Prowadzić fanpage z sukcesem, to również radzić sobie z kryzysem – Portal PR - 24PR




Prowadzić fanpage z sukcesem, to również radzić sobie z kryzysem

15.09.2014 Kategoria: Social media. Autor: admin

12 września br., w siedzibie Związku Firm Public Relations odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Kawa, Herbata, PR. Była to kontynuacja tematu dotyczącego fanpage’a,  ale tym razem uczestnicy skupili się na kryzysie oraz sposobach radzenia sobie z nim dzięki platformom social media.

Moderatorem debaty była Julia Kozak, wiceprezes Zarządu Związku Firm Public Relations.

Sylwester Puczen, Account Executive z Telma Communications Agency omówił case wykorzystania mediów społecznościowych Lotniska Chopina do komunikacji z pasażerami, mediami oraz opinią publiczną w sytuacji awaryjnego lądowania Boeinga kpt. Wrony, w skutek którego podjęto decyzję o dwudniowym zamknięciu lotniska. Udowodnił, że w sytuacji, gdy infrastruktura lotniska przestaje poprawnie funkcjonować, jedynym kanałem komunikacji z mediami oraz pasażerami pozostają portale społecznościowe (w tym przypadku Twitter oraz Facebook).

Ciekawe stanowiska przedstawili Danuta Raczkiewicz-Chenczke, CEO Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska oraz Mateusz Krogulec, Director Business Development w Szeri-Szeri.

Dyskutowali oni o istocie funkcjonowania marek w przestrzeni Facebooka. Tematyka rozważań poruszyła kwestie monetyzacji Facebooka oraz perspektyw jego rozwoju. W ramach spotkania podjęto także próbę przeanalizowania pozostałych portali społecznościowych, takich jak YouTube, Twitter czy Instagram.

Zdaniem Olafa Krynickiego, Facebook powinien stać się narzędziem do swobodnej komunikacji na linii marka-konsument. Czynności komunikacyjne podejmowane przez firmy w obszarze social media mają na celu budowanie świadomości marki wśród jej klientów poprzez nieustanną interakcję.  Istotne jest, aby wirtualny profil firmy w postaci fanpage’a był zgodny z jej działalnością i wizerunkiem. Należy także pamiętać, że nie każda firma powinna być obecna na Facebooku. Przed podjęciem decyzji o pojawieniu się danego podmiotu na Facebooku należy odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego chcesz to zrobić?

Mateusz Krogulec potwierdzając stanowisko Olafa Krynickiego powiedział, że ilość fanów dla młodego fanpage’a ma znaczenie – ,,Najpierw masa, potem rzeźba”. Jego zdaniem należy zdobyć masę krytyczną – followersów, konieczną do tworzenia zaangażowania.

Wszyscy zgodzili się co do faktu, że każdy fanpage prowadzony przez firmę, agencję czy organizację powinien być dostosowany do odbiorcy.

Sylwia Grabek Związek Firm Public Relations

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.