Green Velo – case study – Portal PR - 24PR




Green Velo – case study

27.01.2016 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Green Velo – case study
Nazwa kampanii
„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – promocja” na zlecenie Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego

GV_300x250
Opis przedmiotu kampanii
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo to najbardziej spektakularny projekt rowerowy dotychczas zrealizowany w Polsce. Trasa liczy ponad 2000 km długości i tym samym jest najdłuższym, spójnie oznakowanym szlakiem rowerowym w naszym kraju. Green Velo prowadzi przez obszar pięciu województw we wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego (420 km), podlaskiego (602 km), lubelskiego (420 km), podkarpackiego (428 km) i świętokrzyskiego (190 km). Co ciekawe, blisko 580 km czyli 29 procent całej długości szlaku prowadzi przez tereny leśne, a 180 km czyli 9 procent długości trasy przypada na doliny rzek. Wakacje z Green Velo to nie tylko aktywne spędzanie wolnego czasu, ale także niesamowita podróż przez świat kultury, sztuki i kuchni poszczególnych regionów. Na szlaku mieszczą się również liczne zabytki będące ważną częścią dziedzictwa kulturowego Polski.
Cele kampanii
Głównymi celami kampanii była promocja Tras Rowerowych Polski Wschodniej oraz zwiększenie zasięgu odbiorców portalu www.greenvelo.pl. Kampania zakładała emisję bannerów reklamowych, świadczenie usług SEO – pozycjonowania portalu i alternatywnych domen oraz prowadzenie kampanii SEM – linku sponsorowanego. Kampania skierowana była do potencjalnych użytkowników szlaku Green Velo, a więc pasjonatów turystyki rowerowej, osób zainteresowanych aktywnym spędzaniem wakacji na rowerze, rowerzystów „okazjonalnych”, rodzin z dziećmi, grup zorganizowanych, turystów indywidualnych oraz mieszkańców województw, przez które prowadzi szlak, lokalnych przedsiębiorców i mediów.
Kampania reklamowa miała swoim zasięgiem objąć jak największą liczbę użytkowników portali społecznościowych, zdjęciowych, horyzontalnych, portali i serwisów tematycznych i regionalnych, serwisów typu VOD z uwzględnieniem urządzeń mobilnych.
Założenia
Osiągnięcie łącznej liczby odsłon, wyświetleń i emisji reklamy nie mniejszej niż 180 000 000. Przewidywane wyniki działań SEO to osiągnięcie miejsc 1-10 w najpopularniejszych wyszukiwarkach, w tym m.in. Google.
Czas trwania kampanii
22 września – 31 grudnia 2015 roku.
Kanały komunikacji
Display: emisja na portalach zdjęciowych, turystycznych, horyzontalnych, regionalnych oraz na aplikacjach mobilnych.
Wyszukiwarki: SEO – pozycjonowanie, SEM – linki sponsorowane.
Social media: youtube.com, facebook.com, demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, piekielni.pl, wykop.pl.
Wyniki
Estymowana ilość wyświetleń: 180 075 000
Wyświetlenia linków sponsorowanych: 75 000
Wyświetlenia display: 65 000 000
Wyświetlenia reklam na portalach społecznościowych: 115 000 000
W ramach kampanii Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Mr Target Sp. z o.o., przeprowadził dwa etapy badania ilościowego, którego celem była ewaluacja efektywności kampanii reklamowej „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Z przeprowadzonych badań wynika, że deklarowana znajomość spontaniczna szlaku Green Velo w drugim etapie badania (9-20 grudnia 2015 r.) wzrosła niemal dwukrotnie i wynosiła 25 proc. w porównaniu z pierwszym badaniem (16-28 października 2015 r.). Green Velo jest najbardziej rozpoznawalnym szlakiem rowerowym wśród respondentów. Niemal połowa badanych dowiedziała się o Green Velo z reklamy tradycyjnej (48%). Jedna trzecia stwierdziła, że mieszka w pobliżu szlaku, bądź przejeżdżała nieopodal i widziała banery z informacją, stąd jego znajomość (30%). Dla zbliżonego odsetka osób źródłem wiedzy o Green Velo był Internet (29% respondentów).
Autor
Jarosław Nowak, dyrektor zarządzający Mr Target

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.