interaktywne

69

43

46

58

78

118

110

Warsztat Film

15

41

35

84

67

61

75

Marketing Miejsc

8

17

12

14

Fotografia

32

86

67

70

56

75

35

Ilustracja

1

58

59

80

70

51

84

Kampania

6

18

20

18

20

22

21

Suma

540

652

594

642

676

729

741

Obrady jury odbywają się dwuetapowo. Najpierw, poprzez internetową platformę konkursową SAR, zostaje wyłoniona shortlista. Następnie już na zamkniętych posiedzeniach jurorzy dyskutują nad poszczególnymi pracami oraz przeprowadzają głosowanie, które wyłania najlepsze zgłoszenia.

Jak co roku obradom przewodniczy znany i ceniony dyrektor kreatywny – w tym roku jest to Kot Przybora. Będzie on kierował bezpośrednio obradami jury oceniającego kategorie: Reklama Drukowana, Film, Radio i Kampania. Przybora będzie również przewodniczącym specjalnego jury głosującego na Grand Prix konkursu. Pozostałym obradom przewodniczą: Wojciech Dagiel (Fotografia), Dariusz Zatorski (Warsztat Film/Radio), Przemysław Truściński (Ilustracja), Wojciech Mierowski (Design), Arek Szulczyński (Media Interaktywne), Przemysław Wojak (Active Advertising) oraz Adam Mikołajczyk (Marketing Miejsc). Razem z przewodniczącymi prace będzie oceniało ponad 70 osobowe jury.

Ponadto w konkursie zostaną również przyznane nagrody specjalne: dla najlepszej agencji reklamowej, najlepszego studia postprodukcyjnego, domu produkcyjnego, fotografa roku, dla reklamodawcy roku oraz w konkursie Creative Mobile. Nagrody zostaną wręczone podczas Gali KTR – 23 kwietnia w Teatrze Polskim.

Audytorem konkursu jest kancelaria Leśnodorski i Ślusarek i Wspólnicy.

Więcej informacji o Konkursie KTR na – www.ktr.org.pl.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.