Symetria kreatywnie dla Instytutu Spraw Obywatelskich – Portal PR - 24PR




Symetria kreatywnie dla Instytutu Spraw Obywatelskich

21.05.2013 Kategoria: Agencje reklamowe. Autor: admin

W sytuacji szumu informacyjnego i niezliczonej ilości dochodzących zewsząd komunikatów, stworzenie angażującej kampanii społecznej wymaga sporej dozy kreatywności oraz wykorzystania najnowszych technologii.  Przed takim dylematem stanął Instytut Spraw Obywatelskim tworząc koncepcję kampanii społecznej w listopadzie 2012.

Partnerstwo w słusznym celu

Instytut Spraw Obywatelskich ( INSPRO ) to niezależna organizacja pożytku publicznego, której misją jest rozwijanie, kształtowanie i promowanie postaw obywatelskich. Jej najbardziej znane kampanie społeczne to „Obywatele decydują”, „Tiry na tory” i „Naturalne geny”.

W listopadzie 2012 roku przy okazji ponownego opracowywania koncepcji innej kampanii – „Dom to praca”, mającej na celu zwrócenie uwagi na wartość pracy wykonywanych nieodpłatnie w domu, organizacja postanowiła zaprosić do współpracy zewnętrzną firmę, która miała wesprzeć INSPRO wiedzą i doświadczeniem z zakresu nowych technologii.

„Duże znaczenie w wyborze Symetrii jako partnera projektu odegrały kompetencje pracowników agencji oraz możliwość nieodpłatnej współpracy z utytułowanym podmiotem, jakim bez wątpienia jest Symetria - komentuje wybór Andrzej Mikołajewski z  Instytutu Spraw Obywatelskich.

Doceniając dorobek INSPRO w obszarze rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, Symetria przyjęła zaproszenie do wsparcia procesu stworzenia kampanii w modelu non-profit, realizując założoną strategię rozwoju zgodnie z duchem odpowiedzialności społecznej.

Warsztaty – kreatywne starcie różnych podejść

Biorąc pod uwagę charakter projektu, Symetria zaproponowała organizację warsztatów strategicznych wspólnie z przedstawicielami INSPRO, w celu stworzenia koncepcji planowanej kampanii. Warsztaty strategiczne to sesje brainstormingowe, umożliwiające wypracowanie kreatywnych rozwiązań wspólnie z zespołem Klienta. Pozwalają one na odblokowanie mocy kreatywnych zespołu i właściwe zbudowanie priorytetów już na początku projektu. W czasie warsztatów dokonywany jest przegląd pomysłów  i informacji posiadanych przez poszczególnych członków zespołu oraz przełożenie ich na projekty konkretnych rozwiązań.

„Warsztat był momentami wręcz ognisty, to było prawdziwie kreatywne spotkanie różnych podejść, oczekiwań i pomysłów. Zwyciężyła technologia i innowacje, w pewnym sensie „zawierzyliśmy” tak grywalizacji jako rozwiązaniu, jak również Symetrii jako agencji dostarczającej podobne, skuteczne rozwiązania.” – ocenia Mikołajewski.

Efekty warsztatów – konkretny plan działań

Połączenie interdyscyplinarnej wiedzy przedstawicieli INSPRO oraz kreatywnych i technologicznych kompetencji Symetrii okazało się doskonałym katalizatorem dużej ilości pomysłów.  Dodatkowo w warsztatach wzięli udział także zewnętrzni eksperci z różnych dziedzin, dzięki czemu proces opracowywania koncepcji kampanii nabrał kompleksowości i pozwolił uwzględnić kwestie z obszaru fundraisingu czy efektów biznesowych kampanii  już na etapie jej planowania.

„Dzięki wykorzystaniu metody warsztatowej udało się zaangażować cały zespół do pracy kreatywnej. Kampania społeczna, której model wypracowano na warsztatach ma wyjść poza standardowe środki wpływu i zmienić zachowania ludzi dzięki zastosowaniu mechanizmów gier” – efekty warsztatów podsumowuje Andrzej Pyra, UX specialist w Symetrii.

Podczas warsztatów opracowano ponad 120 pomysłów, z których 10 najbardziej perspektywicznych zostało opracowanych a 2 wybrano do późniejszego wdrożenia. W efekcie stworzono 2 modele działań w ramach kampanii społecznej dla różnych grup odbiorców. Wśród opracowanych rozwiązań znalazły się: aplikacja do zarządzania pracami domowymi oparta o mechanizmy gier, pozwalająca na uczynienie pracy w domu bardziej atrakcyjną  oraz naklejki do oznaczenia wykonanych zadań domowych, umożliwiające bezkonfliktową wymianę informacji pomiędzy partnerami oraz wizualizację wykonanych prac.

Grupa Symetria

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.