Zwykły list na drugi dzień u adresata – nowa, szybka, innowacyjna poczta – Portal PR - 24PR




Zwykły list na drugi dzień u adresata – nowa, szybka, innowacyjna poczta

01.12.2013 Kategoria: Biuro. Autor: admin

Przedsiębiorcy muszą oszczędzać na każdym kroku i w każdej sytuacji. Ale oszczędzać trzeba nie tylko pieniądze. Ważny jest także czas. Wybór odpowiedniego partnera, który oferuje najlepsze rozwiązania w logistyce wysyłek pocztowych może w wielu sytuacjach okazać się kluczowym krokiem biznesowym. Ważne by operator pocztowy oferował usługi powszechnie dostępne, gwarantował najwyższą jakość dzięki unikalnym rozwiązaniom technologicznym i, co najważniejsze, by się nie spóźniał!

W lutym 2013 r. instytut GFK Polonia opublikował badania, z których wynikało, że spośród operatorów pocztowych działających na polskim rynku, najszybciej i najskuteczniej dostarcza listy zwykłe, priorytetowe oraz polecone Poczta Polska. Według danych GFK Poczta Polska deklaruje dostarczenie listu priorytetowego do adresata następnego dnia po nadaniu. Skuteczność tej deklaracji wynosi 66% – tyle bowiem listów operator rzeczywiście dostarczył na drugi dzień. Po dwóch dniach od nadania Poczta Polska, jak podaje GFK, dostarczyła 87% listów.

InPost w standardzie daje sobie dwa dni na dostarczenie zwykłego listu. Badania wykazują, że udaje mu się to w 23%. W przypadku listów zwykłych Poczta Polska oraz Polska Grupa Pocztowa deklarują dostarczenie przesyłki w ciągu trzech dni od chwili nadania. InPost deklaruje w tym segmencie prędkość wynoszącą 4 dni. GFK podaje, że Poczta Polska w deklarowanym terminie dostarczyła 85%, InPost 54% (4 dni), a Polska Grupa Pocztowa 28%.

A tymczasem w Polsce….

….działalność rozwija już operator pocztowy, który lokalne odbiory i doręczenia korespondencji w ramach usługi „Poczty Miejskiej” oferuje w systemie D+1. Oznacza to gwarancję doręczenie przesyłki w pierwszym dniu roboczym po dniu nadania.

Przykładowo: nadając przesyłkę w usłudze Poczty Miejskiej w środę, odbiorca otrzymuje ją w czwartek. Nadając przesyłkę w piątek – odbiorca otrzymuje ją w poniedziałek.

Trzeba też pamiętać, że nadanie najtańszego listu zwykłego w ForPOSTA kosztuje 0,80 zł. Zatem klienci ForPOSTA otrzymują szybszą usługę w niższej cenie.

Niemożliwe? A jednak!

Każdy list, także zwykły za jedyne 80 groszy, jest znakowany specjalnym kodem kreskowym. Po przesyłkę do siedziby firmy udaje się dedykowany listonosz, który odbiera przesyłkę bądź pakiet przesyłek, zgodnie z uzgodnionym wcześniej harmonogramem. Mamy więc do czynienia z usługą nie tyle stricte pocztową, co z hybrydą poczty i usług kurierskich. Jest to szczególnie ważne i wygodne dla klientów biznesowych, dla których ma szczególne znacznie wysoka jakość usług, szybkość w połączeniu z konkurencyjną ceną.

Dzięki zaawansowanym systemom informatycznym klient ma pewność, że przesyłka nigdy nie zostanie zgubiona. Jest oznakowana i zapisana w systemie przez listonosza za pomocą urządzenia mobilnego, będącego połączeniem smartfona i skanera. Od tej pory, a więc od momentu odbioru przesyłki przez listonosza, jest ona pod opieką ForPOSTA, a klient ma możliwość śledzenia jej drogi do końcowego odbiorcy oraz otrzymania elektronicznego powiadomienia o odbiorze. Raport taki może być dostarczony w formie e-maila, sms lub raportu systemowego w panelu klienta, w dedykowanym serwisie klienckim ForPOSTA. Klient otrzymuje bowiem login i hasło na swoim interaktywnym panelu, do którego ma dostęp online. O każdej porze dnia i nocy, z każdego miejsca na Ziemi może więc sprawdzić czy jego list dotarł już do adresata i – co ważne! – czy dotarł o czasie.

Zatem klient otrzymuje usługę, która dotychczas była dostępna jedynie w przypadku firm kurierskich, a co ważne – w cenie niższej niż usługi doręczania zwykłych listów! Warto zauważyć, że oferta przesyłek listów zwykłych, jej cena i funkcjonalność zostały specjalnie przygotowane do obsługi przesyłek do 350g, a wiec zawierających ok. 50 kartek formatu A4. Oznacza to, że za pomocą takiej przesyłki z łatwością prześlemy nie tylko list, fakturę, pismo windykacyjne, podziękowanie czy rekomendację, ale także odpowiednią ilość egzemplarzy standardowej umowy biznesowej. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy tym samym otrzymują szybkie, tanie i niezawodne wsparcie logistyczne swoich korespondencji.

Jedną z barier w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań pocztowych oraz kurierskich jest ich dostępność w mniejszych ośrodkach. To szczególnie uciążliwe dla mniejszych firm, z których wiele rozlokowanych jest w całej Polsce, duża część z nich ma swoje siedziby na peryferiach miast. ForPOSTA rozwiązuje problem dostępności do nowoczesnej poczty, dzięki rozbudowanej sieci lokalnych sortowni i agencji pocztowych rozlokowanych we wszystkich aglomeracjach w kraju. Łącznie, z usługi poczty miejskiej można skorzystać w 49 największych miastach – byłych i obecnych ośrodkach wojewódzkich. W przyszłym roku rozbudowywana sieć Punktów Obsługi Klienta ma objąć wszystkie polskie miejscowości powyżej 5 tys. mieszkańców.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.