Dwie doby na decyzję biznesową – Portal PR - 24PR




Dwie doby na decyzję biznesową

08.05.2014 Kategoria: konferencje, Przedsiębiorczość. Autor: admin

W dniu 7 maja 2014 roku ponad 200 osób wzięło udział w konferencji „Od pomysłu do biznesu”, która odbyła się w na terenie kampusu SGGW. Konferencję prowadził Michał Misztal, dyrektor AIP SGGW.

Jeden z uczestników, student Wyższej Szkoły Informatyki, zapytany jaki cel mu przyświeca, ze bierze udział w konferencji?, bez wahania odparł, iż „szuka inspiracji do działania”. „Zgromadziłem pewien kapitał pieniężny i chciałbym go dobrze zainwestować we własny projekt biznesowy” – dodał po chwili z własnej nieprzymuszonej woli.

fot. AIP_SGGW

Konferencja miała dostojną oprawę,. Słowo wstępne należało do Prof. Bogdana Klepackiego, prorektora ds. dydaktyki SGGW. Szczególnie cenne było spostrzeżenie, iż „Młode pokolenie jest skazane na przedsiębiorczość”. Stanowiło ono najlepsze przesłanie do studentów i absolwentów wielu warszawskich uczelni, którzy szukali inspiracji  do działania. podczas biznesowego spotkania.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Podczas trzygodzinnego eventu wystąpili właściciele lub współwłaściciele firm o rodowodzie wywodzącym się z AIP: Michał Pawelec, Milos Dragovic, Filip Ferens, Łukasz Michalski.

Michał Pawelec przypomniał sentencję, iż „done is better than perfect”, która w wolnym tłumaczeniu brzmi „zrobione jest lepsze niż idealne”. OLYMPUS DIGITAL CAMERA „Pomysł na biznes nigdy nie przychodzi w dobrym momencie”, przestrzegał Milos Dragovic. Wskazał również, iż każdy start-up nie powstaje organicznie tylko skokowo, wiele jest w nim konieczne spontaniczności. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Filip Ferens, człowiek z brodą, mówił o wpływie, jaki na jego obecny biznes miał zarost. Podkreślał, iż kluczowa jest motywacja do wielogodzinnego zaangażowania się w biznes przez siedem dni w tygodniu, – „jak nie będziesz zasuwał to po tobie”. OLYMPUS DIGITAL CAMERA   Łukasz Michalski podzielił ze swoim credo życiowym, które zawarł w trzech punktach”. 1. Decyzja i natychmiastowe podjęcie działania 2.Nieustanne uczenie się na własnych błędach, 3.Kreowanie rzeczywistości wokół siebie” OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mówcy różnili się nie tylko prowadzonymi przedsięwzięciami, ale sposobem przekazu, filozofią na sukces czy temperamentem. Łączy ich wspólny mianownik, bowiem każdy z nich „chwilę” przepracował w korporacji i zajmował się zupełnie innym czynnościami, niż ich dzisiejsze biznesy. Prelegenci inspirowali, motywowali i niejednokrotnie doprowadzili uczestników do salwy śmiechu.

Można było odnieść wrażenie, iż droga od pomysłu do uruchomienia działalności ma różną długość, oczywiście chodzi o czas dochodzenia do generowania zysków, i zależne to jest od wielu czynników. Na pewno nie jest to linia z punktu A do punktu B w linii prostej, wielość meandrów jest zaskakująco duża. Tylko nieustępliwość, determinacja, szukanie szansy, a nie barier sprawia, ze sukces jest możliwy do osiągnięcia.

Uczestnicy byli bardzo dociekliwi i po każdej prezentacji zasypywali gradem pytań. Nie zabrakło pytania, „fajny jest ten wasz biznes, tylko powiedzcie na czym zarabiacie”. Zgodna odpowiedź każdego z właścicieli firm brzmiała, „trzeba zidentyfikować potrzeby klientów i je zaspokajać, pobierając z tego tytułu stosowne opłaty”.

Liczba pytań po każdym wystąpieniu, zmuszała prowadzącego do ich ograniczania. Wszak organizacja konferencji to rodzaj przedsięwzięcia biznesowego, które musi przebiegać zgodnie z planem i podlega kanonom umiejętnego zarządzania, zarówno wiedzą jak i czasem. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Michal Misztal w interesującym wystąpieniu końcowym, odniósł się do kreowania własnego biznesu przez przyszłych milionerów, osadzając go na tle ośmioletniego doświadczenia ze współpracy ze start-upami  korzystającymi z usług AIP. Podkreślał jak ważne jest osobowość start-upowca, i jego zespołu. Sytuacja, gdy jest „Dobry pomysł, a niewłaściwa osoba” jest gorsza niż „zły pomysł, ale właściwa osoba”. Przestrzegał również, iż nie trzeba się od razu porywać z motyka na słońce, czyli nie koniecznie trzeba szukać innowacyjnych rozwiązań produktowych, które zrewolucjonizują rynek. Zalecał też, iż z uwagi na higienę życia „każdy powinien sobie pozwolić na robienie błędów”. Cenną przestrogą było wskazanie, iż „Nie staraj się sprzedać czegoś, co umiesz zrobić, ale staraj się zrobić to co umiesz sprzedać”. Dodał też, że wszystko może w firmie szwankować, tylko nie sprzedaż i windykacja należości za świadczone usługi. Odnosząc się do wspólnych przedsięwzięć, iż dobranie odpowiednich wspólników jest bardzo ważną kwestią, dodając, iż obowiązki i prawa każdego muszą zostać spisane, aby nie stracić w przyszłości swojego najlepszego kolegi. „Najlepiej znaleźć kogoś, kto będzie uzupełniał twoje kompetencje”, a nie je dublował.

Puentą spotkania było zalecenie do zrobienie radykalnego pivotu w swoim życiu. Uczestnicy przez milczącą aklamację zadeklarowali, ze wywiążą się ze zobowiązania o podjęciu w przeciągu 48 godzin. wyzwań biznesowych. Jak wiele z tych osób dotrwa w postanowieniu, pozostanie to niestety słodką tajemnicą każdego z uczestników?

Po zakończeniu spotkania, student WSI potwierdził, iż znalazł to co oczekiwał, i dodał, że „warto był poświęcić czas, aby usłyszeć z ust byłych już start-upowców, iż biznes to ciężka i odpowiedzialna praca, ale jakże frapująca”.

Każdy z uczestników eventu otrzymał ekologiczną torbę na przechowywanie swoich genialnych pomysłów na własny biznes, a w przyszłości na gromadzenie niebotycznych zysków.

Michał Misztal napisał na fanpage’u, iż było to „zdecydowanie najlepsze wydarzenie, które kiedykolwiek organizowaliśmy”. Trudno się nie zgodzić z organizatorami, iż było to bardzo udane spotkanie. Zapewne przyczyni się do realizacji wizji Polski Przedsiębiorczej, aby Polska do roku 2020 była najbardziej przedsiębiorczym państwem.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.