W garażu Kowalskiego – Portal PR - 24PR




W garażu Kowalskiego

29.01.2014 Kategoria: Konkursy. Autor: admin

Wyniki Procesu Certyfikacji Superbrands 2013/2014 pokazują, które marki motoryzacyjne konsumenci poleciliby swoim bliskim. Wśród laureatów plebiscytu nie zabrakło marek premium takich jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz.

Jeszcze dwadzieścia pięć lat temu polskie ulice wyglądały zupełnie inaczej – jeździło po nich znaczniej mniej aut, a marki luksusowe były rzadkim widokiem. Obecnie ponad połowa polskich rodzin posiada samochód osobowy, a konsumenci decydując się na zakup produktów motoryzacyjnych mogą wybierać spośród marek z całego świata. W procesie certyfikacji Superbrands 2013/2014 zostały wskazane najsilniejsze marki cieszące się dużym uznaniem konsumentów, między innymi Audi, BMW oraz Mercedes-Benz.

Organizacja Superbrands już od dziesięciu lat przyznaje nagrody najsilniejszym markom na rynku polskim. Jak co roku wśród kilkudziesięciu kategorii plebiscytu nie mogło zabraknąć marek z branży motoryzacyjnej. Konkurs składał się z dwóch etapów. Najpierw, w badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą ARC Rynek i Opinia, 15 tysięcy konsumentów oceniło między innymi marki motoryzacyjne: motocykle i skutery, opony i części samochodowe, samochody, stacje paliw i oleje oraz nawigacja GPS i car audio. Zadaniem uczestników było wskazanie, które spośród przedstawionych za pomocą logotypów marek są im znane i na ile są skłonni polecić je swoim bliskim. Następnie skrócona lista marek trafiła do ekspertów z Rady Marek Superbrands, złożonej z 43 specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, komunikacji i brandingu, którzy oceniali wizerunkową siłę marki w odniesieniu do  polskiego rynku.

Pośród 30 laureatów Superbrands 2013/2014 z branży motoryzacyjnej znalazły się liczne marki samochodowe, w tym aż 5 z niemieckim rodowodem: Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche i Volkswagen. W podkategorii stacje paliw i oleje wyróżniono między innymi BP, Castrol Shell. Laureatem w tej kategorii została także marka ORLEN, która jako jedyna o polskim pochodzeniu otrzymała zarówno nagrodę Superbrands 2013/2014, jak i Created in Poland Superbrands.

Tytuł Created in Poland przyznawany jest markom z polskim rodowodem, których strategię wypracowali polscy specjaliści. Inicjatywa ta powstała podczas ubiegłorocznej edycji Superbrands. Wśród laureatów Created in Poland Superbrands 2013/2014, reprezentujących branżę motoryzacyjną znalazły się 3 marki, w tym wymieniony wcześniej laureat Superbrands 2013/2014 – ORLEN, a także Dębica oraz system nawigacji AutoMapa.

Poniżej prezentujemy zestawienie laureatów Superbrands 2013/2014 oraz Created in Poland 2013/2014 z branży motoryzacyjnej.

Marki motoryzacyjne nagrodzone:
Superbrands 2013/2014: Audi, Bentley, BMW, Bosch, BP, Castrol, Dunlop, Ferrari, Goodyear, Harley-Davidson, Honda, Jaguar, Jeep, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz, Michelin, Pirelli, Porsche, Shell, ŠKODA, Sony, Statoil, Subaru, Toyota, Volkswagen, Volvo, Yamaha

motoryzacja

Superbrands 2013/2014 i Created in Poland Superbrands 2013/2014: ORLEN
Created in Poland Superbrands 2013/2014: AutoMapa, Dębica
www.superbrands.pl

Agencja PR magnifiCo

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.