Dziś Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Działanie numeru usprawnia Platforma lokalizacyjno-informacyjna (PLI CBD) – Portal PR - 24PR




Dziś Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Działanie numeru usprawnia Platforma lokalizacyjno-informacyjna (PLI CBD)

11.02.2016 Kategoria: Daty. Autor: admin

System numeru 112 wykorzystuje rozwiązanie umożliwiające automatyczną lokalizację miejsca, z którego wykonywane jest połączenie alarmowe. Znacznie ułatwia to działanie Centrów Powiadamia Ratunkowego (CPR) oraz możliwość udzielenia pomocy, gdy rozmówca nie zna dokładnie swojej lokalizacji. Obchodzimy dziś Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112.
Rozwiązaniem, które znacznie wspiera działanie numeru 112 jest Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). Udostępnia ona dane lokalizacyjno- informacyjne od operatora telekomunikacyjnego i w ten sposób przyjmujący otrzymuje współrzędne miejsca osoby wykonującej połączenie alarmowe. Pomaga to w udzielaniu pomocy w sytuacji, gdy nie jest możliwe podanie dokładnej lokalizacji dzwoniącego, np. poszkodowany nie wie gdzie się znajduje lub gdy zdarzenie zgłasza dziecko.
Kiedy osoba zgłasza wypadek, system identyfikuje numer telefonu (także połączenia z numerów zastrzeżonych), wyświetla dane osoby, na którą aparat jest zarejestrowany i co najważniejsze, pokazuje na mapie aktualną lokalizację telefonu, z którego wykonano połączenie.
– Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych jest istotną częścią systemu ratownictwa w Polsce. Platforma usprawnia działanie Centrów Powiadamia Ratunkowego, zwiększając efektywność, dostarczając cennych informacji oraz skracając do zaledwie kilku sekund informację o miejscu w którym znajduje się dzwoniący – mówi Piotr Naszkowski, Dyrektor Pionu Systemów Teleinformatycznych z firmy T4B, która wdrażała platformę.
Kluczowym atutem systemu jest przede wszystkim to, że skraca on czas lokalizacji abonenta do kilku sekund, dzięki czemu służby ratownicze otrzymują informację o miejscu dzwoniącego już po około 8 sekundach od momentu zgłoszenia wypadku. Warto dodać, że kiedyś takie działania zajmowały nawet 20 minut.
System powiadamiania ratunkowego umożliwia ewidencjonowanie i przechowywanie danych dotyczących treści zgłoszeń. Możliwe jest też dokonywanie analiz związanych z funkcjonowaniem systemu, takich jak tworzenie statystyk.
Możliwości PLI CDB używanej przez Alarmowy Numer 112 w liczbach:
• do 45 000 wywołań alarmowych w ciągu 1 minuty
• do 40 000 000 wywołań alarmowych w ciągu 1 miesiąca
• przestrzeń dyskowa pozwalająca na obsługę minimum 200 000 000 numerów wraz z danymi o abonentach
• 99,908 % dostępności czasowej w skali roku

O firmie T4B:
T4B to spółka z kapitałem polskim, która na rynku istnieje od roku 2003 roku. Jej działalność skupia się na opracowywaniu koncepcji, projektowaniu oraz wdrażaniu automatyki i rozwiązań informatycznych, telekomunikacyjnych i elektronicznych.
www.t4b.com.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.