Zostać milionerem – Portal PR - 24PR




Zostać milionerem

09.04.2013 Kategoria: Przedsiębiorczość. Autor: admin

LOGO NPP 2Sukces Johna Rockefellera to ziszczenie się  amerykańskiego snu „od pucybuta do milionera”. Jednak to dzięki ciężkiej pracy, stawianiu wyzwań, celów Rockefeller osiągnął tak wiele. Ponad 56 proc. Polaków uważa, że strach przed porażką może ich powstrzymać przed założeniem działalności gospodarczej.Jak zostać milionerem? Zostań przedsiębiorcą. Jak? To proste, jeśli będziesz przestrzegał kilku zasad.– mówi Anna Hejka, prezes Heyka Capitals Markets Group, ekspert kampanii Narodowy Program Przedsiębiorczości.   

W Polsce występuje niski wskaźnik osób dostrzegających szanse biznesowe (33,1 proc.). Istotnym czynnikiem, który może wstrzymywać przedsiębiorczość jest strach przed porażką.Wskazuje to na wysoki stopień niepewności związany z prowadzeniem biznesu. Wyniki innych badań pokazują, że może być to związane ze skomplikowanym i często zmieniającym się prawem oraz procedurami administracyjnymi. Spowolnienie gospodarcze dostrzegalne w większości krajów również przekłada się na decyzje o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.[1]

Zawód: przedsiębiorca

Anna Hejka: Jak zostać milionerem? Zostań przedsiębiorcą. Jak? To proste, jeśli będziesz przestrzegał następujących 7 przykazań:

  1. Bądź wizjonerem lub eliminuj bolączki jak Steve Jobs czy Richard Branson. Jednak dopóki nie zdobędziesz autorytetu, nie wyprzedzaj swojej epoki, bo „ewangelizacja” rynku jest niemożliwa bez charyzmy.
  2. Stań się przedsiębiorcą wcześnie, bo osiągnięcie równowagi w życiu zawodowym i osobistym jest początkowo bardzo trudne. Każdy najlepiej uczy się na błędach, a młodym łatwiej się wybacza. Uwierz w siebie i pamiętaj, że lojalność rodzi się, kiedy rozwiązujesz problemy z klasą.
  3. Otaczaj się nieprzeciętnymi pasjonatami dumnymi z tego co robicie, a sam bądź szalonym perfekcjonistą. Inspiruj, szanuj (pracowników, klientów, media) i deleguj. Ale słuchaj też swojej intuicji, wykorzystując Wasze silne strony i dostosowując model biznesowy do zmieniających się lub zmienianych przez Was potrzeb klientów.
  4. Nigdy się nie poddawaj w dążeniu do celu, ale ustalaj łatwe do osiągnięcia kamienie milowe. Nie odrzucaj żadnej szansy, bo często przypadek decyduje o naszym losie. Bądź w odpowiednim miejscu i czasie uzbrojony w odpowiednie narzędzia, otwarty na wszelkie kontakty.
  5. Szukaj globalnej skali, oferuj klientom prawdziwą i możliwie pełną, nieuzależnioną od innych wartość. Wykorzystuj wszystkie kanały dystrybucji oraz dąż do szybkiego wzrostu. Walka w „błękitnym oceanie”, gdzie macie przewagę konkurencyjną, jest łatwiejsza niż w czerwonym stawie.
  6. Zaakceptuj ryzyko i dbaj nie tylko o pierwsze wrażenie. Jak Warren Buffett przekraczaj oczekiwania i nigdy nie spoczywaj na laurach.
  7. Zbuduj silną bazę opartą na księgowości zarządczej i nie zapominaj o płynności, od której zależy przetrwanie i sukces firmy. Znajdź mądrego i wpływowego inwestora i zdobądź jego zaufanie.

Reszta będzie zależała od przypadku. Ale Twoje odpowiednie przygotowanie sprawi, że nie umknie Ci żadna szansa, którą los postawi na Twojej drodze.


[1] Raport GEM, 2012 r.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.