„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” – nowa kampania IKEA zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów. – Portal PR - 24PR




„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” – nowa kampania IKEA zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów.

13.12.2019 Kategoria: EVENT. Autor: admin

10 grudnia br. wystartowała nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”,

w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów. Inicjatywa pokazuje, że zainteresowanie i obecność mogą okazać się najpiękniejszym prezentem w te Święta.
Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat… – takimi słowami rozpoczyna się świąteczny spot IKEA.
Film w poruszający sposób wykorzystuje narrację o meblach, żeby pokazać, że czasem to właśnie przedmioty są jedynymi towarzyszami podczas Świąt. Główną bohaterką jest Pani Zofia, która tak jak wielu starszych ludzi, ten wyjątkowy dzień zazwyczaj spędza w pojedynkę. W tym roku jest inaczej – odwiedzą ją Wolontariusz. Kampania nie tylko nagłaśnia problem samotności seniorów, ale również zachęca do pomocy. Poprzez dedykowaną platformę powstałą we współpracy z Onet „swietawsrodludzi.onet.pl”, każdy może wesprzeć inicjatywę za pomocą internetowych datków bezpośrednio na rzecz organizacji partnerskich, które zajmują się wsparciem osamotnionych i potrzebujących.
W nowej kampanii IKEA pragnie zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz przekonać Polaków, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi – mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.
Działania promujące obejmują również współpracę z influencerami. W kampanię zaangażowali się Ola Żuraw, Billie Sparrow, 10 Minut Spokoju, Ekskluzywny Menel czy Szparagi, którzy wzięli udział w specjalnej sesji promującej akcję. Za pomocą swoich kanałów zachęcają do pomocy osobom starszym i samotnym pokazując, że ten problem może dotyczyć każdego z nas.
Kampania ruszyła 10 grudnia. Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja Przestrzeń. Agencja przygotowała także kampanię w digitalu oraz w mediach społecznościowych. Za produkcję video contentu odpowiada dom produkcyjny Sputnik. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii w całości koordynuje dom mediowy Wavemaker.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.