Treść – podstawowe narzędzie SEO dla małych firm – Portal PR - 24PR




Treść – podstawowe narzędzie SEO dla małych firm

26.10.2014 Kategoria: Social media. Autor: admin

Sama strona internetowa nie świadczy o aktywnym istnieniu przedsiębiorstwa w sieci. Do tego, aby być w niej zauważonym potrzeba także odpowiedniego pozycjonowania. Zapraszamy do lektury krótkiego poradnika, który wyjaśni, jak za pomocą treści umieszczanych na stronie można samemu prowadzić podstawowe SEO dla małego biznesu.

Po pierwsze – strona główna

To, że treść umieszczona na stronie firmy jest kluczowa, powtarza się jak mantrę i właściwie nikt z tym nie polemizuje. Pierwsze, co widzi potencjalny klient, to oczywiście strona główna. Jakie elementy powinny być na niej zawarte? Przede wszystkim dokładne dane kontaktowe – nie tylko nazwa firmy i numer telefonu, ale także adres, a nawet mapka i opis dojazdu. Dzięki temu wyszukiwarka może pokazać firmę wyżej w wynikach – Google bardzo stawia na lokalizację usług i wyszukiwanie ich pod hasłami połączonymi z konkretnymi miejscami, np. “usługi blacharskie Opole”.

– Wykupując domenę lub hosting, dostawca usługi powinien zapewnić odpowiednią ilość przestrzeni do rozwoju strony w tym także także na prowadzenie firmowego bloga lub zwykłego działu z aktualnościami. To w zasadzie standard. Prowadzenie na stronie firmowej bloga efektywnie pomaga nie tylko kreować dodatkową treść dla wyszukiwarki co jest przez nią bardzo mile widziane, ale także pozwala na lepszy kontakt z klientem, który może dowiedzieć się czegoś więcej o firmie i jej ofercie. W naturalny sposób tworzymy w ten sosób tzw. długi ogon, który z czasem może wygenerować znaczny wzrost ogladalności na stronie. Dlatego warto pamiętać o tego typu dziale witryny firmowej, niezależnie czy tworzy się stronę samodzielnie, z pomocą fachowca czy dzięki kreatorom – mówi Krzysztof Wojteczko, ekspert w dziedzinie hostingu z platformy o12.pl.

Po drugie – zawartość

Jakie treści powinny być więc zamieszczane na blogu lub w aktualnościach? Przede wszystkim oryginalne, merytoryczne, skonstruowane odpowiednio do potrzeb grupy docelowej, a nader wszystko niepowtarzalne. Oczywiście wymaga to dodatkowej pracy, ale zróżnicowane, świeże arytykuły mogą efektywnie wpływać nie tylko na wyniki w SERP (strona wyświetlająca listę adresów znalezionych w wyszukiwarce), ale także na tzw. user experience, czyli całość wrażeń, których doświadcza użytkownik przeglądający daną witrynę czy portal.

Słowa kluczowe są kwestią nierozerwalnie związaną z SEO. Ich odpowiedni wybór może znacząco poprawić pozycję firmy w wyszukiwarce. O ile samo ustalenie słów i zwrotów charakteryzujących przedsiębiorstwo i jego usługi jest sprawą istotną, należy pamiętać, żeby tekst nie był nimi przesycony. Przede wszystkim dlatego, że źle się wtedy go czyta i odstrasza to potencjalnych klientów, a także dlatego, że użycie słów kluczowych 2-4 razy w tekście wystarczy, żeby Google uznało je za istotne dla danej strony. Warto pamiętać, że treść powinna być zawsze tworzona dla czytelników odwiedzających stronę i szukających na niej informacji, a nie dla lepszej pozycji w wyszukiwarce. Jeśli pierwszy czynnik nie zostanie zaniedbany, ten drugi pojawi się samoistnie, ponieważ dobra treśc, niosąca w sobie określona wartość dla grupy docelowej bardzo często jest doceniana przez czytelników, co skutkuje pojawianiem się linków do danego artykułu na ich własnych stronach, na forach dyskusyjnych itp. To z kolei nie tylko generuje naturalny ruch poprzez owe linki, ale daje Google i innym wyszukiwarkom jasny sygnał, że treści są wartościowe dzięki czemu cała witryna punktuje.

Treść jest pierwszym krokiem w stronę promocji strony firmowej w Internecie. Do jej tworzenia nie potrzeba specjalistów w dziedzinie SEO, a jedynie wyczucia i umiejętności dobierania słów. Warto jednak pamiętać, że to podstawowe narzędzie nie sprawi, że witryna od razu pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. W przypadku niektórych branż, gdzie konkurencja jest bardzo silna konieczne będą także inne działania do których efektywnego I bezpiecznego przeprowadzenia prawdopodobnie trzeba będzie zatrudnić specjalistów od SEO. Jeśli jednak nasza witryna bedzie bogata w wartościowe dla czytelnika treści, to efekty działań pozycjonera także maja szansę pojawić się szybciej i, co niezwykle istotne, wysokie pozycje będą silne i stabilne.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.