Elektryczny rower sposobem na przyszłą mobilność – Portal PR - 24PR




Elektryczny rower sposobem na przyszłą mobilność

05.03.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Kolejny krok naprzód w kierunku przyjaznej dla środowiska ‘przyszłej mobilności’ należy do Kia Motors wraz z genewskim pokazem prasowym dwóch prototypowych wersji najnowszego „pojazdu zero emisyjnego”. Jako nowa interpretacja sloganu firmowego „Power to Surprise” Kia Electric Bike (KEB) to prezentowany w dwóch wersjach City i MTB rower ze wspomaganiem elektrycznym (tzw. ‘pedelec’), który obok osiągów odznacza się szeregiem nowatorskich rozwiązań w dziedzinie designu, wyposażenia i produkcji.

Tylne koło roweru KEB napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 250 W i pokaźnym momencie obrotowym 45 Nm. Źródło zasilania stanowi zdejmowana do ładowania bateria polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 36 V i pojemności 10 Ah. Ze względu na zasięg rzędu 40 km z ‘jednego ładowania’ oraz czterogodzinny czas ładowania akumulatorów model KEB City może być interesującą propozycją dla osób dojeżdżających codziennie do pracy czy do miasta.

02 Geneva 2014 - Kia E-Bike II

Dzieło konstruktorów Kia Venture Business Development Team koreańskiego Centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Namyang, rower KEB posiada innowacyjną metalową ramę typu monocoque która wygląda jak wykonana z włókna węglowego lecz powstaje w zaawansowanym technologicznie procesie tłoczenia, a następnie automatycznego spawania. Kolejnym  etapem jest kontrola jakości zgodnie ze standardami przyjętymi w przemyśle motoryzacyjnym.

Zaawansowaną technologię tłoczenia metali stworzono w Centrum R&D Namyang specjalnie pod kątem produkcji ram roweru KEB. Po wytłoczeniu obu stron – lub „połówek” ramy następuje ich połączenie przez roboty spawające. Jest to gwarancja stałego i wysokiego poziomu jakości – w przeciwieństwie do ramy ‘tradycyjnego’ roweru, która najczęściej powstaje przez hydroformowanie, a więc proces droższy i bardziej złożony.

Zastosowanie nowej metody produkcji umożliwia większą swobodę designu, zarówno powierzchniowego jak i strukturalnego. Można także używać różnych metali, m.in. aluminium, stali o dużej wytrzymałości czy stali nierdzewnej.

Rowery KEB City i MTB napędzane są identycznymi silnikami i bateriami, ważą około 20 kg w stanie gotowości do jazdy, a  zgodnie z obowiązującymi przepisami Unii Europejskiej mogą rozwijać prędkość 25 km/h.

KEB City to model uniwersalny z obniżoną ramą (step-through), baterią akumulatorów na tyle, wyposażony w koła 28-calowe wraz chlapaczami dla atrakcyjnego wyglądu. MTB z kolei – posiada amortyzatory przedniego widelca o skoku 100 mm, baterię zamontowaną pośrodku oraz koła 26-calowe z oponami typu all-terrain – jako model młodzieżowo-sportowy.

Oba prototypowe rowery KEB powstały z wykorzystaniem ramy, silnika elektrycznego i baterii akumulatorów produkcji koreańskiej, hamulce i przerzutki natomiast – pochodzą z japońskiej firmy Shimano. Montaż finalny wykonany został w Niemczech.

Kia Motors Corporation zamierza bacznie obserwować medialne i publiczne komentarze na temat Kia Electric Bike również z okazji 70 rocznicy wyprodukowania pierwszych rowerów Kia w roku 1944.

www.kia.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.