Goodyear przetwarza odpady ryżowe w efektywne paliwowo bieżniki opon – Portal PR - 24PR




Goodyear przetwarza odpady ryżowe w efektywne paliwowo bieżniki opon

23.09.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Łuski ryżowe, trafiające niegdyś na wysypiska, teraz pomagają produkować efektywne paliwowo opony. Popiół powstający ze spalania łusek ryżu przy produkcji energii elektrycznej będzie wykorzystywany przez The Goodyear Tire & Rubber Company jako przyjazne środowisku źródło krzemionki stosowanej w produkcji opon.

Przez ostatnie dwa lata w Centrum Innowacji w Ohio Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest taki sam, jak tej wykorzystywanej ze źródeł tradycyjnych. Goodyear negocjuje z potencjalnymi dostawcami zakup krzemionki z popiołu z łusek ryżowych do stosowania w produkcji opon.

„Popiół z łusek ryżowych będzie dla Goodyeara alternatywnym źródłem krzemionki, które pomoże zmniejszyć ilość odpadów ryżowych trafiających na wysypiska. To ważne rozwiązanie dla Goodyeara jako firmy zaangażowanej w opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych technologii, chroniących środowisko naturalne” – powiedział Joseph Zekoski, pełniący obowiązki dyrektora technicznego.

Jak podaje Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, każdego roku na całym świecie zbiera się 700 mln ton ryżu, a utylizacja łusek ryżowych stanowi wyzwanie, mogące przynieść wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Łuski często wykorzystuje się np. jako paliwo do produkcji energii elektrycznej, aby zmniejszać ilość odpadów trafiających na wysypiska.

W produkcji bieżników opon krzemionkę miesza się z gumą by zwiększyć jej wytrzymałość i zmniejszyć opór toczenia, co poprawia efektywność paliwową. Domieszka krzemionki ma również pozytywny wpływ na właściwości trakcyjne opony na mokrej nawierzchni.

„Goodyear rozwija innowacyjne technologie, dzięki którym opony będą bardziej przyjazne środowisku. Przyczynią się do tego wykorzystywane materiały, przebieg procesu produkcyjnego oraz jakość finalnego produktu. Badamy między innymi sposoby zwiększania efektywności paliwowej opon. Staramy się pomagać klientom w utrzymaniu opon w ich optymalnych osiągach poprzez zastosowanie takich innowacji, jak technologia AMT (Air Maintenance Technology). Badamy również odnawialne źródła energii, w tym olej sojowy, jako substytuty pozyskiwanych z ropy naftowej materiałów do produkcji opon” – dodał J. Zekoski.

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o. o.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.