Multi Channel – Portal PR - 24PR




Multi Channel

24.11.2014 Kategoria: MARKETING. Autor: admin

Wielu właścicieli firm czy dyrektorów marketingu zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne w promocji swoich produktów jest wykorzystanie marketingu internetowego. Jeśli jednak chcą wznieść swoje działania w internecie na wyższy poziom, a co za tym idzie generować większe zyski dzięki temu medium, muszą stosować strategię Cross-Channel. Polega ona na integracji wielu kanałów z zastosowaniem spójności działań w celu uzyskania konkretnego celu. Połączenie działań SEM, social media, mobile, e-mail marketingu, display i działań remarketingowych to podstawa do osiągnięcia sukcesu.

W SalesMedia wiele razy spotykamy się z problemem wykorzystywania programu partnerskiego w modelu CPS jako fundamentu strategii digital marketingowej, gdzie wsparcie innymi kanałami jest niezbędne do powodzenia danego programu. Kampanie wizerunkowe, umiejętne prowadzenie social media czy działania w mobile są dopełnieniem kampanii sprzedażowej. Z doświadczenia wiemy, że firmy systematycznie budujące swój wizerunek i stosujące wielokanałowe możliwości dotarcia znacznie zwiększają współczynnik konwersji.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Harvard Business Review, przeciętny użytkownik internetu ma styczność z reklamą przynajmniej 6 razy zanim podejmie decyzję zakupową. Powoduje to, że zastosowanie wielokanałowej strategii daje o 300% większy zwrot z inwestycji, a internauci mający styczność z tego rodzaju reklamą konwertują o 24% lepiej, niż przy zastosowaniu wyłącznie jednego kanału.

Nie sposób jest uzyskać wysokie wyniki bez odpowiednich zabiegów, ponieważ, ściśle powiązana ze strategią cross-channel jest big data. Firmy, które opanują do perfekcji zbieranie danych, ich segregację i wyciąganie wniosków osiągają sukces. Wiąże się to wyzwaniami, jakie stawia przed nami efektywne wdrożenie strategii wielokanałowej. Najważniejsze z nich to:

– Targetowanie komunikacji – w zależności od grupy docelowej i wykorzystywanego kanału dopasowanie przekazu reklamowego.

– Dobór kanału do grupy docelowej – każda grupa docelowa inaczej reaguje na przekaz z poszczególnych kanałów. Dzięki zbieranym informacjom na temat użytkowników jesteśmy w stanie bardziej precyzyjnie dobierać kanały

– Optymalizacja kosztów – przy wielu kanałach budżety są większe i proces optymalizacji trudniejszy i bardziej czasochłonny. Dobra baza danych i analiza, pozwalają uczynić ten proces prostszym i bardziej efektywnym.

Podstawą do tego jest umiejętność rozbicia na czynniki pierwsze klienta i stworzenie szczegółowego profilu na podstawie zakupów jakich dokonuje, postaw i zachowań w internecie.

Analiza koszyka zakupowego klienta, czyli jakie produkty kupuje, a na jakie nie zwraca uwagi, kiedy i jak często dokonuje zakupów, oprócz możliwości lepszego dopasowania przekazu reklamowego pozwala na ocenę wartości klienta w czasie i wyklarowanie możliwości cross-sellingu.

W tworzeniu profilu należy znać postawy, jakimi kieruje się nasz klient. Jakie marki kupuje? Jak dokonuje zakupów? Co jest dla niego ważne w procesie zakupowym i jakie ma potrzeby? Czy jest bardziej zorientowany na promocje czy posiadanie najnowszych produktów? Odpowiedzi na te pytania w zestawieniu z danymi demograficznymi pozwalają na wzbogacenie profilu użytkownika o wiele cennych danych.

 

Dla dopełnienia warto także przeanalizować poszczególne wyróżniki: zachowania użytkownika i poziom zaangażowania wywołanego interakcją z danym kanałem, co przy mnogości dostępnych rozwiązań pozwala na precyzyjny dobór rozwiązań i efektywną optymalizację kosztów.

Wdrożenie powyższych rozwiązań pozwoli na zwiększenie efektywności kampanii sprzedażowej. Stanie się również wstępem do rozwoju oraz zmiany podejścia do programu partnerskiego i strategii marketingowej.

 

Bartosz Kowalczyk

***

Cube Group S.A.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.