Nowa fala wymuszeń lajków na Facebooku – Portal PR - 24PR




Nowa fala wymuszeń lajków na Facebooku

13.02.2014 Kategoria: Social media. Autor: admin

Eksperci AVG ostrzegają przed kolejną odsłoną starego zagrożenia, które atakuje na Facebooku. W ciągu ostatnich dni szerzy się fala wymuszeń like’ów. Tym razem postanowiono wykorzystać budzącą ogromną falę emocji sprawę wyjścia z więzienia Mariusza Trynkiewicza.

Jak to działa?

Schemat działania jest bardzo prosty: bazując na głośno dyskutowanej ostatnio sprawie, pod budzącym zaniepokojeniem komentarzem, pojawia się miniatura zawierająca aktualne zdjęcie Marusza Trynkiewicza. Po kliknięciu jesteśmy kierowani na osobną stronę, która prosi nas o potwierdzenie chęci podejrzenia zdjęcia.

Gdy to zrobimy – miniatura zostanie udostępniona na naszym prywatnym profilu facebookowym, wciągając w pułapkę kolejnych znajomych, sugerując jednocześnie, że to my jesteśmy autorami znaleziska.

Czym jest likejacking?

To sposób wymuszania klików i znaczników „Lubię To” na Facebooku. Polega na rozsyłaniu emocjonalnych, kontrowersyjnych treści i masowego udostępniania ich na tablicach użytkowników za pomocą złośliwego kodu.

Dzięki temu właściciele stron zyskują dodatkowe „lajki” oraz ruch na stronie.

Choć likejacking jest wykorzystywany od bardzo dawna, wciąż dają się na niego nabierać kolejni internauci.

Jak się bronić?

– Najpewniejszą metodą zapewnienia bezpieczeństwa jest ostrożność – mówi Paweł Michalski, kierownik działu technicznego AVG w Polsce – Gdy widzimy kontrowersyjne materiały, powinna nam się zapalić czerwona lampka. Lepiej po prostu nie klikać i nie sprawdzać. Jeżeli musimy koniecznie kliknąć w link – najlepiej zapytać się znajomego, czy na pewno chciał udostępnić tę wiadomość na swojej tablicy.

AVG Technologies (Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych: AVG)

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.