POLITYKA liderem sprzedaży wśród tygodników opinii w 2013 roku – Portal PR - 24PR




POLITYKA liderem sprzedaży wśród tygodników opinii w 2013 roku

19.02.2014 Kategoria: media. Autor: admin

Według opublikowanych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA w 2013 r. odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii.

Polityka numerem 1_2013Średnia sprzedaż Polityki w okresie styczeń-grudzień 2013r. wyniosła 127,5 tys. egz. i była wyższa o 1,15% aniżeli sprzedaż w 2012 r. Uwzględniając sprzedaż tzw. mutacji cyfrowych (w przypadku Polityki chodzi o nasze wydanie na Kindle), która wynosi powyżej 3 tys. egz. każdego miesiąca – nasza średnia sprzedaż w 2013 r. roku wynosi blisko 130 tys. egz.

„Tym samym nasz tygodnik był najchętniej kupowanym tytułem w swoim segmencie i potwierdził swoją dominację nad pozostałymi tytułami pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy. Warto też odnotować, że pozycję lidera – pomimo olbrzymiej konkurencji rynkowej – utrzymujemy nieprzerwanie  już od 2006 r. tj. od ośmiu lat” – mówi Dominika Nowak-Kajtowska z Działu Promocji POLITYKI

Na drugim miejscu zestawienia tygodników opinii znalazł się Newsweek Polska  ze średnią sprzedażą 126,2 tys. egz. Osiągnięty przez ten tytuł wynik był w dużej mierze do zawdzięczenia popularnym filmom fabularnym dołączanym do tego tytułu w trakcie całego roku. Trzecie i czwarte miejsce przypadło w udziale tygodnikom powstałym po rozpadzie Uważam Rze: W Sieci  sprzedawało średnio 94,4 tys. egz.  a konkurujące z nim Do Rzeczy 86,6 tys. egz.. Stawkę zamyka tygodnik Wprost ze średnią sprzedażą 61,5 tys. egz.

Pozycję Polityki jako lidera segmentu tygodników opinii odzwierciedlają także dane dotyczące sprzedaży w samym tylko grudniu 2013 r. Polityka sprzedawała średnio 140 tys. egz. Newsweek Polska zajął drugie miejsce ze sprzedażą 134,4 tys. egz. W Sieci sprzedawało średnio  88,2 tys. egz. a Do Rzeczy nie przekroczyły 75 tys. egz. Wprost z wynikiem  60,4 tys. egz. zamykało stawkę.

Źródło: ZKDP, sprzedaż ogółem, styczeń-grudzień 2013

Dział Promocji POLITYKI

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.