Kampania społeczna „Rak. To się leczy!’ – Portal PR - 24PR




Kampania społeczna „Rak. To się leczy!’

04.02.2014 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Pozytywna motywacja, humor i niestandardowe działania to główne cechy, a zarazem największe atuty kampanii społecznej „Rak. To się leczy!”. 4 lutego br. rusza jej druga edycja, w której organizatorzy zapowiadają jeszcze więcej działań edukacyjnych promujących profilaktykę pierwotną. Kampanii towarzyszyć będą rysunki autorstwa Henryka Sawki, których bohaterowie przemówią głosem Zbigniewa Zamachowskiego oraz Bronisława Cieślaka.

„Rak. To się leczy!” – kampania, która nie „grozi”, „nie straszy”, a pokazuje pozytywne przykłady walki z rakiem. Dodatkowo, dzięki nietypowym działaniom, zachęca do korzystania z dostępnych badań profilaktycznych, bo jak mówią specjaliści – rak wcześnie wykryty może być całkowicie uleczalny!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po pierwsze: edukować

W ubiegłym roku organizatorzy skupili się na haśle „Rak. To się leczy!”, walcząc ze stereotypami na temat chorób nowotworowych. W tej edycji idą krok dalej – podążając za Europejskim Kodeksem Walki z Rakiem apelują: nie pal, odżywiaj się prawidłowo (unikaj otyłości), bądź aktywny fizycznie, unikaj mocnego opalania. Wskazują 4 proste zasady, które każdy z nas może wdrożyć do swojego życia już dziś i z dużym prawdopodobieństwem uniknąć choroby nowotworowej! A o tych zasadach będą przypominać podczas wielu całorocznych aktywności.

– W tegorocznej kampanii będziemy kontynuować m.in. akcje z bezpłatnymi badaniami   i konsultacjami lekarskimi w galeriach handlowych oraz na muzycznym road-show, a także plebiscyt     i biegi rodzinne – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy!” – W planach mamy koncert gwiazdy zagranicznej, o czym poinformujemy niebawem. Oczywiście nie zabraknie też nowych elementów, a takimi z pewnością są humorystyczno-edukacyjne rysunki Henryka Sawki. Wkrótce pokażemy również odświeżoną kreację i nowych bohaterów bezpłatnej aplikacji do samobadania piersi  „PiersiBadacze” – dodaje.

W ramach tegorocznej edycji dostępne jest bezpłatne wydawnictwo „Wiedzieć, znaczy działać!”, czyli nowa wersja poradnika „Warto wiedzieć, by wygrać”, zawierające przydatne informacje o najczęściej występujących nowotworach oraz porady dotyczące profilaktyki. Na tym polu nadal jest wiele do zrobienia – obecnie ponad 400 tysięcy osób jest chorych i żyje z nowotworem.

Z doświadczenia wiemy, że o chorobie nowotworowej nie zawsze umiemy rozmawiać. Wciąż pokutuje u nas obraz raka jako choroby nieuleczalnej, o której najlepiej nie mówić, a badania profilaktyczne odkładać na potem. I właśnie ta kampania to zmienia. Lekki język, humor                          i profesjonalna informacja – to naszym zdaniem najlepsze narzędzia, by trafić do jak największej liczby odbiorców – mówi Krystyna Wechmann, Wiceprezes Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych, współorganizatora kampanii.  – Dodatkowo „znakiem jakości” kampanii są znane osoby  oraz najlepsi w Polsce lekarze, którzy z chęcią się do niej przyłączyli i ją współtworzyli.

Polski „Cancer Plan”

Aby skutecznie walczyć z nowotworem, musimy doprowadzić do jakościowych zmian w polskim systemie opieki onkologicznej, ale przede wszystkim przekonać Polaków, że sami mogą wiele zrobić dla swojego zdrowia – mówi prof. Jacek Jassem, Prezes PTO. – Dzięki takim kampaniom edukacyjnym zdecydowanie łatwiej jest zwrócić uwagę opinii publicznej i mediów na onkologię, która powinna stać się priorytetem zdrowotnym państwa. Obecnie, w gronie blisko 200 ekspertów – lekarzy różnych dziedzin, specjalistów zdrowia publicznego, chorych na nowotwory, ekonomistów i prawników, realizujemy wielki społeczny projekt – polski „Cancer Plan”. Wierzymy, że jego wdrożenie będzie punktem zwrotnym w polskiej onkologii – dodaje.

Konieczność zmian w edukacji lekarskiej podkresla wspierający kampanię prof. Cezary Szczylik, kierownik kliniki w WIM w Warszawie:

– Ważna jest również edukacja nas – lekarzy na temat chorób onkologicznych, objawów oraz dostępnych terapii, abyśmy mogli możliwie najszybciej i najskuteczniej reagować w momencie zachorowania pacjenta. A to wymaga współpracy między wszystkimi lekarzami. Ta edukacja musi się zacząć od uczelni i trwać przez cały okres praktyki zawodowej. Dlatego powołaliśmy również komórki dokształcające lekarzy przy uniwersytetach w Polsce – dodaje.

Trafić w punkt

Kampania „Rak. To się leczy!” to wiele miesięcy różnych akcji, które pozwalają dotrzeć z przekazem do osób w różnym wieku, do mieszkańców mniejszych i większych miast, zarówno odbiorców tradycyjnych mediów, jak i nowoczesnych technologii. Jedną z nich jest bezpłatna aplikacja „PiersiBadacze” – doceniona została nie tylko przez kobiety, które z chęcią ściągają ją na swoje telefony, ale także przez fachowców w dziedzinie technologii mobilnych. Aplikacja zdobyła I miejsce w konkursie Mobile Trends Awards 2013 w kategorii „Sport i Zdrowie“, w którym w 16 kategoriach, nominowanych było ok. 100 przedsiębiorstw i instytucji. Aplikacja została stworzona przez organizatorów kampanii społecznej „Rak. To się leczy!“ we współpracy z partnerem – firmą ING Życie.

– Z kampanią „Rak. To się leczy!” jesteśmy praktycznie od początku. Z chęcią wspieramy projekty zachęcające do profilaktyki, tym bardziej, jak widzimy ich pozytywne efekty – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w ING Życie. – W tym przypadku ujęły nas przede wszystkim niestandardowe działania  i akcje promujące profilaktykę nowotworową, które z lekką dozą humoru, ale bardzo profesjonalnie i trafnie ujmują tę trudną tematykę. Co więcej – widać, że kampania „Rak. To się leczy!” cały czas się rozwija i proponuje swoim odbiorcom  nowe działania – dodaje.

W drugiej edycji kampanii „Rak. To się leczy!” merytorycznego wsparcia udzieliły m.in. Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej i Polska Unia Onkologii. Jej realizacja jest możliwa dzięki zaangażowaniu firm: ING Życie (Partner Strategiczny), Nestle Health Science, Pharmaceris, Oknoplast, Adrian, Press Glass, DOZ.pl, Lilly oraz LOT.

Strona kampanii: www.rak.tosieleczy.pl

 Organizatorzy kampanii „Rak. To się leczy!”

CAE Agency – agencja marketingowa, wyspecjalizowana w kreacji oraz koordynacji kampanii społecznych oraz indywidualnych projektów wizerunkowych (jak np. muzyczne i kabaretowe roadshow, programy CSR, gale i jubileusze firmowe). Firma powstała w wyniku naturalnego rozwoju grupy spółek Musicart oraz spółki Event Service. Doświadczenie obu spółek i zaufanie zdobyte przez ostatnie lata w obszarze współpracy z firmami komercyjnymi, samorządami lokalnymi, stacjami telewizyjnymi i rozgłośniami radiowymi, zaowocowało zapotrzebowaniem na kompleksową obsługę, obejmującą również kreację materiałów BTL, stworzenie indywidualnych projektów wizerunkowych. Agencja jest liderem projektu „Rak.To się leczy!”.

Fama PR  – działająca od od 2005 r. agencja wyspecjalizowana w działaniach Public Relations: relacje z mediami, e-PR, organizacja eventów, wydawnictwa firmowe, kreacja scenariuszy spotów i eventów. Agencja zajmowała się m.in. działaniami PR za granicą na rzecz Wrocławia jako gospodarza EURO 2012, współorganizowała akcje kampanii „Rak. To się leczy!” i „Zdrowi Wiekowi” zajmowała się promocją walki stulecia Kliczko vs Adamek na Stadionie Wrocław, scenariuszem i koordynacją imprezy promującej Wrocław „One Year To Go” oraz obsługą PR programu branżowego SuperDEKARZ.

Musicart – to jedna z największych i zarazem najstarszych agencji impresaryjno-koncertowych działających na polskim rynku. Współpracuje z wieloma popularnymi gwiazdami, zespołami muzycznymi, aktorami oraz prezenterami z Polski i Europy. Posiadają również najwyższej klasy sprzęt nagłośnieniowo – oświetleniowo – sceniczny najlepszych światowych marek.

Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych – Koalicja to wspólny głos ponad 80 tysięcy pacjentów onkologicznych w Polsce zrzeszonych w 23 stowarzyszeniach. Wspólnie działamy na rzecz poprawy sytuacji chorych onkologicznie w naszym kraju. Podstawowe cele działalności fundacji to wszechstronne wspieranie i współpraca z organizacjami pacjentów onkologicznych, reprezentacja organizacji członkowskich w kontaktach z instytucjami publicznymi oraz wymiana doświadczeń i przykładów dobrych praktyk w celu wzmocnienia organizacji pacjentów onkologicznych na poziomie krajowym i europejskim.

 

 

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.