SsangYong pokazał w Paryżu dwa modele koncepcyjne samochodu ‘X100’: ‘XIV-Air’ i ‘XIV-Adventure’ – Portal PR - 24PR




SsangYong pokazał w Paryżu dwa modele koncepcyjne samochodu ‘X100’: ‘XIV-Air’ i ‘XIV-Adventure’

08.10.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

SsangYong Motor dokonał dziś w ramach Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu odsłony samochodów ‚XIV-Air’ i ‚XIV-Adventure’, modeli koncepcyjnych pojazdu ‚X100’, który firma rozwija jako swój strategiczny model nowej generacji. SY pokazał także modele produkowane już masowo na rynki unijne.

Oba modele koncepcyjne samochodu X100, którego produkcja ma ruszyć w przyszłym roku, zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej, na której wzbudziły duże zainteresowanie prasy.

„Tymi dwoma modelami koncepcyjnymi chcemy dać świadectwo wysokiej jakości w projektowaniu oraz wszechstronności, które przekraczają standardy stosowane w samochodach klasy ‚X100’. Dzięki nim nasz samochód wejdzie w piękną harmonię zarówno z obszarami miejskimi, jak i aktywnością rekreacyjno-sportową.” – powiedział podczas prezentacji przedstawiciel SsangYonga.

Od momentu premiery podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2011 r. SsangYong pokazał łącznie 6 modeli koncepcyjnych spod znaku ‚XIV’ (eXciting user-Interface Vehicle) w ramach wielu ostatnich międzynarodowych pokazów i salonów samochodowych zarówno w kraju, jak i za granicą. Samochody te konsekwentnie realizowały filozofię produktu autorstwa SY (Robust, Specialty and Premium) oraz filozofię projektową SY (Nature-born 3Motion). W modelach tych sprawdzano również potencjał innowacyjnych pomysłów takich jak napęd elektryczny (e-XIV), miękki dach (XIV-2) czy różne style.

‚XIV-Air’ i ‚XIV-Adventure’ to samochody typu SUV dopasowane specjalnie do klientów wyróżniających się osobowością. W samochodach zastosowano koncept ‚Journey and Joy’ (czyli „Jazda i Frajda”), który wyraża się w połączeniu aktywności i praktyczności, a oparta na założeniach „Rhythmical Motion” konstrukcja komunikuje idee radości i rytmu. Jak to zostało ujęte podczas konferencji, samochody koncepcyjne SsangYonga pozwalają klientom w sposób pośredni zapoznać się z innowacyjnym stylem modelu X100, którego premierę przewidziano na początek 2015 roku.

Projektowany w oparciu o motyw „Natura na co dzień w mieście”, ‚XIV-Air’ posiada modny, otwierany dach typu Targa (sztywny, zdejmowany), a jego linia boczna wyraża radosny rytm. Struktura dachu typu Targa maksymalizuje otwartość samochodu, pozwalając wzbogacić doświadczenie jazdy o powiewy wiatru.

‚XIV-Adventure’ zaprojektowano w oparciu o motyw „Przez ekscytację i romantyzm do zrelaksowanego życia”. Jego celem jest pomoc w ucieczce od rutyny codzienności i stawianie wyzwań przyszłości. Innowacyjny projekt zawiera takie elementy jak ochraniacz na zderzak i bagażnik na dachu – jednoznaczny sygnał, że pojazd jest gotowy wyruszyć w podróż na łono natury.

Zainspirowany delikatnym powiewem wiatru projekt wnętrza ‚XIV-Air’ i ‚XIV-Adventure’ zwiększa do maksimum operatywność użytkowników pojazdów oferując im pełną funkcjonalność opartą na technologiach informacyjnych (IT).

Sportowa i nowoczesna centralna tablica rozdzielcza, przywodząca na myśl rozwinięte skrzydło w dwukolorowej tonacji, została zintegrowana z systemem IT, realizując tym samym zorientowaną na przyszłość „kosmiczną” koncepcję projektową, łącząc ją z podstawową koncepcją technologii przyszłości SsangYonga ‚3S-Cube’ (Smart-link, Safe-way, Special-sense), która przyjemność korzystania z samochodu łączy z radykalnie ulepszonym bezpieczeństwem jazdy.

Ssayong_Paryż 2014

▲Smart-link – Inteligentne łącze
Lustrzany system integrujący urządzenia przenośne, wyposażony w 10-calowy ekran dotykowy, który umożliwia dwustronną komunikację i przesyłanie danych z urządzeń przenośnych na ekran samochodu. Rozwiązanie to zadziwiająco zwiększa wygodę użytkowników oraz wykorzystanie urządzeń przenośnych.

▲Safe-way & Special-sense – Bezpieczna droga i Specjalny zmysł
Dzięki systemowi zaawansowanej świadomości sytuacyjnej wiele funkcji związanych z prowadzeniem oraz bezpieczeństwem, w tym m.in. ACC (Adaptive Cruise Control, adaptacyjny tempomat), LKA (Lane Keeping Assist, wspomaganie utrzymywania się w pasie ruchu) i AEBS (Advanced Emergency Braking System, zaawansowany awaryjny system antypoślizgowy) może być kontrolowanych automatycznie. Kolor oświetlenia zegarów oraz inne elementy wnętrza mogą być modyfikowane tak, by jak najlepiej odpowiadać gustowi kierowcy oraz warunkom jazdy.

Samochody ‚XIV-Air’ i ‚XIV-Adventure’ wyposażone zostały w silnik Diesla lub benzynowy o poj. 1,6 l, który spełnia wymagania norm emisyjnych EURO 6. Układ napędowy tych modeli doskonale sprawdza się z automatyczną oraz ręczną 6-biegową skrzynią biegów, a także z systemem napędu na jedną lub dwie osie. System stop/start użyty razem z 6-biegową ręczną skrzynią biegów znacząco redukuje emisję CO₂, a system EPS (Electric Power Steering, elektryczne wspomaganie kierownicy) minimalizuje utratę mocy.

System ESP (Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) gwarantuje pełnię bezpieczeństwa w każdych warunkach, zaś systemy takie jak TPMS (Tire Pressure Monitoring System, system monitorujący ciśnienie w ogumieniu), 7 poduszek powietrznych (w tym poduszki chroniące kolana po stronie kierowcy), wyłącznik poduszki przy przednim fotelu pasażera i HAS (Hill Start Assist, wspomaganie ruszania pod górę) zapewniają najwyższy w swojej klasie poziom bezpieczeństwa.

Na paryskim stanowisku wystawowym o powierzchni 530 m.kw. SsangYong prezentuje również modele New Korando, Rexton W, New Rodius i Korando Sports. Przedstawiciele SY planują spotkania ze swoimi lokalnymi dystrybutorami w celu szczegółowego opracowania strategii rynkowych dla wciąż rosnącego europejskiego rynku samochodów typu SUV.

Rynek europejski, na którym notuje się olbrzymi wzrost sprzedaży szczególnie małych SUV-ów, dodatkowo zwiększy swoje znaczenie, gdyż to na nim odbędzie się premiera samochodu ‚X100’. Z tego względu SsangYong, który pochwalić się może 60-letnią historią, planuje wykorzystać renomę swojej marki i agresywnie umocnić i rozszerzyć swoją sieć sprzedaży lokalnej.

Poczynając od Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu SsangYong planuje rozwijać akcję światowej prapremiery samochodu X100, a także dywersyfikować rynki zbytu poprzez aktywny wzrost swojej obecności w Europie. Wprowadzanie nowego modelu na światowe rynki wchodzi w ostatni etap, dlatego SY zrobi wszystko, aby projekt ten zakończył się sukcesem oraz aby kontynuować trwający nieprzerwanie od pięciu lat wzrost. W ten sposób położone zostaną podstawy pod przyszły wzrost i dochody.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.