Biuro idealne – jak wybrać? – Portal PR - 24PR




Biuro idealne – jak wybrać?

03.08.2014 Kategoria: Biuro. Autor: admin

Jak wiadomo biuro jest miejscem, w którym przebywamy znaczną część naszego cennego czasu. Dlatego bardzo ważne jest, aby było ono dla nas przestrzenią, w której będziemy czuć się komfortowo oraz bezpiecznie. Istotnym elementem całościowego współgrania jest również odpowiednio dobrana kolorystyka pomieszczeń, dostateczne oświetlenie i „porządek”, czyli tzw. ład i funkcjonalnie urządzone biuro. W przeciwnym razie możemy być rozproszeni zbędnymi rzeczami, znajdującymi się w zasięgu naszego wzroku, co wiąże się z trudnościami w skupieniu się na efektywnym wykonywaniu zadań. Nie wskazane są barwy intensywne. W przypadku pracy umysłowej zdecydowanie najlepsze będą odcienie czyste i spokojne, takie jak stonowane beże, błękity, szarości lub po prostu biel. Aby pobudzić nasze szare komórki do kreatywnego myślenia, a przy okazji czuć się zrelaksowanym możemy połączyć odcień żółci i zieleni. Warto jednak dodać, iż to nie tylko miejsce tworzy klimat i atmosferę pracy, lecz przede wszystkim ludzie, gdyż bez tego zasobu ciężko jest stworzyć wymarzone miejsce pracy.

Podczas poszukiwań idealnego miejsca na swoje biuro, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii i zadać sobie następujące pytania:

• ile pieniędzy możemy przeznaczyć na miesięczny wynajem
• jak dużej powierzchni potrzebujemy oraz czy powinny być to osobne pomieszczenia/otwarte biura, sale konferencyjne, a może wszystkie opcje
• jaka lokalizacja byłaby najlepsza i najgodniejsza zarówno dla nas i naszych pracowników, jak również dla naszych klientów- spokojna okolica na obrzeżach miasta, czy ścisłe centrum
• jakich standardów budynku/pomieszczenia oczekujemy, oczywiście muszą być one adekwatne do kwoty, którą jesteśmy w stanie przeznaczyć na nieruchomość
• czy znaczące są dla nas takie kwestie jak ochrona, dostępność miejsc parkingowych, bufet na terenie budynku
• jakie elementy są dla nas najistotniejsze, a z których ewentualnie moglibyśmy zrezygnować- ustanowić listę priorytetów

Kolejnym aspektem, który należy poruszyć w momencie szukania odpowiedniego lokum na biuro jest to, kim jest osoba zajmująca się świadczeniem usług dotyczących wynajmu oraz kto podejmuje ostateczne decyzje związane z funkcjonowaniem budynku.

Warto również porozmawiać z innymi najemcami danej nieruchomości i postarać się uzyskać jak najwięcej informacji na temat jakości usług oferowanych w obiekcie, a także jak przebiegają kontakty pomiędzy właścicielem i zarządcą a osobami najmującymi. W ten sposób możemy uniknąć niechcianych nieporozumień i problemów.

Zapewne takie miejsca jak biuro odwiedzane są przez aktualnych i potencjalnych klientów, przyszłych pracowników, możliwych udziałowców etc. Dlatego pamiętajmy, aby miejsce to kojarzyło się z profesjonalizmem, estetyką oraz porządkiem, gdyż jest to swojego rodzaju wizytówka firmy.

Dobór lokalizacji jest zależny od rodzaju oferowanych usług. Przykładowo, kancelaria prawna, bądź agencja PR powinny być dostatecznie widoczne, dlatego znana wszystkim ulica byłaby najbardziej odpowiednim miejscem do świadczenia tego typu usług. Dodatkową zaletą byłby parking znajdujący się przy budynku, który jest dużym udogodnieniem dla nas samych i naszych klientów. Firmy, które świadczą usługi takie jak: tłumaczenia, grafika etc. nie koniecznie muszą prowadzić swoje biuro w centrum miasta.

„W biurowcu”
Biurowiec jest budynkiem, którego powierzchnie przeznaczone są do działalności biurowej i ogólnie rzecz ujmując do pracy umysłowej. Dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw usługowych i handlowych, często stanowią one siedziby zarządu. Możliwość wynajęcia mniejszej, jak i większej powierzchni biurowej stanowi dużą zaletę biurowca. Zazwyczaj usytuowany jest poza centrum (chociaż obecnie ich liczba rośnie również w centrach miast) i posiada specjalnie wyznaczone miejsce dla pracowników, jak i klientów. Niestety wynajęcie powierzchni w biurowcu wiąże się z stosunkowo wysokimi kosztami, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji należy zastanowić się czy będzie nas stać na takie wydatki.

Dla kogo?
-banki
-wszelkiego rodzaju urzędy np. miejski, gminny
-centra konferencyjne
-firmy technologiczne
-firmy z branży medycznej

„W mieszkaniu”

Jest to dobra alternatywa dla osób posiadających najczęściej mikroprzedsiebiorstwo np. jednoosobowa działalność gospodarcza i poszukujących tańszych rozwiązać niż obiekt w biurowcu, choć nie zawsze. Mieszkanie w zabytkowej kamienicy w samym sercu rynku będzie idealne do prowadzenia kancelarii prawnej, jednak za ten luksus trzeba słono zapłacić. Idealnie nadaje się dla firm, które nie są producentami i nie muszą posiadać magazynów, nie muszą organizować spotkań biznesowych, gdyż mogą sami pojechać do klienta np. informatyk oraz nie potrzebują ogromnych przestrzeni. Przeznaczone są więc dla osób świadczących głównie usługi.

Niestety wynajęcie mieszkania i przekształcenie go w biuro oznacza zmianę użytkowania danej części budynku. Dlatego zgodnie z prawem budowlanym, konieczne jest uzyskanie pozwolenia na zmianę przeznaczenia.

Dla kogo?
-kancelaria prawna
-agencja nieruchomości
-firma doradcza
-biuro architektoniczne
-agencja reklamowa
-biuro tłumaczeń
-biuro księgowe
„W pawilonach usługowych”

Pawilony handlowe, oprócz nowoczesnego i estetycznego wyglądu stanowią praktyczne i funkcjonalne rozwiązanie w dzisiejszym budownictwie. Są bardzo praktyczne i stosunkowo niedrogie, oczywiście zależnie od tego, gdzie są postawione. Mogą znajdować się w dosłownie każdym miejscu, przy centrach handlowych, przy osiedlach mieszkaniowych, przy ruchliwej ulicy, w podziemiach miasta etc. Umiejscowione w takich lokalizacjach są doskonale widoczne i mogą przyciągnąć do naszej firmy wielu klientów „z ulicy”.

Dla kogo?
-oddziały banków
-agencja ubezpieczeniowa,
-biuro turystyczne

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe zagadnienia, z pewnością dokonamy właściwej decyzji i będziemy mogli cieszyć się, siedząc wygodnie w naszym wymarzonym biurze.

Katarzyna Wojewódzka

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.