Projekty „Gazety Wyborczej” w finale INMA Global Media Awards 2016 – Portal PR - 24PR




Projekty „Gazety Wyborczej” w finale INMA Global Media Awards 2016

11.03.2016 Kategoria: EVENT. Autor: admin

Dwa projekty „Gazety Wyborczej” – projekt specjalny „Objazdowe Muzeum Historii Polski” oraz akcja społeczna „Pracownia miast” trafiły do finału INMA Global Media Awards 2016.
GW_inma (003)
To jedyne zgłoszenia z Polski, które znalazły się w gronie finalistów tegorocznej edycji konkursu. O prestiżowe wyróżnienia w 20 kategoriach rywalizuje łącznie 117 projektów z całego świata.

Projekt specjalny „Objazdowe Muzeum Historii Polski” ma szansę na główną nagrodę w kategorii Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności (Best Public Relations or Community Service Campaign), a „Pracownia miast” – w kategorii Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści prasowych (Best Idea to Encourage Print Readership or Engagement). Zgłoszenia „Gazety Wyborczej” będą rywalizować m.in. z projektami „The Independent” i „Aftenposten”.
Wyniki konkursu INMA Global Media Awards 2016 zostaną ogłoszone 24 maja br. w Londynie podczas 86. Annual INMA World Congress.

„Objazdowe Muzeum Historii Polski” to projekt „Gazety Wyborczej” zrealizowany podczas wakacyjnych miesięcy 2015 r. Jego celem było przedstawienie najważniejszych historycznych miejsc w Polsce i zachęcenie czytelników do ich odwiedzenia. Podczas 13-tygodniowej podróży redakcja „Gazety Wyborczej” publikowała – w wydaniu papierowym, cyfrowym i w internecie – wyjątkowe trasy „Objazdowego Muzeum”, historyczne opowieści, pożyteczne informacje, a także rodzinne wspomnienia znanych i lubianych ludzi ze świata filmu. Każdej wyprawie towarzyszył film wideo, dostępny na Wyborcza.pl. „Gazeta Wyborcza” zachęcała też czytelników, aby dzielili się swoimi historiami rodzinnymi, przesyłając je do redakcji.
Ambasadorem i inicjatorem powstania „Objazdowego Muzeum Historii Polski” był Andrzej Wajda. Partnerem strategicznym „Objazdowego Muzeum Historii Polski” została Fundacja PZU, a patronat honorowy nad cyklem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem czytelników.

Akcja społeczna „Pracownia miast” powstała w 2014 r. To forum dialogu między liderami opinii w poszczególnych miastach – samorządowcami, mieszkańcami oraz naukowcami, ekspertami, przedstawicielami rządu, świata biznesu i kultury. Wyjątkowość akcji „Gazety Wyborczej” polega na tym, że nie ogranicza się do dyskusji, ale jest narzędziem do wypracowywania rozwiązań konkretnych problemów. Dzięki „Pracowni miast” władze otrzymują praktyczne wskazówki, co zrobić, żeby ich miasta stały się miejscem lepszym do życia. Postulaty i rekomendacje są wdrażane, monitorowane i opisywane przez dziennikarzy „Gazety Wyborczej”.
W 2015 r. „Pracownia miast” stała się rozpoznawalną marką i rozrosła do 12 dwudniowych wydarzeń, składających się z części warsztatowej oraz konferencyjnej. Każdemu wydarzeniu towarzyszyły publikacje w ogólnopolskim oraz lokalnych wydaniach „Gazety Wyborczej”, a także w specjalnej sekcji Wyborcza.pl/pracowniamiast.

INMA Global Media Awards, wcześniej – INMA Awards, to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe w prasie.
Więcej o konkursie – www.inma.org.

Zespoły Agory były już wcześniej nagradzane w konkursie INMA Awards.
W 2015 r. jury konkursu doceniło 2 projekty – akcję „Gazety Wyborczej” „Polish Your English” (I nagroda w kategorii Wykorzystanie wydarzenia do wzmocnienia marki – Use of an Event to Grow a News Brand) oraz projekt z zakresu content-marketingu „Otwórz miasto”, realizowany przez „Gazetę Co Jest Grane” i Gazeta.pl (III miejsce w kategorii Najlepsze marketingowe rozwiązania dla reklamodawców – Best Marketing Solution for an Advertising Client). W 2014 „Gazeta Wyborcza” z projektem „Trasy magiczne” zajęła II miejsce w kategorii Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści cyfrowych, a „Metro” otrzymało III nagrodę w kategorii Najlepszy nowy produkt druku za magazyn „Metro na szpilkach”. Wcześniej projekty Agory znalazły na liście zwycięzców INMA Awards w latach 2012-2007.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.