Promedica24 zmienia firmowe szaty – Portal PR - 24PR




Promedica24 zmienia firmowe szaty

03.07.2013 Kategoria: Wizualizacja. Autor: admin

Lider europejskiego rynku usług opiekuńczych z kompletnie odmienionym brandingiem. To pierwsza tak kompleksowa zmiana elementów systemu identyfikacji wizualnej w firmie z tego sektora.

Promedica24 jest liderem sektora usług opieki domowej w Polsce i w Niemczech. Firma świadczy usługi opieki dla klientów indywidualnych, osób starszych lub chorych, w ich własnych domach. W ciągu 9 lat firma osiągnęła pozycję największego w tej branży dostawcy usług w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego czy pomocy osobom starszym. Każdego roku Promedica24 deleguje do pracy ponad 5 500 opiekunek i opiekunów rekrutowanych w 24 oddziałach zlokalizowanych w całym kraju. Nie dziwi więc, że spółka podjęła decyzję o  odświeżeniu elementów systemu identyfikacji wizualnej firmy.

Naszymi klientami są osoby starsze oraz ich rodziny, dla których poczucie bezpieczeństwa i spokoju jest najważniejsze. Decydując się na zmianę identyfikacji wizualnej zależało nam więc na tym, aby nowa propozycja jak najlepiej oddawała wartości, które reprezentuje Promedica24, a jednocześnie by charakteryzowała ją spójność z dotychczasową linią. Jako lider rynku nie mogliśmy bowiem pozwolić sobie na rewolucję i dokonywać zmian elementów, które są już rozpoznawalne. Zdecydowaliśmy się na mocne odświeżenie komunikacji marketingowej przy jednoczesnym podkreśleniu pozycji firmy jako lidera usług opiekuńczych. – wyjaśnia Tomasz Szladowski, Kierownik Działu Marketingu Promedica24.

Za opracowanie nowego systemu Corporate Identity i jego wdrożenie odpowiada wielokrotnie nagradzana krakowska agencja brandingowa Papajastudio.

Kolorystyka, jak i dotychczas stosowane logo, zostały opracowane na samym początku istnienia Promedica24. Oddawały one główne wartości firmy – jak troska i opieka – i budziły pozytywne skojarzenia. Pozycja lidera wymaga jednak czegoś więcej – dopracowaniaw szczegółach dodatkowych mutacji gotowych do zastosowania w przypadku każdego firmowego elementu, ale też budowania poczucia nowoczesności i podążania za aktualnymi trendami. W przypadku Promedica24 nie bez znaczenia jest też fakt, że firma jest obecna w wielu europejskich krajach, a elementy systemu identyfikacji w każdym z nich muszą się sprawdzać tak samo dobrze. Dlatego też zdecydowaliśmy się na pozostawienie doskonale już znanych dotychczasowym klientom firmowych kolorów. W nowym systemie dominują zielony i niebieski. Do wszystkich elementów graficznych zostało jednak dodane znacznie więcej światła, co daje poczucie nowoczesności, lekkości i spokoju. Jest ono wzmacniane przez nową typografię. Odświeżone zostało również logo. Podjęliśmy decyzję o pozostawieniu charakterystycznego serca, które świetnie oddaje zakres usług firmy, poddając je jednak modyfikacjom mającym na celu dostosowanie do najnowszych trendów. Kluczem jest prostota – nowe logo doskonale prezentuje się zarówno na stronie internetowej, jak i we wszystkich materiałach graficznych czy choćby na firmowej flocie pojazdów. Logotypowi towarzyszy tagline „Opiekujemy się ludźmi”, który komunikuje nowy kierunek firmy – mówi Adam Lis, Dyrektor Kreatywny agencji brandingowej Papajastudio, odpowiadajcej za całościowy rebranding Promedica24.

Warto dodać, że nowy system identyfikacji wizualnej został opracowany z myślą o najdrobniejszym firmowym elemencie. W ramach prac nad nowym brandingiem zostały przygotowane projekty dokumentów firmowych, materiałów reklamowych i rekrutacyjnych, czy wyżej wspomnianych projektów oklejenia firmowych aut. Promedica24 odświeża różnież wygląd swoich biur w Polsce i za granicą – każdego miesiąca otwierane są kolejne punkty firmy.

Wraz ze zmianą identyfikacj wizualnej spółka przygotowała dedykowaną sesję zdjęciową wspierającą komunikację marketingową.

– Przystępując do prac nad nowym CI Promedica24 dokonaliśmy oczywiście analizy konkurencji. Musimy podkreślić, że żadna firma z sektora usług opiekuńczych nie podeszła do tematu
w sposób tak bardzo kompleksowy. Pod tym względem więc Promedica24 również staje się liderem
– dodaje Dyrektor Kreatywny Papajastudio.

Promedica24

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.