LEGO® DUPLO® TRAKTUJE ZABAWĘ Z DZIEĆMI POWAŻNIE I DLATEGO ZMIENIA SWOJE NAWYKI W SOCIAL MEDIACH – Portal PR - 24PR




LEGO® DUPLO® TRAKTUJE ZABAWĘ Z DZIEĆMI POWAŻNIE I DLATEGO ZMIENIA SWOJE NAWYKI W SOCIAL MEDIACH

14.03.2018 Kategoria: EVENT. Autor: admin


LEGO® DUPLO® rozpoczęło 21-dniową kampanię „Nie przeszkadzaj w zabawie”, aby zainspirować i zachęcić rodziców do zmiany swoich nawyków w social mediach ze względu na dobro dzieci.

Zabawa jest kluczowa w rozwoju każdego dziecka. Najmłodsze czerpią z niej najwięcej korzyści, gdy towarzyszą im rodzice, którzy odpowiednio ją ukierunkowują. Aby zwiększyć świadomość i pomóc rodzicom wygospodarować więcej czasu oraz poświęcić więcej uwagi swym pociechom, LEGO DUPLO rozpoczęło 21-dniową, światową kampanię pt. „Nie przeszkadzaj w zabawie”. Średnio 21 dni wystarcza, aby zmienić swoje nawyki, dlatego przez 21 dni zespół LEGO DUPLO nie będzie zamieszczał postów w social mediach w czasie, gdy dzieci się bawią, czyli między 5 rano a 8 wieczorem.
Celem kampanii jest zachęcenie rodziców do odłożenia telefonów, a w zamian zanurzenie się w jakościowej zabawie ze swoją pociechą. Social media stanowią obecnie integralną częścią życia nowoczesnej rodziny, a nawet kreatywną inspiracją, angażującą jednak czas. Nie jest więc niespodzianką, że zarówno rodzice, jak i badacze postrzegają zachowania w cyfrowym świecie jako niepokojącą barierę, która przeszkadza w znalezieniu czasu na twórczą zabawę z dziećmi.
– Wszyscy jesteśmy uzależnieni od telefonów komórkowych i dlatego powinniśmy pomyśleć o ich wyłączeniu podczas kontaktów z dziećmi. One uczą się od nas, a przecież nie chcemy, aby zachowywały się tak jak my. Zamiast tego przeprowadźmy z nimi np. lekcję językową. Nic nie bierze się z próżni, a rozmowa z dzieckiem o jego zainteresowaniach, pomaga mu nauczyć się nowych słów i nowych sposobów na wyrażanie siebie. Nasze badania pokazują, że użycie telefonu komórkowego w środku rozmowy między rodzicem a dzieckiem zakłóca naukę nowych słów. Dlatego lepiej zróbcie sobie i swojemu dziecku przerwę od telefonu komórkowego podczas zabawy – radzi Roberta Golinkoff, PhD: Professor, School of Education, University of Delaware.

Badania pokazują także, że współcześni rodzice rozumieją swoją znaczącą rolę w zapewnieniu dzieciom warunków, dzięki którym wyrosną na szczęśliwych ludzi, o szerokich zainteresowaniach i wyposażonych w odpowiednie umiejętności, by poradzić sobie w przyszłości. W tym samym czasie, wielu rodziców martwi się, że nie spędza wystarczająco dużo czasu ze swoją pociechą. Dlatego LEGO DUPLO chce zainspirować rodziców, aby z małych chwil zrobić ważne chwile. Ważna, znacząca i wspólna zabawa nie musi być wielkim wyzwaniem.
– Wiemy, że współcześni rodzice czują, że czas przelatuje im między palcami, a oni sami ledwo łączą karierę zawodową z życiem osobistym i byciem rodzicem. Wielu czuje się winnymi z tego powodu, że nie spędzają ze swoim dzieckiem tyle czasu, ile by chcieli. Poprzez kampanię „Nie przeszkadzaj w zabawie” chcemy uspokoić i uświadomić rodziców, że nie jest ważna sama ilość czasu, jaką spędzają z dziećmi, ale małe, znaczące momenty, które tworzą się podczas zabawy. Ta akcja ma za zadanie zainspirować i zwiększyć świadomość dorosłych, jak ważne jest traktowanie zabawy dziećmi na serio – mówi Steffen Jensen, LEGO Group Senior Marketing Director, Pre-school.
Relacje poprzez zabawę
Zabawa jest nie tylko najbardziej naturalnym sposobem, w jaki dzieci się uczą; jest także fundamentalna, jeśli chodzi o ich przyszły rozwój. Dlatego każde dziecko ma prawo do zabawy*. Co więcej – potrzeba zabawy jest jedną z podstawowych potrzeb dziecka. Zabawa stymuluje mózg i pomaga rozwijać fizyczne, emocjonalne oraz inne istotne umiejętności potrzebne w XXI wieku takie, jak rozwiązywanie problemów, współpraca, kreatywność i łatwość porozumiewania się.
Dla najmłodszych dzieci, zabawa z dorosłymi jest kluczem, aby uwolnić ich potencjał. Mózg małego dziecka może aktywować 700-1000 neuronów w każdej sekundzie, które łączą się z tysiącami innych neuronów. Zabawa pozwala pobudzać te neurony, a połączenia między nimi są jak klocki do budowania przyszłości dzieci, włączając w to zdrowie, emocjonalne samopoczucie i zdolność do nauki**.
– Ludzie potrzebują ludzi. Fundamentem procesu uczenia jest interakcja społeczna między dorosłymi a dziećmi. Wszystko, co zakłóca naturalny przepływ w tych kontaktach, rozmowie, zaburza jakość nauki. Mamy tendencję do skupiania się na tym, jak czas spędzony przez dziecko przed telewizorem lub tabletem pozbawia go możliwości rozmowy i interakcji z drugim człowiekiem. Powinniśmy jednak popatrzeć także na siebie. Za każdym razem, gdy odbieramy telefon w środku rozmowy z dzieckiem, sprawdzamy smsy lub skrzynkę pocztową, bo akurat usłyszeliśmy, że przyszedł e-mail, zaniedbujemy naturalne, cenne momenty ze swoją pociechą. Nasze badania mówią, że w tym momencie rozmowa jest stracona, a dziecko nauczy się mniej – mówi Kathy Hirsh-Pasek Main, PhD: Professor, Department of Psychology, Temple University and Senior Fellow, Brookings Institution.

Dołącz się do zabawy. Podziel się swoimi przemyśleniami i kreatywnym podejściem do tego wyzwania w social mediach, używając #donotdisturbplaytime. Pamiętaj tylko, aby robić to poza godzinami przeznaczonymi na zabawę z dzieckiem!

Fakty dotyczące LEGO® DUPLO®
• LEGO DUPLO to system zabawy przeznaczony dla dzieci w wieku od 1,5 do 5 roku życia;
• Klocki LEGO DUPLO są dwa razy większe od standardowych kloców LEGO® – są idealnie dopasowane dla małych rączek i rosnącej wyobraźni;
• Klocki LEGO DUPLO są oparte o ten sam system zabawy co standardowe klocki LEGO, umożliwiając rozwój nieskończonej kreatywności i wyobraźni;
• Pierwszy zestaw LEGO DUPLO był wprowadzony do sprzedaży w 1949 roku;
• W 2018 roku jest dostępnych 56 różnych zestawów LEGO DUPLO.

Kampania „Nie przeszkadzaj w zabawie” trwa od 26 lutego do 18 marca. Ogranicza się tylko do treści na profilach LEGO DUPLO publikowanych miedzy 5 rano a 8 wieczorem. Poza tymi godzinami zespół LEGO DUPLO zamieszcza posty z inspirującymi poradami zabaw oraz refleksje rodziców i psychologów dziecięcych.

*UNICEF – Konwencja Praw Dziecka przyjęta przez ONZ, artykuł 31:
https://www.unicef.org/rightsite/files/uncrcchilldfriendlylanguage.pdf
** UNICEF, LEGO Foundation i LEGO Group Partners in Play kampania video: https://youtu.be/pNG0M38EAqo

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.