Audi TT offroad concept – Portal PR - 24PR




Audi TT offroad concept

22.04.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Audi TT offroad concept łamie konwencjonalne normy. Łączy sportowy charakter coupé ze stylem i właściwościami użytkowymi kompaktowego   SUV-a. Ten czterodrzwiowy pojazd, który Audi zaprezentuje na Beijing International Automobile Exhibition, nadaje językowi stylistyki Audi TT całkowicie nowej siły wyrazu. Jego napęd typu plug-in-hybrid z dwoma   silnikami elektrycznymi, gwarantuje dynamiczne osiągi dzięki mocy systemowej   300 kW (408 KM), a na 100 km zużywa średnio tylko 1,9 l paliwa.

Audi bei der Volkswagen Group Night ? Peking Motor Show 2014

„Audi TT offroad concept pokazuje, jak w przyszłości może wyglądać kolejny   model rodziny TT“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG   ds. rozwoju technicznego. „Auto łączy w sobie sportowe geny TT z zaletami   kompaktowego SUV-a. Jego napęd typu plug-in-hybrid z możliwością ładowania   indukcyjnego, to znaczący krok w kierunku mobilności przyszłości. Świadomie   prezentujemy Audi TT offroad concept na naszym drugim rodzimym rynku, w   Chinach, bo jest on symbolem mobilności jutra. Jest zrównoważony, dynamiczny,   inteligentny i skomunikowany z otoczeniem.”

Napęd hybrydowy plug in

Napęd plug-in-hybrid Audi TT offroad concept generuje moc systemową 300 kW   (408 KM) i systemowy moment obrotowy 650 Nm. Pojazd od 0 do 100 km/h   przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą elektronicznie   ograniczono, wynosi 250 km/h. Samochód zużywa średnio tylko 1,9 l paliwa na   100 km i emituje zaledwie 45 g CO2 na kilometr. Audi TT offroad concept może   przejechać na napędzie elektrycznym ponad 50 km. Pokonuje zatem krótkie   odcinki nie emitując w ogóle dwutlenku węgla. Łączny zasięg auta wynosi do   880 km.

Jako silnik spalinowy zastosowano tu jednostkę 2.0 TFSI, generującą moc 215   kW (292 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z   dużą turbosprężarką kryje w sobie spektakularne rozwiązania techniczne   podnoszące jego efektywność. W zakresie obciążeń częściowych, dodatkowy   wtrysk pośredni, uzupełniający bezpośredni wtrysk benzyny, obniża zużycie   paliwa. Kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika, tak by stanowił bazę   dla precyzyjnego zarządzania temperaturą.

Poprzecznie zamontowany silnik 2.0 TFSI, za pośrednictwem osobnego sprzęgła,   łączy się z silnikiem elektrycznym, generującym moc do 40 kW i moment   obrotowy 220 Nm. Niewielkiej grubości silnik elektryczny o kształcie dysku   jest zintegrowany z dwusprzęgłową, sześciostopniową, automatyczną skrzynią   biegów e-S tronic, która przekazuje moment obrotowy na koła przedniej osi.   Niezależnie od tej jednostki, przy tylnej osi Audi TT offroad concept   zamontowano drugi silnik elektryczny, wytwarzający moc maksymalną 85 kW i   moment obrotowy 270 Nm.

Przed tylną osią zamontowano składający się z ośmiu modułów akumulator   litowo-jonowy, chłodzony cieczą. Taka pozycja montażowa akumulatora zapewnia   wyrównany rozkład ciężaru między przednią i tylną osią w stosunku 54 : 46   procent i pozwala nisko umieścić środek ciężkości pojazdu. Akumulator   magazynuje do 12 kWh energii, co wystarcza na 50 km jazdy elektrycznej. Do   ładowania stacjonarnego służy Audi-Wallbox – specjalne urządzenie komfortowo   i inteligentnie regulujące ładowanie. Dzięki niemu można podłączyć samochód   do różnych źródeł energii i korzystać z prądu o różnym napięciu.

Koncepcyjny pojazd można również ładować za pomocą techniki Audi Wireless   Charging, umożliwiającej indukcyjne ładowanie bezprzewodowe. Płyta z cewką i   przetwornikiem prądu stałego umieszczana jest na miejscu parkingowym Audi TT   offroad concept i podłączana do sieci elektrycznej. Gdy samochód najedzie na   płytę, automatycznie rozpoczyna się proces ładowania. Zmienne pole płyty   ładującej indukuje z mocą 3,3 kW, a napięcie odbierane jest przez cewkę   zamontowaną w podłodze pojazdu. Prąd jest prostowany i magazynowany w sieci   pokładowej pojazdu.

Po całkowitym naładowaniu akumulatora proces kończy się samoczynnie. Trwa   mniej więcej tyle samo co ładowanie przewodowe, a kierowca może go w każdej   chwili sam zatrzymać. Wydolność ładowania typu Audi Wireless Charging wynosi   ponad 90 procent. Warunki pogodowe takie jak deszcz, oblodzenie czy śnieg nie   mają na nie wpływu. Zmienne pole nie zagraża ludziom czy zwierzętom – jest   generowane tylko wtedy, gdy samochód stoi nad płytą.

Inteligentna koncepcja napędu plug-in-hybrid w Audi TT offroad concept w   pełni ukazuje swe zalety podczas jazdy. Dzięki niej, ten koncepcyjny pojazd   jest wysoce efektywny, ale ma też bardzo sportową charakterystykę. System   regulacji dynamiki jazdy Audi drive select można zaprogramować w trzech   trybach. W trybie EV priorytet ma jazda na napędzie elektrycznym. Przednia   jednostka napędowa nie jest wtedy aktywna, a silnik elektryczny umieszczony z   tyłu, dzięki swemu ogromnemu momentowi obrotowemu, szybko rozpędza pojazd do   prędkości wynoszącej maksymalnie nawet 130 km/h. W trybie Hybrid wszystkie   trzy napędy współpracują ze sobą w zależności od bieżącej potrzeby. Przedni   silnik elektryczny może wtedy funkcjonować jako generator. Napędzany   jednostką spalinową, doładowuje akumulator i zwiększa dzięki temu zasięg   jazdy elektrycznej. W trybie Sport, do dyspozycji jest cała moc systemowa.   Podczas dynamicznego przyspieszania (tzw. boosting), tylny silnik elektryczny   ściśle współpracuje z motorem 2.0 TFSI. Podobnie dzieje się, gdy zarządzanie   napędem hybrydowym decyduje, że należy włączyć napęd na cztery koła. W takich   sytuacjach, na przykład na śliskiej czy grząskiej nawierzchni, Audi TT   offroad concept zachowuje się jak model e-tron quattro.

Kiedy kierowca zdejmie stopę z pedału gazu, automatycznie załącza się bieg   jałowy i samochód zaczyna „żeglować“. Przy niewielkiej prędkości i podczas   hamowania rozpoczyna się rekuperacja. Za pomocą funkcji „Hold“   (Magazynowanie) i „Charge“ (Ładowanie), dostępnych w systemie MMI, kierowca   może zależnie od potrzeb wpływać na stan naładowania akumulatora, np. by   zmagazynować energię elektryczną na pokonanie ostatnich kilometrów do celu   podróży.

Podwozie

Swój zdecydowany charakter Audi TT offroad concept pokazuje zarówno podczas   jazdy po różnych nawierzchniach dróg, jak i w terenie. Po nawierzchni   asfaltowej jedzie jak prawdziwy samochód sportowy, a dzięki dużemu   prześwitowi, krótkim zwisom i elektrycznemu napędowi e-tron quattro, z dużą   sprawnością porusza się w terenie. Opony mają rozmiar 255/40, a felgi   średnicę 21 cali. Ich filigranowa forma z pięcioma ramionami przywodzi na   myśl modele Audi e-tron, a ciemne wykończenie elegancko kontrastuje z resztą.

Wiele elementów przedniego zawieszenia typu McPherson wykonano z aluminium.   Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne   niezależnie od siebie. Progresywne wspomaganie układu kierowniczego zmienia   swe przełożenie wraz z ruchem kierownicy, a system wyboru dynamiki jazdy Audi   drive select umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy wielu podzespołów.

Systemy wsparcia kierowcy

Koncepcyjne Audi TT offroad concept posiada dwa systemy wsparcia kierowcy,   które już wkrótce zostaną wprowadzone do produkcji seryjnej – asystenta   skrzyżowań i informację online o sygnalizacji świetlnej. Asystent skrzyżowań   ma wspierać kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji bocznych u   wylotów ulic i na skrzyżowaniach. Czujniki radarowe i szerokokątna kamera   monitorują strefę bezpośrednio przed autem i po jego bokach. Jeśli system   zarejestruje zbliżający się z boku pojazd i oceni go jako potencjalne   zagrożenie, zainicjuje kilkustopniowe ostrzeżenie, przekazywane kierowcy za   pośrednictwem Audi virtual cockpit.

Online’owa usługa informacji o sygnalizacji świetlnej może z pomocą sieci   telefonii komórkowej skomunikować Audi TT offroad concept z centralnym   komputerem zawiadującym miejską sygnalizacją świetlną. Na podstawie   pozyskiwanych z komputera centralnego informacji, Audi virtual cockpit   sugeruje kierowcy prędkość z jaką powinien jechać, by do następnego   sygnalizatora dojechać na zielonym świetle. Podczas oczekiwania na zielone   światło, Audi virtual cockpit wyświetla bieżący czas oczekiwania.

Karoseria

Podobnie jak wiele nowych, seryjnych modeli marki Audi, TT offroad concept   powstało na bazie koncepcji wszechstronnej modułowej płyty podłogowej o   budowie poprzecznej (MQB). Karoserię zbudowano wg. koncepcji ASF (Audi Space   Frame). Jej hybrydowa konstrukcja łączy elementy ze stali i aluminium.   Konstrukcja, wraz z zespołem akumulatorów napędu plug-in-hybrid sprawia, że   ten kompaktowy crossover ma nisko położony środek ciężkości, co pozytywnie   wpływa na jego sportowe właściwości.

Stylistyka zewnętrzna

Wymiary Audi TT offroad concept przedstawiają się następująco: długość 4,39   m, szerokość 1,85 m i rozstaw osi 2,63 m. Podobne wymiary ma kompaktowy SUV –   Audi Q3. TT offroad concept jest jednak od Q3 o 8 cm niższe (ma 1,53 m   wysokości), co już na pierwszy rzut oka podkreśla jego sportowy charakter.   Karoseria polakierowana na kolor żółty Sonora sprawia wrażenie, jakby   wymodelowano ją z jednej bryły, a gra klarownie zarysowanych linii z   muskularnie napiętymi powierzchniami daje w efekcie stylistykę pełną emocji.   Zastosowano tu charakterystyczny dla Audi TT język stylistyczny, jednak jego   elementy umieszczono teraz w zupełnie nowym kontekście.

Z przodu nowego Audi TT offroad concept dominują linie poziome. Szeroka   osłona chłodnicy Singleframe, ozdobiona logo Audi, jest plastycznie   zintegrowana z całą karoserią. Dwa delikatne przetłoczenia w dolnej strefie   osłony nadają jej optycznej lekkości. Wąskie pionowe pręty kratownicy tworzą   strukturę typową dla modeli Audi e-tron.

Duże wloty powietrza umieszczone pod reflektorami diodowymi Matrix LED mają   wyraziste, ostre krawędzie, a w ich wnętrzu także znajdziemy pionowe pręty.   Trzeci, wąski wlot powietrza tuż pod osłoną Singleframe łączy je w jedną   całość. Wewnątrz środkowego wlotu powietrza zamontowano spojler zwiększający   docisk na przednią oś i poszerzający optycznie przód Audi TT offroad concept.

Gdy spojrzymy na pojazd z boku, to zauważymy, jak bardzo jest on spokrewniony   z Audi TT. Zwisy są krótkie, sportową linię nisko osadzonych okien   wyciągnięto ku górze. Stosunek wysokości do całości karoserii wynosi 30 : 70,   a ich forma jest typowa dla sportowego coupé. Kontur dachu wyraźnie opada ku   tyłowi, a jego brzegi, na których delikatnie załamuje się światło, nadają   optycznej lekkości mocnym, bardzo płasko osadzonym słupkom C.

Na drodze Audi TT offroad concept prezentuje się pewnie i emanuje siłą.   Szerokie wnęki kół tworzą jakby odrębne bryły geometryczne, mocno akcentując   wielkość potężnych kół. Przednie wnęki wychodzą ponad linię maski silnika,   która jako linia Tornado przebiega dalej aż do tyłu pojazdu.

Wewnętrzne powierzchnie wnęk polakierowano na kontrastową szarość.   Współgrając z również szarymi listwami progowymi, zmniejsza to optycznie   ciężar karoserii i podkreśla mocny charakter pojazdu. Szerokie progi,   ozdobione emblematem quattro, tworzą wyraziste krawędzie, na których także   załamuje się światło.

Z tyłu pojazdu atletycznie napięte powierzchnie ujęte są w poziome linie. W   wyraźnie zarysowanym zderzaku znajdują się dwie okrągłe końcówki rur   wydechowych. Łączy je poprzeczny, wąski spojler ozdobiony emblematem quattro,   optycznie podkreślający szerokość auta.

Wnętrze

Wnętrze Audi TT offroad concept oferuje miejsce czterem osobom. Dwie dorosłe   osoby wygodnie zasiądą z tyłu. Smukłe sportowe fotele ze zintegrowanymi   zagłówkami gwarantują stabilną pozycję siedzących, a boki przednich siedzeń   wyraźnie zarysowano.

Stylistyczne koncepcje nowego modelu TT były bezpośrednią inspiracją   stworzenia sportowego wnętrza pojazdu koncepcyjnego. Góra tablicy   rozdzielczej ma formę skrzydła wspartego na poziomym, podkreślającym   szerokosć wnętrza pojazdu panelu, wykonanym z aluminium. Na nim umieszczono   okrągłe nawiewy powietrza, przypominające silniki lotnicze. Pośrodku nawiewów   zamontowano obsługę klimatyzacji. Cała smukła tablica koncentruje się na   kierowcy.

W konsoli środkowej i w drzwiach, obok elementów zapożyczonych z TT,   znajdziemy wiele szczegółów charakterystycznych dla rodziny Q, np. masywne   wsparcie tunelu środkowego lub praktyczne uchwyty na kubki.

Większość systemów samochodu obsługiwanych jest za pomocą wielofunkcyjnej   kierownicy lub terminalu MMI umieszczonego na konsoli tunelu środkowego.   Struktura menu systemu MMI podobna jest do struktury menu w smartfonie.   Wszystkie funkcje są łatwo dostępne. Za pomocą ruchów palcami na polu   dotykowym terminalu, kierowca może przewijać listy i mapy oraz dowolnie   określać ich wielkość. Wszystkimi innymi funkcjami można wygodnie sterować   bez odrywania wzroku od drogi, używając wielofunkcyjnej kierownicy.

Zastosowany w Audi TT offroad concept Audi virtual cockpit, jest nowoczesnym   narzędziem zastępującym tradycyjne wskaźniki. Jego wyświetlacz TFT, o   przekątnej 12,3 cala, daje doskonałą jakość grafiki 3D. Naciskając odpowiedni   przycisk, kierowca może indywidualnie dopasować pojawiający się na nim obraz.   W widoku klasycznym elementem dominującym jest miernik mocy napędu   plug-in-hybrid i prędkościomierz. W trybie infotainment, na pierwszym planie   ekranu jest mapa nawigacji lub informacja online o sygnalizacji świetlnej.   Audi virtual cockpit wyświetla także szczegółowe informacje o ładowaniu za   pomocą Audi Wireless Charging.

Biegnąca od tablicy rozdzielczej aż do tyłu wnętrza konsola tunelu   środkowego, ma kilka uchwytów na kubki i szereg schowków. Jeden z nich to   Audi phone box, pozwalający na konfigurację telefonu komórkowego kierowcy z   elektroniką pokładową, a także, w razie potrzeby, na indukcyjne doładowanie   aparatu.

System nawiewu ma jonizator powietrza, będący bardziej zaawansowaną wersją   systemu zastosowanego w Audi A6 i A8. Jonizator wydatnie podnosi jakość   powietrza we wnętrzu samochodu. Filtry powietrza, montowane tu standardowo,   nie przepuszczają do wnętrza drobnych cząstek. Obecnie prowadzone prace   badawczo – rozwojowe zmierzają do tego, by w przyszłości filtry   neutralizowały również alergeny. Kiedy jonizator jest włączony, we wnętrzu   nawiewu zapala się dioda.

Na wyposażeniu koncepcyjnego Audi TT offroad concept są trzy szybkie tablety   Audi Smart Display. Można ich używać jako mobilnych systemów infotainment –   do użytku zarówno w samochodzie jak i poza nim. Audi Smart Display jest   bardzo wszechstronny. Może obsługiwać format DVD, streaming TV, radio czy nawigację.   Kliknięcie na przycisk „more“ w menu startowym otwiera dostęp do Internetu,   który za pomocą Audi connect transmitowany jest w szybkim standardzie LTE.   Użytkownik ma do dyspozycji wszystkie funkcje systemu operacyjnego Android,   począwszy od surfowania z użyciem Google Chrome aż po korzystanie z Google   Play Store.

Audi Smart Display stworzono z myślą o użytkowaniu go w samochodzie, dlatego   doskonale znosi nawet ekstremalne temperatury. Siedzący z tyłu pasażerowie   mogą umieścić Display w specjalnych uchwytach na oparciach przednich siedzeń.   Wszystkie trzy tablety mogą pracować równocześnie. Jeśli urządzenia nie są   używane, siedzący z tyłu pasażerowie mogą je schować w specjalnych   szczelinach między siedzeniami, a pasażer siedzący z przodu, w przednim   schowku.

W zagłówku każdego pojedynczego siedzenia umieszczono dwa głośniki sprzętu   nagłaśniającego Bang & Olufsen Advanced Sound System. Zapewniają one   optymalny dźwięk Surround w całym wnętrzu, dając niezapomnianą przyjemność ze   słuchania muzyki. Głośniki w zagłówkach przekazują także informacje głosowe i   rozmowy telefoniczne. Gwarantują wyjątkowo dobrą jakość dźwięku i komunikatów   głosowych, także podczas szybkiej, sportowej jazdy.

W bagażniku znajduje się zindywidualizowany schowek. Znajdziemy w nim zdalnie   sterowany model (RC Car) w skali 1 : 8, z wiernie zachowanymi proporcjami.   Obok umieszczono baterie i narzędzia. Oparcia pojedynczych siedzeń tylnych są   elektrycznie składane. Po ich złożeniu uzyskamy prawie płaską powierzchnię   bagażową.

Zgodnie ze sportowym charakterem koncepcyjnego samochodu, wnętrze wykonano z   delikatnych materiałów w kombinacji jasnej i ciemnej szarości. Na kole   kierownicy, u góry tablicy rozdzielczej i na brzegach obudowy drzwi położono   granitowo szarą skórę Feinnappa. Podsufitkę, osłony słupków, obudowę drzwi i   tunel środkowy obito dopasowaną do całości tkaniną Alcantara. Podłokietniki w   drzwiach, konsola tunelu środkowego i siedzenia, ozdobione szwami w kształcie   rombów, mają obicia w kolorze szarej skały z miękkiej, luksusowej skóry   wytwarzanej przez włoską manufakturę Poltrona Frau.

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.