Hołd dla legendarnego modelu: Abarth 595 „50th Anniversary” – Portal PR - 24PR




Hołd dla legendarnego modelu: Abarth 595 „50th Anniversary”

26.11.2013 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Listopad jest miesiącem spod znaku Skorpiona, a w tym roku marka obchodzi 50. rocznicę modelu Abarth 595, prawdziwej ikony, która w latach sześćdziesiątych XX w. odniosła ogromny sukces, dzięki wyjątkowym osiągom, niezwykłym dla tak małego samochodu.

Aby oddać mu należną cześć, na ostatnim Salonie Samochodowym we Frankfurcie odbyła się światowa premiera modelu 595 „50th Anniversary” – nie tylko najmniejszego wyprodukowanego sportowego samochodu, ale również najszybszego w historii. Ten ekskluzywny model jeszcze raz udowadnia duże możliwości marki, sięgające przyszłości, nie zdradzając własnej tożsamości.

abarth

Carlo Abarth, opowiadając o swoim życiu, zwykle mawiał: „silniki, auta, wyścigi, zamiłowanie do motoryzacji, zamiłowanie do szybkości to choroba  – piękna, szalona choroba, która zrobiła z nas miłośników tego, co coraz szybsze, tego, co coraz doskonalsze mechanicznie”. Dzisiaj te słowa są częścią manifestu Abarth’a i pokazują, jak „pogoń” za coraz lepszymi osiągami staje się czymś więcej niż pasją: to prawdziwy styl życia lub, jak dobrze podsumowuje to animacja komunikacji marki, „Osiągi to stan umysłu”.

Z tego „stylu życia” rodzi się model biznesowy, jedyny na skalę światową; pasmo sukcesów, w którym działalność handlowa wspiera zaangażowanie w wyścigi, a wiedza pozyskana na rajdach jest później wykorzystywana w samochodach codziennego użytku. Kiedy mowa o działalności handlowej, nie chodzi tylko o sprzedaż samochodów, ale również montaż zestawów, akcesoriów, licencjonowanie, gadżety oraz sponsoring.

Właśnie dzięki tej różnorodności zainteresowań, od 2007 roku do dnia dzisiejszego, Abarth sprzedał ponad 60.000 egzemplarzy na świecie, z czego prawie 95% stanowią  samochody użytkowe. Dla Abarth’a również serie specjalne zawsze odgrywały ważną rolę; świadczy o tym prawie 3.000 sprzedanych do tej pory egzemplarzy i ponad 16.000 zestawów tuningowych, ale również współpraca z ponad 30 partnerami w działalności merchandisingowej i w zakresie umów licencyjnych. Tak więc to nie tylko efektywny model biznesowy, ale również potwierdzenie globalnego zasięgu produktów Abarth’a, który jest obecny w ponad 31 krajach i śledzony na Facebooku przez 800.000 fanów. Dzięki obecności na  najważniejszych forach  społecznościowych, profile marki odwiedza codziennie 300.000 osób.

Dzisiaj marka kontynuuje swój rozwój przede wszystkim poza granicami Włoch, gdzie trafia 85% całej sprzedaży. W Europie na przykład zainteresowanie Abarth’em jest żywe przede wszystkim w krajach, w których  motoryzacja oraz zamiłowanie do jazdy mają głębokie korzenie, tak jak we Włoszech (15%), w Wielkiej Brytanii (10%) i w Niemczech (9%). To jednak nie wszystko. Na szczeblu globalnym jeden Abarth na dziesięć dociera nawet do Azji, przede wszystkim do Japonii; rynku, na którym Abarth w ostatnim roku odnotował 129% wzrost.

Doskonałe wyniki handlowe zostały osiągnięte również dzięki jedynej w swoim rodzaju rozległej sieci dystrybucyjnej, obecnej w Europie, na Środkowym Wschodzie, w Afryce i na terytoriach azjatyckich, zorganizowanej na trzech poziomach: u dealerów, którzy prowadzą działalność handlową i usługową marki; w specjalizacyjnych ośrodkach tuningowych, jedyne (poza dealerami) uprawnione do montażu zestawów; oraz poprzez autoryzowane warsztaty oferujące obsługę serwisową.

Dzięki otwarciu się nowych rynków oraz nowoczesnych i idących z duchem czasów punktów dealerskich, sieć ciągle się rozrasta. Symbolem tej tendencji jest otwarty niedawno w japońskiej Jokohamie największy salon sprzedaży, promujący Abarth Experience na powierzchni 500 metrów kwadratowych. Są to doskonałe ośrodki tuningowe, w których miłośnicy mogą znaleźć produkty w pełni dopracowane pod względem estetyki, z możliwością indywidualizowania, a przede wszystkim wzbogacenia i udoskonalenia. Dlatego też prawie jedna trzecia klientów Abarth decyduje się na zakup pakietu tuningowego do swojego samochodu: od 2007 roku po dzień dzisiejszy sprzedano ich ponad 16.000.

Liczby te są niczym innym, jak potwierdzeniem unikalności marki spod znaku Skorpiona, samodzielnego brandu, ze swoją siedzibą, warsztatami Abarth w Turynie, obecnością na całym świecie, utrwaloną tradycją i strategią rozwoju, w oparciu o którą budowana jest przyszłość, strategią, która tak jak silnik o dużej mocy, działa zawsze na pełnych obrotach.

Wyścigi, samochody codziennego użytku Abarth 500, posprzedaż (wraz z zestawami, akcesoriami i merchandisingiem) i limitowana edycja serii specjalnej – to najwyższy poziom indywidualizacji, którego rezultatem jest samochód praktycznie „wyprodukowany ręcznie” przez wyspecjalizowanych techników z warsztatów Abarth’a; to także współczesne 4-cylindrowe silniki Abarth’a, z których wywodzi się kultowy, nowy, rocznicowy Abarth 595,  mający podstawy do tego, aby stać się prawdziwym, kolekcjonerskim przedmiotem.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.