Liberty: nowa strategia przynosi efekty – Portal PR - 24PR




Liberty: nowa strategia przynosi efekty

11.03.2015 Kategoria: Ubezpieczenia. Autor: admin

Liberty: nowa strategia przynosi efekty

Kluczowe informacje dotyczące 2014 roku:
• Wzrost składki przypisanej brutto o 6% rok do roku
• 18% wzrost składki przypisanej z AC rok do roku
• Wysoka dynamika w sprzedaży polis dla MSP
• Wysoka świadomość marki po kampanii rebrandingowej

Plany 2015:
• Dywersyfikacja oferty – wprowadzenie ubezpieczeń komunikacyjnych dla przedsiębiorstw
• Rozpoczęcie współpracy z brokerami
• Wdrożenie nowego formularza kwotacyjnego – Liberty Express
• Rozwój sieci agencyjnej

Fakt 1: wzrost składki

Liberty Ubezpieczenia zamknęło 2014 rok z bardzo dobrym wynikiem. Firma zebrała składkę przypisaną brutto w wysokości blisko 315 mln zł (314,84), z czego 73,09 mln zł w IV kwartale i zaufało jej już blisko 520 tys. Klientów. Oznacza to 6%-owy wzrost w porównaniu do 2013 roku, podczas gdy cały rynek ubezpieczeń działu II skurczył się po III kwartałach 2014 r. o 1,8%. Bardzo dobry rezultat to przede wszystkim efekt wzrostu sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych. Chodzi szczególnie o Autocasco – przypis pochodzący z tego produktu był o 18% wyższy niż rok wcześniej, co przy spadającym rynku o 0,9% (po III kwartałach) oznacza szybki wzrost udziału Liberty w tym segmencie. Firma zanotowała także wysoką, bo aż 76%-ową dynamikę sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych. W czwartym kwartale natomiast Liberty Ubezpieczenia po raz pierwszy zaoferowało polisy dla małych i średnich przedsiębiorstw.

„Miniony rok był milowym krokiem w rozwoju naszej firmy. Zmieniliśmy się w organizację o wielokanałowej sieci dystrybucji oraz zróżnicowanej ofercie produktowej skierowanej zarówno do Klientów indywidualnych jak i biznesowych. Co najważniejsze utrzymaliśmy bardzo wysoki poziom obsługi Klienta oraz likwidacji szkód” – powiedział Marcin Warszewski, Dyrektor Generalny Liberty Ubezpieczenia.

Fakt 2: firmy polubiły Liberty
W ciągu 3 miesięcy od wprowadzenia oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw Liberty Ubezpieczenia pozyskało ponad 1000 Klientów. „Wysoka dynamika sprzedaży polis dla sektora MSP pokazuje, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju naszych produktów. Strzałem w dziesiątkę było stworzenie dedykowanej poszczególnym branżom oferty oraz prostego i intuicyjnego w obsłudze kalkulatora. Zostało to docenione przez agentów, którzy dotychczas współpracowali z nami jedynie w zakresie obsługi Klientów indywidualnych” – podsumowuje Marcin Warszewski, Dyrektor Generalny Liberty Ubezpieczenia.
Przewagą konkurencyjną oferty dla MSP Liberty Ubezpieczenia jest dostosowanie zakresu ochrony do specyfiki poszczególnych branż. Dzięki temu każdy z Klientów firmy otrzymuje ubezpieczenie potrzebne w jego działalności. Liberty przygotowało ofertę dedykowaną różnym sektorom w podziale na dziewięć kategorii: biuro i informatyka; sklep i sprzedaż; edukacja; zdrowie, sport i uroda; wypoczynek i gastronomia; naprawy i usługi; budownictwo; produkcja oraz apteki.

Fakt 3: Wołoszański zapadł w pamięć

Dobry wynik to także zasługa kampanii reklamowej z udziałem Bogusława Wołoszańskiego, zrealizowanej przez ubezpieczyciela z okazji zmiany nazwy firmy z Liberty Direct na Liberty Ubezpieczenia. Nowa marka podkreśliła zmianę strategii biznesowej. Kampania skutecznie pomaga budować atrybuty marki, takie jak wiarygodność, wielokanałowość i wieloproduktowość. Jej dobre rezultaty potwierdzają wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez IPSOS w grudniu 2014 r., czyli w niespełna 6 tygodni po rozpoczęciu kampanii. Pokazały one, że marka jest rozpoznawana przez 83% osób decydujących o zakupie polisy ubezpieczeniowej. Pozytywnie odebrany został także nowy ambasador marki – Bogusław Wołoszański. 82% badanych skojarzyło dziennikarza z kampanią wskazując równocześnie, że postrzegają go jako osobę wiarygodną, sympatyczną, przyjazną i uczciwą. Badania zostały zrealizowane na grupie 500 osób.

Fakt 4: Liberty ubezpiecza floty

Liberty zdecydowało także o wprowadzeniu oferty ubezpieczeń pojazdów dla przedsiębiorców. Jest ona już dostępna u brokerów i agentów, a dla firm posiadających do 10 pojazdów dostępna będzie wkrótce także poprzez internet i telefon.

„W ciągu ostatnich lat osiągnęliśmy bardzo wysoką jakość w zakresie obsługi Klienta i likwidacji szkód komunikacyjnych. Chcemy wykorzystać te umiejętności w segmencie przedsiębiorstw. Ponadto w 2014 roku nastąpił 14-procentowy wzrost sprzedaży nowych aut spowodowany głównie przez zakupy samochodów dla firm oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Dlatego uważamy, że warto zawalczyć o ten segment rynku.” – komentuje Marcin Warszewski, Dyrektor Generalny Liberty Ubezpieczenia.

Oferta Liberty dla flot jest komplementarna z ofertą MSP. Przedsiębiorstwa, które posiadają polisę dla firm w Liberty, będą premiowane dodatkową zniżką na ubezpieczenie floty. Klienci flotowi otrzymają też stałą sumę ubezpieczenia dla pojazdów do 3 lat eksploatacji. Zaletą oferty jest min. brak udziałów własnych w szkodach szybowych i powstałych w następstwie żywiołów np. gradu czy powodzi.

Większe floty będą ubezpieczane na warunkach umowy generalnej obejmującej kompleksowo wszystkie pojazdy Klienta. Tego typu kontrakty będą ustalane indywidualnie, a oferta dopasowywana zakresowo do potrzeb i profilu działalności.

Szczególne warunki Liberty ma dla przedsiębiorców ubezpieczających do 10 pojazdów, w tym dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Szkoda na jednym aucie nie będzie wpływała na składkę odnowieniową pozostałych samochodów ubezpieczonych w Liberty.

Klienci i brokerzy ubezpieczający floty w Liberty będą obsługiwani przez dedykowanych opiekunów nadzorujących m.in. likwidację szkód. Równocześnie Liberty będzie oferować przedsiębiorstwom dobrowolne bezpłatne narzędzia do poprawy szkodowości i monitoringu zachowań kierowców.

Fakt 5: Agenci siłą Liberty

Zasadniczy wpływ na wyniki Liberty za 2014 rok miała współpraca z agentami. Obecnie polisy firmy oferuje ponad 8 tys. doradców, którzy w znacznym stopniu odpowiadają za wzrost liczby polis sprzedanych w 2014 r.

Fakt 6: Liberty Express już wkrótce

Pomimo koncentracji na rozwoju biznesu w kanałach tradycyjnych Liberty Ubezpieczenia pracuje równocześnie nad innowacjami w kanale directowym. W najbliższych miesiącach ubezpieczyciel planuje wdrożyć nowatorskie rozwiązanie „Liberty Express”, która umożliwi zakup polis Klientom oraz sprzedaż polis przez agentów w ekspresowym tempie.

__________________________________________________________________________________________
Liberty Ubezpieczenia to firma należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz korporacyjnych. Jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych – komunikacyjnych, mieszkaniowych, turystycznych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 8 tys. agentów w całej Polsce, kanały bezpośrednie – internet i telefon, bancassurance oraz brokerów. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2014 roku firma wypracowała 315 mln PLN składki brutto osiągając jeden z najwyższych wzrostów na rynku. Liberty Ubezpieczenia jest obecna w Polsce od 7 lat.

www.lu.pl
Liberty Mutual Insurance jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 26 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 84 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual Insurance oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej Liberty Mutual Insurance są ubezpieczenia komunikacyjne dla Klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie Klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual Insurance obecna jest w Portugalii, Irlandii, Turcji, Hiszpanii, Polsce, a także w Rosji.
www.libertymutual.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.