Identyfikacja wizualna – wyróżnij się albo zgiń – Portal PR - 24PR




Identyfikacja wizualna – wyróżnij się albo zgiń

31.05.2014 Kategoria: Wizualizacja. Autor: CORE PR

Jaki powinien być pierwszy krok w procesie kreowania marki? Co sprawi, że nowe oblicze marki będzie odbierane pozytywnie przez odbiorców? Jak odświeżyć wizerunek firmy? Co pomoże jej wyróżnić się na rynku spośród konkurencji? Odpowiedź kryje się pod pojęciem – identyfikacja wizualna.

Identyfikacja wizualna wykorzystywana jest przy budowie wizerunku marki. Termin ten, wywodzący się od angielskiego pojęcia Corporate Identity (CI), oznacza narzędzie do kreowania tożsamości brandu, której finalnym i najważniejszym odbiorcą jest konsument. Świadomy przedsiębiorca buduje wizerunek marki, by przyciągnęła ona uwagę odbiorcy, pobudziła jego wyobraźnię i sprawiła, że odbiorca zapragnie związać się z nią na dłużej. Głównym jednak kryterium efektywności zastosowanej identyfikacji wizualnej jest to, w jakim stopniu dana marka zapada w pamięć klientów i czy wyróżnia się na tle innych, konkurencyjnych firm. Sposobem na to, jest przemyślana, spójna i klarowna strategia wizualnej komunikacji marki, dzięki której działalność firmy zostanie zauważona.

Rewitalizacja sposobem na sukces

Aby osiągnąć wysokie wyniki sprzedaży, kluczowy jest pozytywny wizerunek firmy w oczach jej odbiorców. Bierna postawa w wysoce konkurencyjnym środowisku biznesowym nie wróży sukcesu, więc firmy, które chcą przetrwać na rynku muszą elastycznie podążać za dynamicznie zmieniającymi się trendami. Rebranding i refreshing to procesy zmierzające do odświeżenia oblicza marki lub zmiany jej postrzegania, oraz do poszerzenia grupy jej odbiorców. W ramach rebrandingu stosuje się m.in. zmianę nazwy firmy lub produktów, wygląd logotypu i co za tym idzie, całej identyfikacji wizualnej firmy (materiały biurowe, wizytówki, szyldy, wygląd POSów, itp.). Dla odbiorców jest to znak, że firma nie stoi w miejscu, wciąż się rozwija i jest atrakcyjnym partnerem.  Zanim jednak zdecydujemy się na zmianę wizerunku, warto najpierw poznać zdanie dotychczasowych klientów. To, w jaki sposób odbierają markę, jej produkty oraz opakowania, pomoże określić kierunek pożądanych zmian i posłuży za wskazówkę przy projektowaniu nowych atrybutów marki. Rebranding jest szczególnie ważny dla firm, które rozpoczęły swoją działalność w latach 90 i obecnie chcą dostosować się do nowych warunków panujących na rynku. Ich przestarzały wizerunek to coś, co w dużej mierze może zniechęcać do marki, nieustannie bombardowanych przez konkurencję konsumentów. Inwestowanie w odmienione oblicze firmy to krok w przyszłość, ku sukcesowi.

W Polsce rozwój tej gałęzi branży reklamowej jest coraz bardziej zauważalny, chociażby ze względu na dużą liczbę firm powstałych ok. 10 – 15 lat temu. „Polska jest swoistą mekką reklamy wizualnej. – wyjaśnia Katarzyna Rudnicka, Prezes Zarządu VIVENGE Sp. z o.o.Z chwilą powstania wolnej gospodarki, w Polsce zaczęły tworzyć się sieci punktów bankowych, ubezpieczeniowych, kawiarnianych, restauracyjnych, stacji benzynowych i nowoczesnych centrów handlowych. Dziś nasze miasta, ulice wyglądają inaczej niż jeszcze dekadę temu. Jest kolorowo, jest trendy – wyposażenie i wygląd punktów obsługi klienta jest na najwyższym europejskim poziomie. Polski konsument coraz większą uwagę przywiązuje do miejsca zakupu – od jakości identyfikacji wizualnej i jej wyróżników na tle innych punktów handlowych, zależy w ogromnej mierze sukces marki. Dziś wchodzimy do sklepu czy restauracji kierując się głównie ich wyglądem zewnętrznym, dopiero potem następuje weryfikacja jakości oferowanych produktów i usług. Jako jeden z najstarszych polskich producentów identyfikacji wizualnej sieci sprzedaży, wiemy doskonale, jak ważną rolę odgrywa realizowane przez naszą firmę  oznakowanie reklamowe punktu sprzedaży. Wynik naszej pracy to oczekiwany wizerunek naszego Klienta”.

Identyfikacja wizualna w praktyce

Proces budowania wizerunku lub wprowadzania zmian składa się z wielu etapów, ale to pierwszy z nich odgrywa najważniejszą rolę – koncepcja marki. W tej kwestii warto zasięgnąć rady specjalistów i dotychczasowych klientów. Cenne wskazówki zbiera się w projekty, a następnie wybiera najlepszy z nich. Kluczem jest to, co wyróżni markę spośród innych – logo, kolorystyka, strategia, a przede wszystkim wszystkie te elementy, z którymi klient styka się bezpośrednio, czyli materiały wspierające sprzedaż (POS, outdoor) i nośniki wizerunku marki (np. wizytówki, koperty). Zabiegi te zwiększają świadomość brandu i sprawiają, że zapada on konsumentom głęboko w pamięć. Dbałość o szczegóły, umiejętność zebrania części składowych w spójną całość i stworzenie przejrzystej strategii wizerunkowej cechuje najlepszych producentów identyfikacji wizualnej. Świadczy o tym bogate portfolio i wysoka jakość zrealizowanych projektów.

Grupa Vivenge

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.