Jak założyć wirtualny sklep ? – Portal PR - 24PR




Jak założyć wirtualny sklep ?

10.04.2014 Kategoria: Przedsiębiorczość. Autor: admin

Niemal połowa młodych Polaków deklaruje, iż chciałaby założyć swój własny biznes. Na ten krok decydują się jednak nieliczni. Rozwiązaniem dla osób, które nie chcą inwestować na start dużych pieniędzy jest firma internetowa. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, planując założyć swój wirtualny sklep.

Według badań przeprowadzonych przez Cube Research polski rynek e-commerce w 2014 roku przekroczy wartość 35 miliardów złotych. Dla porównania, jeszcze 5 lat temu obrót krajowych sklepów internetowych był niemal trzykrotnie niższy. To prężnie rozwijająca się gałąź gospodarki. Specjaliści jednak uważają, że stadium w którym się znajdujemy można nazwać początkującym. Zatem wciąż jest jeszcze dużo miejsca dla nowych graczy. Przygotowanie własnego, wirtualnego sklepu wcale nie jest tak skomplikowane jak może się na początku wydawać.

Na początek – badania

Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem działalności – nie tylko tej w wirtualnym świecie – powinna być głęboka i dokładna analiza rynku, na którym zamierzamy działać. Należy jasno sprecyzować co, komu i na jakich warunkach chcemy sprzedawać. Określenie priorytetów pomoże w zaprojektowaniu strony, która najlepiej odpowiadać będzie potrzebom konsumentów. Jak podkreśla Mariusz Skiba, Prezes Zarządu Net Ventures sam wygląd portalu może być jego reklamą. – Atrakcyjna szata graficzna to niekoniecznie ta w najmodniejszej kolorystyce, zawierająca tysiące funkcji. Powinna ona odpowiadać tematyce sklepu oraz jego targetowi. Portal oferujący akcesoria dla ogrodników będzie przyciągał inny rodzaj odbiorców, niż witryna ze sprzętem komputerowym. Zdefiniowanie grupy docelowej powinno determinować wygląd i funkcjonalności naszego serwisu. Jeżeli nasi potencjalni klienci to osoby starsze, ceniące sobie przede wszystkim prostotę obsługi, to właśnie tak powinien zostać zaprojektowany nasz sklep. Duża, czytelna czcionka, intuicyjna obsługa i tradycyjny wygląd sprawią, że takie osoby chętnie będą korzystać z naszych usług. Ludzie młodzi natomiast zwracają dużą uwagę na szybkość obsługi, za co często są w stanie nawet dopłacić.

Gotowe szablony vs profesjonalne skrypty

Koszty, z którymi wiąże się założenie sklepu internetowego wahają się od kilkuset złotych za serwis wykonany według gotowego szablonu do nawet kilkudziesięciu tysięcy za rozbudowany portal ofertujący obsługę tysięcy produktów wraz z automatyzacją wysyłki i procesu płatniczego. Szablony polecane są szczególnie początkującym przedsiębiorcom, którzy zaczynają swoją przygodę z e-handlem. Pozwala to na zbadanie popytu oraz przetestowanie rozwiązań bez ponoszenia wysokich kosztów na start. – mówi Mariusz Skiba z Net Ventures (Net Ventures to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 8.1.). Dzięki gotowym formom niedoświadczeni przedsiębiorcy i osoby nieobeznane w tematyce informatycznej mają szansę na uruchomienie profesjonalnego sklepu, w którym zastosowane będą sprawdzone rozwiązania. Kiedy nasz biznes zacznie „żyć własnym życiem”, wtedy warto zastanowić się na wprowadzenie bardziej rozbudowanych, dostosowanych do naszych potrzeb skryptów.

Ważne decyzje

Kolejną ważną kwestią jest infrastruktura techniczna, na której działać ma nasza firma. Oprócz zakupienia komputerów, oprogramowania i niezbędnych zabezpieczeń, należy pomyśleć o serwerach, które mają utrzymać ruch na stronie. Potrzebne będą też certyfikaty do obsługi płatności, okresowe aktualizacje i obsługa serwisowa. Strony internetowe działają w ramach dedykowanych serwerów. Możliwe jest wynajęcie miejsca na już działających maszynach lub zakup własnych. Zdaniem specjalistów, posiadanie swojego sprzętu, pomimo iż jest droższe od dzierżawionych maszyn, jest rozwiązaniem zdecydowanie lepszym. Samodzielne serwery lepiej radzą sobie z obsługiwaniem ruchu na stronie, a w dzisiejszych czasach szybkość działania ma dla klientów kluczowe znaczenie.

Oczywiście, to nie wszystkie rzeczy o które należy zadbać chcąc rozpocząć karierę w e-handlu. Podobnie, jak w przypadku „realnego biznesu”, kluczową kwestię odgrywa cena. Na ostateczne koszty „internetowego” produktu wpływa brak konieczności utrzymania stacjonarnej placówki i jej obsługi. Zabezpieczenie logistyczne stanowi niezwykle istotny element prowadzenia wirtualnego sklepu. Internetowi klienci nie są przyzwyczajeni do czekania. Natychmiastowa realizacja zamówienia może stanowić o naszej sile.

Otworzenie własnego e-sklepu, w zależności od wybranych przez nas opcji, może kosztować od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy. Skorzystanie z gotowego szablonu, wynajęcie miejsca na serwerze i zamawianie towaru prosto od producenta pozwoli nam zminimalizować początkowe wydatki. Dopiero kiedy pomysł wypali warto pomyśleć o zakupie specjalistycznej infrastruktury informatycznej czy powierzchni magazynowej. Polski rynek e-commerce wciąż oferuje wiele możliwości dla nowych przedsiębiorców. Rosnąca liczba odnoszących sukcesy w internecie firm daje przykład, że do zagospodarowania jest dużo miejsca. Warto wykorzystać ten moment na odnalezienie swojej niszy i rozkręcenie własnego, wirtualnego sklepu.

Wirtualne-Sklepy.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.