Łatwiejsze zarządzanie reklamami na Facebooku – Portal PR - 24PR




Łatwiejsze zarządzanie reklamami na Facebooku

09.10.2013 Kategoria: Social media. Autor: admin

„Jaki jest Twój cel reklamowy?” – takim pytaniem rozpoczynać się będzie proces wyboru reklamy na Facebooku. W miniony wtorek Facebook ogłosił zmiany w narzędziach przeznaczonych do zakupu reklam i ich zarządzaniu. Od tej pory serwis będzie rekomendować odpowiedni dobór reklamy, w zależności od postawionego wcześniej celu, a także pomagać w zdefiniowaniu, w jaki sposób reklama wpłynęła na jego osiągnięcie.

Dotychczas marketerzy musieli wybierać spośród wachlarza dostępnych opcji reklamowych, a następnie doprecyzować cel kampanii i metody optymalizacji reklam. Teraz jednak proces reklamowy rozpoczynać się będzie od zidentyfikowania celu.

Najnowsza zmiana określana jest jako “objective-based ad buying and reporting” (tj. kupowanie i zgłaszanie reklam oparte na celu) i stanowi kontynuację tych zmian, które w przeciągu ostatnich miesięcy były systematycznie ogłaszane i implementowane na Facebooku.

Po konsultacjach załogi serwisu z marketerami ustalono najistotniejsze dla nich cele reklamowe: Clicks to Website, Website Conversions, Page Post Engagement, Page Likes, App Installs, App Engagement, In-store Offer claims, Event Responses. Tym samym, cele te stały się punktem startowym procesu zakupu reklam na Facebooku. W zależności od wybranego przez marketerów celu kampanii, Facebook będzie rekomendować odpowiedni typ reklamy, który pomoże w osiągnięciu założonego celu.

Poszczególne reklamy będą automatycznie zamieszczane w zasugerowanym przez Facebook najdogodniejszym miejscu, np. w News Feedzie, mobilnym News Feedzie, czy tez prawej kolumnie. Marketerzy będą jednak mieć możliwość samodzielnego decydowania o docelowym miejscu wyświetlania reklam.

Dodatkowo wprowadzona została aktualizacja Menedżera Reklam, która pomoże w lepszym mierzeniu i optymalizowaniu efektów. Od teraz wyświetlać się będzie cel reklamy, liczba osiągniętego przez reklamę celu oraz jego koszt.

Wprowadzone zmiany mają na celu ułatwić marketerom skupianie się na tym, co najistotniejsze, czyli na osiąganiu zamierzonych rezultatów. Czy takim sposobem Facebook stanie się ulubionym miejscem reklamodawców? Przekonamy się już niebawem.

GRUPA 365 NET

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.