Kolor pomaga w pracy – Portal PR - 24PR




Kolor pomaga w pracy

21.08.2013 Kategoria: Biuro. Autor: admin

Najnowsze wyniki badań nad psychologią postrzegania kolorów pokazują że pracownicy, którzy wykorzystują kolory w codziennych dokumentach są bardziej efektywni, zadowoleni z pracy oraz bardziej zmotywowani.

Profesor psychologii Richard Wiseman z Uniwersytetu Hertfordshire w Wielkiej Brytanii przeprowadził szereg eksperymentów badających znaczenie koloru w miejscu pracy. Uzyskane wyniki wyraźnie wskazują, że pracownicy, którzy wykorzystują kolory w codziennych dokumentach są bardziej efektywni, zadowoleni z pracy oraz bardziej zmotywowani.

W serii eksperymentów uczestnicy zostali podzieleni na dwie grupy i poproszeni o wypełnienie złożonych zadań pod presją czasu. Pierwsza grupa otrzymywała wszystkie materiały wydrukowane w kolorze, a grupa kontrolna te same materiały wydrukowane w standardzie czarno-białym. Żaden z uczestników nie miał dostępu do drugiego zestawu. Następnie poproszono niezależnie obie grupy, aby oceniły zadania i materiały pod kątem stopnia trudności, możliwości selekcji informacji i szeregu innych kryteriów.

Pierwszy, zadziwiający wynik: drukowanie ważnych dokumentów w kolorze sprawia wrażenie, że trudne zadanie wydaje się być znacznie łatwiejsze. Uczestnicy pracujący z kolorowymi materiałami ocenili średnio to samo zadanie jako o około 20% łatwiejsze niż grupa kontrolna korzystająca z dokumentów czarno-białych. Również proces odnajdywania istotnych informacji z materiałów był aż o 25% szybszy w grupie z wydrukami kolorowymi. Innym ciekawym wynikiem był fakt, że 18% osób więcej oceniło kolorowe materiały jak bardziej przyjemne do pracy oraz było zdania, że więcej uwagi zostało poświęconej ich przygotowaniu (+28%).

Profesor Wiseman tak skomentował wyniki: „Nasz eksperyment pokazał, że nie tylko materiały drukowane w kolorze decydują o sporej różnicy w wydajności pracowników, ale również wpływają na to, jak postrzegają oni pracodawcę. Kolor zwraca uwagę i uwidacznia konstrukcję dokumentu, co sprawia, że łatwiej przyswajamy nawet złożone informacje. Ponadto czyni materiały bardziej zróżnicowane oferując coś ciekawego dla oka w porównaniu do monotonnych czarno-białych.” 

„To zadziwiające jak dużą rolę odgrywa w kolor w percepcji dokumentów. Wyniki badania ukazujące pozytywny wpływ koloru w wydruków pokazują jak niedużo trzeba, aby firmy mogły osiągnąć korzyści biznesowe w postaci bardziej zadowolonego i wydajniej pracującego personelu”– powiedział Piotr Baca, Country Manager Brother Polska.

 Brother

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.