RANGE ROVER SPORT SVR – Portal PR - 24PR




RANGE ROVER SPORT SVR

13.08.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

RANGE ROVER SPORT SVR

Najszybszy w historii Land Rover zadebiutuje podczas Pebble Beach Concours d`Elegance
Silnik V8 Supercharged o mocy 550 KM i momencie obrotowym 680Nm, pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 4,7s i uzyskanie prędkości maksymalnej 260 km/h
Zmodyfikowane zawieszenie i sportowe, niskoprofilowe opony pomagają w uzyskaniu zapierających dech w piersiach przeciążeń
SVR zachowuje – typowe dla Land Rovera – wiodące w swojej klasie właściwości terenowe
Aktywny układ wydechowy generuje ekscytujący dźwięk jednostki V8
Model SVR pokonał pętlę Nordschleife toru Nürburgring w zaledwie 8 minut i 14 sekund.

Światowy debiut Range Rovera Sport SVR odbędzie się podczas Pebble Beach Concours d`Elegance w czwartek, 14-ego sierpnia. Najszybszy i najmocniejszy z dotychczas wyprodukowanych Land Roverów jest pierwszym modelem oznaczonym symbolem SVR, który przyjęto dla przyszłych najbardziej sportowych modeli marek Land Rover i Jaguar.
Range Rover Sport SVR przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h, a pokonanie Północnej Pętli (Nordschleife) toru Nürburgring zajmuje 8 minut i 14 sekund – co jest jednym z najlepszych czasów uzyskanych przez seryjny samochód klasy SUV. Oba czasy podkreślają wyczynowy charakter tego wyjątkowego samochodu.
Model SVR został wyposażany w pięciolitrową jednostkę z doładowaniem mechanicznym (Supercharged) wytwarza maksymalnie 550KM mocy i moment obrotowy w wysokości 680Nm, co stanowi wzrost o 40 KM i 56 Nm w stosunku do dotychczas oferowanej jednostki V8 Supercharged. Zaawansowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 8HP70 i układ przeniesienia napędu zostały zoptymalizowane w celu zapewnienia najlepszych właściwości jezdnych w każdych warunkach pogodowych.
Range Rover Sport SVR jest pierwszym modelem Land Rover wyposażonym w dwustopniowy aktywny układ wydechowy, z elektronicznie sterowanymi zaworami typu by-pass. Układ ten zapewnia optymalizację dźwięku i osiągów oraz uzyskanie efektów dźwiękowych rodem z toru wyścigowego przy wyższych obrotach silnika, bez niekorzystnego wpływu na poziom głośności podczas spokojnej jazdy.
RRS_15SVR_EXT_LOC08_21_INCH_WHEEL_Poster
Również po raz pierwszy, Range Rover został wyposażony w unikatowe 22-calowe obręcze aluminiowe z dobranymi do osiągów oponami 295/40 R22 Continental SportContact 5, stanowiącymi dopełnienie zawieszenia skonstruowanego pod kątem potrzeb najbardziej wymagającego kierowcy. Oferowane w standardzie, nowe 21-calowe obręcze aluminiowe z oponami całorocznymi 275/45 R21 zapewniają natomiast niezrównane możliwości jezdne w terenie.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym SVR robią piorunujące wrażenie, przy jednoczesnym osiągnięciu poprawy skuteczności chłodzenia i aerodynamiki. Zindywidualizowane wnętrze jest wyposażone w unikatowe sportowe fotele, zapewniające jeszcze lepsze trzymanie boczne kierowcy i pasażerów.
John Edwards, dyrektor zarządzający zespołu Special Operations Land Rovera, powiedział: „Range Rover Sport SVR to naturalny efekt rozwoju wykraczający poza wybitne osiągi standardowego modelu zarówno na drodze, jak i w terenie. Jego porywające osiągi zadowolą najbardziej wymagającą grupę klientów.
„Szereg daleko idących modyfikacji specjalnie opracowanych przez zespół Special Vehicle Operations (SVO) Land Rover sprawia, że ta wersja modelu jeszcze bardziej wyróżnia się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz zapewnia znacznie lepsze osiągi, bez wpływu na komfort, elegancję i zdolności terenowe. Range Rover Sport SVR jest bez wątpienia najbardziej wszechstronnym samochodem w klasie sportowych SUV`ów.”
Range Rover Sport SVR bazuje na sukcesie nowego Range Rovera Sport, z nadwoziem samonośnym wykonanym w całości z aluminium – pierwszym na świecie takim rozwiązaniem w tym segmencie – dzięki czemu uzyskano zmniejszenie masy o 39% w porównaniu do poprzednika oraz idealnie sztywną i lekką konstrukcję, na której bazuje Range Rover Sport SVR. Ten sportowy SUV klasy Premium wykorzystuje potencjał lekkiej i mocnej konstrukcji aluminiowej, zachowując przy tym elegancję, luksus i niezrównane zdolności w terenie, z których Range Rover słynie na całym świecie.
SVR jest wyposażony w stały napęd na 4 koła i skrzynię redukcyjną, z niskim przełożeniem przeznaczonym na wymagając teren i rozdziałem mocy w proporcji 50/50 między przednią a tylną osią. Udoskonalony układ pneumatycznego zawieszenia automatycznie ustawia jedną z dwóch wielkości prześwitu, natomiast przełomowy system Terrain Response® 2 automatycznie wybiera najbardziej odpowiedni program jazdy terenowej.
Zawieszenie ze stopów lekkich Range Rovera Sport SVR jest w pełni niezależne oraz wyposażone w wahacze o szerokimi rozstawie ramion z przodu i zaawansowany układ wielowahaczowy z tyłu. Skok kół (260 mm z przodu i 272 mm z tyłu) jest najlepszy w klasie, zapewniając wyjątkowy „wykrzyż” osi, wynoszący 546 mm, dzięki czemu samochód radzi sobie doskonale w najtrudniejszych warunkach.
System Wade Sensing™, rozwiązanie wprowadzone w modelu Range Rover Sport, występuje również w wersji SVR. Ta innowacyjna technologia dostarcza informacji o głębokości podczas przejazdu przez wodę. Podobnie, jak w standardowych modelach Range Rover Sport, głębokość brodzenia SVR wynosi aż 850 mm. Samochód może również ciągnąć przyczepę o masie do 3000 kg.
Range Rover Sport SVR jest dziełem zespołu Special Vehicle Operations (SVO) firmy Jaguar Land Rover. Emblemat SVR będzie w przyszłości umieszczany na wszystkich modelach SVR, które spełnią surowe kryteria dotyczące osiągów. Range Rover Sport SVR będzie produkowany jednocześnie ze swoimi podstawowymi krewniakami w istniejących zakładach produkcyjnych i będzie sprzedawany za pośrednictwem autoryzowanej sieci dilerskiej Land Rover.
Range Rover Sport SVR – zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Wielkiej Brytanii – wzmacnia reputację marki Land Rover w zakresie jej sztandarowych cech, jak kompleksowość rozwiązań technicznych, solidność i dbałość o szczegóły.
Range Rover Sport został wprowadzony na rynek w 2005 roku i dotychczas zbudowano ponad 500 tys. egzemplarzy tego samochodu.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.